Gå til innhold

Tråd - HP Bærbare pc'er DV 6000- og 9000-serien


Caos King

Anbefalte innlegg

Hei hei alle sammen, har nettopp fått meg ny HP pavilion DV9266ea. Foreløpig ser det ut til at denne maskinen fungerer greit.

Jeg har hatt to stk DV9074 som har gått sundt på grunn av varmgang, og dette har skjedd uten at maskinene har blitt belastet noe spesielt. Pga dette har jeg selvsagt blitt veldig skeptisk til HP somjeg trodde lagde bra maskiner. De gjorde iallefall det før.

Min Far kjøpte for tretti dager siden en DV6185, i dag sluttet også den å fungere. Personlig tror jeg at det er en feil med AMD sine 2x64 prosessorer som gjør dette.

 

Hvis noen som leser dette har vært borti tilsvarende problemer med HP, uansett type bærbar maskin, vil jeg gjerne vite om det. Jeg vil oppfordre alle til å svare, jeg vil og oppfordre alle som er misfornøyde med maskinene sine til å stå på sitt. Vi betaler på tusenvis for dette, en bærbar pc bør fungere knirkefritt i minst to år. Hvis HP har så stor feilprosent på maskinene sine så må de få en solid tilbakemelding.

 

Setter stor pris på alle innlegg

 

kom igjen da folkens :)

Endret av lindvik18
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Min 9074 fungerer - på alt unntatt lyd-utgangene.. Dette fyrer meg noe j*vlig, da jeg bruker maskinen som multimedie-stasjon til anlegget mitt etc.. Noen som vet ett triks for dette? Har kontaktet brukerstøtte, men de sendte meg bare en BIOS update.. Noe som ikke fungerte særlig bra. :cry:

Lenke til kommentar

Vel....som jeg skreiv i innlegget er jeg vandt med at HP er et bra produkt. Men når jeg ser at så skremmende mange har problemer med HP maskinene så synes jeg at vi bør samle våre erfaringer og sørge for at HP får vite om det, og da får en mulighet til å forbedre produktet sitt. Det løser jo ikke noe for dem at jeg bytter til et annet merke. Ikke at dette er mitt ansvar, men jeg synes at de nye HP maskinene er de lekreste av de maskinene som er på markedet nå :)

 

 

bare lurer: etter så mange negative erfaringer med HP, hvorfor kjøper du da fortsatt HP som ny? Skal ikke si noe negativt om HP, for all del, men jeg ville byttet merke (uavhengig av hvilket jeg bytter fra) etter å ha hatt flere slike dårlige opplevelser.

7945376[/snapback]

Lenke til kommentar

Jeg har en HP Pavillion DV6184 med Intel C2D Prosessor, ikke vært problemer overhodet med den, kjenner flere som har hatt den siden november og de funker fint. Kjenner en som har DV6185 med AMD X2 prosessor, den har dødd ut 2 ganger til han fikk byttet til en med Intel prosessor som har holdt i en mnd nå uten problemer. Ser ut som det er noe problemer med AMD X2 prosessorene i disse her.

 

~ Medion

Lenke til kommentar

Men nå har du altså HP pavilion DV9266ea som har Intel core2 duo prosessor...så da blir det jo spent å se om den holder for deg da.... hva synes du foreløpig, blir den like varm som de du har hatt tidligere?

 

Jeg står også nemmelig på kanten til å bestille meg en maskin mest sannsynlig i løpet av neste uke...så den her posten kommer jeg til å følge veldig veldig godt med på denne tråden :!:

 

Det er bestandig sånn at rett før man skal kjøpe noe så vil man ha så mye info om det man skal kjøpe at man vingler frem og tilbake hele tiden.....men du har rett...det er en peise rå og fin maskin til den prisen :D

 

Gega

Endret av Gega
Lenke til kommentar

Hei hei, ja det vil jeg anbefale deg å gjøre. DV9266 maskina er jeg foreløpig fornøyd med, vifta er ikke sjenerende som på DV9074 med AMD prosessoren. Den blir overhodet ikke noe varm. Har bare hatt den to dager da, men foreløpig fornøyd.

 

God natt

 

 

 

Men nå har du altså HP pavilion DV9266ea som har Intel core2 duo prosessor...så da blir det jo spent å se om den holder for deg da.... hva synes du foreløpig, blir den like varm som de du har hatt tidligere?

 

Jeg står også nemmelig på kanten til å bestille meg en maskin mest sannsynlig i løpet av neste uke...så den her posten kommer jeg til å følge veldig veldig godt med på denne tråden :!:

 

Det er bestandig sånn at rett før man skal kjøpe noe så vil man ha så mye info om det man skal kjøpe at man vingler frem og tilbake hele tiden.....men du har rett...det er en peise rå og fin maskin til den prisen :D

 

Gega

7946107[/snapback]

Lenke til kommentar

Hei hei, ja det vil jeg anbefale deg å gjøre. DV9266 maskina er jeg foreløpig fornøyd med, vifta er ikke sjenerende som på DV9074 med AMD prosessoren. Den blir overhodet ikke noe varm. Har bare hatt den to dager da, men foreløpig fornøyd.

 

God natt

 

 

 

Ok. godt å høre at din ikke støyer for jeg har lest her på forumet at noen klager over det men det kan jo være de modellene som først...jeg har også snakket med noen som sier at den ikke støyer i det hele tatt så lenge man ikke presser den..

 

Noen flere som kan bekrefte/avkrefte dette?

