Gå til innhold

Ny mobil: Design og batterikapasitet


Ni kon

Anbefalte innlegg

Heisann

 

Må ha meg ny mobil i neste uke, og er skikkelig usikker på hva jeg skal ha meg.

Trenger en liten mobil, og jeg vektlegger design. Den skal være lett og stilig.

Mitt andre kriterie er at den har god batterikapasitet. Jeg bruker mobilen til å snakke i.

 

Videre skal den ha støtte for SMS og MMS. Har hørt rykter om at 3G krever mye batteri, og om dette stemmer er ikke 3G så viktig for meg. Videre ønsker jeg at den kan spille av MP3 låter som ringelyd.

 

Kamera er ikke viktig, må ikke ha 3,2 mp osv. At den har hundre millioner andre funkjsoner er heller ikke viktig. