Gå til innhold

Rekordsalg for AMD


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette vil jeg si er typisk AMD, og beviser det de har vært kjent for i alle år: Go ytelse til en billig penge. Værtfall var det sant før Core 2 Duo ble lansert. AMD har (har i værtfall hatt) billigere CPU'er, og hovedkortene har også vært endel billigere en hovedkort til Intel systemer.

Lenke til kommentar
Dette er de beste tallene AMD noensinne har oppnådd, og representerer en økning på 3,9 prosent i forhold til samme periode i fjor.

Jeg ville byttet ut ordet "fjor" med 2005, eller "året før". I fjor var det 2006 *pirke* *pirke*.

 

Det er uansett godt å se at AMD øker salget, selv om de fortsatt taper penger grunnet de lave prisene.

Lenke til kommentar

Priskutt selger bra, så AMD ligger på godsiden til OEM-markedet. Her er volumet enormt, så salget blir deretter. Inntjeningen, derimot...

 

K8-arkitekturen begynner imidlertid å dra på årene, og er ikke skalerbar nok til å ta AMD til det neste nivået ytelsesmessig (med forbehold om at 65 nm produksjonsprosess gjør underverker for nettopp dette).

 

De bør ha en ganske feit kanin å dra ut av hatten i løpet av året...

Endret av Ar`Kritz
Lenke til kommentar

ElderScrollsinisten: Jeg formulerte meg kanskje litt uklart der, men jeg mente at muligheten er tilstede for at 65 nm kan skaleres mye høyere. Da blir jo ytelsen tilstrekkelig...

 

TiduZ: Jeg håper, men tviler. Det er vel snakk om en oppdatering snarere enn en dyptgripende endring i arkitekturen.

Lenke til kommentar
I servermarkedet er det derimot Intel som vokser.

Jeg ser hva kilden deres skriver:

Nevertheless, in Q4 2006 Intel continued to regain market share in the server market. In the last quarter of 2006, Intel shipped 77.7% of central processing units for servers, up from 76.3% in Q3 and 74.1% in Q2. AMD’s share in Q4 slipped to 22.3%, down from 23.7% in the prior quarter.

Men jeg får det ikke til å stemme med helt AMDs egne tall (selv om det bare er små avvik)

 

post-3851-1170261371_thumb.png

 

Uansett. En andel på over 20% er fortsatt svært bra sammenlignet med tidligere år.

Lenke til kommentar
ElderScrollsinisten: Jeg formulerte meg kanskje litt uklart der, men jeg mente at muligheten er tilstede for at 65 nm kan skaleres mye høyere. Da blir jo ytelsen tilstrekkelig...

 

TiduZ: Jeg håper, men tviler. Det er vel snakk om en oppdatering snarere enn en dyptgripende endring i arkitekturen.

7841567[/snapback]

 

Har ikke den diskusjonen vært oppe ett utall ganger?

 

Trodde alle hadde forstått at K8L er en like stor endring som Conroe var. Ytelsen i praksis er dog ikke blitt hauset opp like mye som Conroe, ganske spent på det.

Lenke til kommentar

Grattis AMD :)

Litt greit at europa tar innpå the Big one :p(USA)

 

Selv om Intel har funnet en arkitektur som slår AMD sin, så har AMD ledet i lang tid og derme gleder jeg meg til å se hva AMD greier å få fram nå :)

 

Samt har intel en fordel med eget chippsett og skjermkort som har gjort det ganske greit å få en fint forsprang i bedriftsmarkedet...

Men nå som AMD har skaffet seg ATI som har chippsett og skjermkort, så kanskje en frammars på bedriftsmarkedet er på vei :)

Endret av VikinGz
Lenke til kommentar
ElderScrollsinisten: Jeg formulerte meg kanskje litt uklart der, men jeg mente at muligheten er tilstede for at 65 nm kan skaleres mye høyere. Da blir jo ytelsen tilstrekkelig...

 

TiduZ: Jeg håper, men tviler. Det er vel snakk om en oppdatering snarere enn en dyptgripende endring i arkitekturen.

7841567[/snapback]

 

Har ikke den diskusjonen vært oppe ett utall ganger?

 

Trodde alle hadde forstått at K8L er en like stor endring som Conroe var. Ytelsen i praksis er dog ikke blitt hauset opp like mye som Conroe, ganske spent på det.

7841673[/snapback]

Det stemmer at 65Nm AMD AM2 CPU'er presterte litt dårligere en 90Nm utgavene. Dette skal visstnok skyldes at latncy er noe dårligere i cachen etter hva jeg forstår i 65Nm utgavene.

 

Men dette med K8L: ja det blir store endringer. Og jeg tror spranget blir stort for AMD, og det kan godt hende at de ikke bare når igjen Intel's forsprang akkurat nå, men tar igjen ytelsestronen. Og slik vil det nok fortsette å være mellom Intel og AMD. Konkurranse.

Lenke til kommentar

Tviler sterkt på at Intel hadde fulgt Moore's law om de hadde hatt monopol på markedet.

 

Da hadde vi vel sittet på en 2Ghz +/- willamette nå kanskje. Så jo hvor tregt det gikk oppover før K7 kom på banen.

 

Når det gjelder "oppdatering" eller stor forandring i arkitektur så er ikke Core 2 stort mer enn en "oppgradert" Dothan.. Får å sette det på spissen.

 

Edit : Som igjen er en oppgradert Banias, som igjen er en oppgradert Tualatin, som igjen er en oppgradert Coppermine som igjen er en oppgradert Katmai, som igjen er en oppgradert Deschutes som igjen er en oppgradert Klamath som tilslutt er en oppgradert (P6, 80521) aka Pentium PRO.

 

Med andre ord etter alle disse oppgraderingene skal det litt til å kunne sammenligne en Pentium pro og en Core 2... For å sette det enda lengere utpå spissen

Endret av Revox
Lenke til kommentar
Har hatt AMD i 4 av mine totalt 6 datamaskiner og har vært svært fornøyd. Eneste grunnen til at jeg ikke går for AMD i min neste er fordi de kjøpte opp ATI :p. Liker best nVidia jeg, så er litt "sur" for det  :whistle:

7841224[/snapback]

? Du kan da like godt bruke Nvidia skjermkort på AMD hovedkort, som ATI skjermkort på AMD hovedkort?....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...