 

Gega

Lenke til kommentar
Min 9074 fungerer - på alt unntatt lyd-utgangene.. Dette fyrer meg noe j*vlig, da jeg bruker maskinen som multimedie-stasjon til anlegget mitt etc.. Noen som vet ett triks for dette? Har kontaktet brukerstøtte, men de sendte meg bare en BIOS update.. Noe som ikke fungerte særlig bra.  :cry:

7945179[/snapback]

 

 

Har også problemer med lydutgangene på min. Må sette en mini-jack plug i mikrofoninngangen for å få lyd i uttakene. :roll: Og det er ikke alltid dette funker.

 

Har også prøvd forskjellige oppdateringer, uten at dette har hjulpet noe. Så det endte med at jeg må sende maskinen inn til reparasjon.. :dontgetit:

 

Ellers funker ikke DVD-spilleren helt som den skal (lever sitt eget liv), og maskinen blir sinnsykt varm under belastning. Jeg vet ikke om maskinen egentlig tåler dette, men ser på forumet her at de fleste som har denne maskinen bemerker at den blir varm, så da regner jeg med at den er konstruert for å tåle det (selv om det ikke er noe særlig behagelig for brukeren).

Lenke til kommentar

De er ikke konstruert for å bli så varme, dette fører til at prosessoren går i stykker over litt tid. Det er helt unaturlig at en pc skal bli så varm.

 

lindvik

 

Min 9074 fungerer - på alt unntatt lyd-utgangene.. Dette fyrer meg noe j*vlig, da jeg bruker maskinen som multimedie-stasjon til anlegget mitt etc.. Noen som vet ett triks for dette? Har kontaktet brukerstøtte, men de sendte meg bare en BIOS update.. Noe som ikke fungerte særlig bra.  :cry:

7945179[/snapback]

 

 

Har også problemer med lydutgangene på min. Må sette en mini-jack plug i mikrofoninngangen for å få lyd i uttakene. :roll: Og det er ikke alltid dette funker.

 

Har også prøvd forskjellige oppdateringer, uten at dette har hjulpet noe. Så det endte med at jeg må sende maskinen inn til reparasjon.. :dontgetit:

 

Ellers funker ikke DVD-spilleren helt som den skal (lever sitt eget liv), og maskinen blir sinnsykt varm under belastning. Jeg vet ikke om maskinen egentlig tåler dette, men ser på forumet her at de fleste som har denne maskinen bemerker at den blir varm, så da regner jeg med at den er konstruert for å tåle det (selv om det ikke er noe særlig behagelig for brukeren).

7948356[/snapback]

Lenke til kommentar

Veldig kort og enkelt forklart, så har det ikke vært meldt inn unormalt høyt antall feil på dv6000 og dv9000 seriene ut fra antall solgte maskiner. Ja, det er meldt inn flere maskiner med feil enn f.eks. de tidligere zd8000 modellene, men så er det også solgt en god del flere maskiner ;)

Lenke til kommentar
Min 9074 fungerer - på alt unntatt lyd-utgangene.. Dette fyrer meg noe j*vlig, da jeg bruker maskinen som multimedie-stasjon til anlegget mitt etc.. Noen som vet ett triks for dette? Har kontaktet brukerstøtte, men de sendte meg bare en BIOS update.. Noe som ikke fungerte særlig bra.  :cry:

7945179[/snapback]

 

 

Har også problemer med lydutgangene på min. Må sette en mini-jack plug i mikrofoninngangen for å få lyd i uttakene. :roll: Og det er ikke alltid dette funker.

 

Har også prøvd forskjellige oppdateringer, uten at dette har hjulpet noe. Så det endte med at jeg må sende maskinen inn til reparasjon.. :dontgetit:

 

Ellers funker ikke DVD-spilleren helt som den skal (lever sitt eget liv), og maskinen blir sinnsykt varm under belastning. Jeg vet ikke om maskinen egentlig tåler dette, men ser på forumet her at de fleste som har denne maskinen bemerker at den blir varm, så da regner jeg med at den er konstruert for å tåle det (selv om det ikke er noe særlig behagelig for brukeren).

7948356[/snapback]

 

 

Hehe, ja jeg har også merket det med at jeg må ha noe tilkoblet mikrofonutgangen før lyden skal fungere i de andre utgangene. Her får jeg også bare delvis brukt utgangene, da lyden slår seg på og av igjen der.. Dette suger maksimalt.. Heldigvis har jeg fått halvveis orden på stasjonær-PC'en min igjen, så jeg har noe å trykke på mens denne er på service/utbytting.. Greit nok det er en "billig-serie", men det er fortsatt ett produkt til vel 10.000 kr. Syns man kunne forvente mer!!

Lenke til kommentar

må si at jeg synes det er mange som klager på varmeutvikling på den her 9000 serien fra hp....

 

Jeg for min del synes det virker skummelt at så mange slit med det...støynivået må jo også bli deretter gåt jeg utifra....

 

Hvorfor klarer ikke HP å få bukt med det her problemet......det her må jeg ta greie på for i løpet av neste uke må jeg bestille meg en ny pc men begynner å få kalde føtter når det gjelder hp...

 

 

Gega

Lenke til kommentar

Min dv9041 er det bare positive erfaringer med, ikke bråker den særlig og blir ikke like varm som den zd8185 jeg hadde, men det som irriterer meg er at når jeg skal justere lyden med hurtigknappene så går pcen ut av hvilket som helst program fordi den må justere lyden, noen som har peiling på hvordan jeg kan unngå det, drit kjedelig hvis jeg feks spiller.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...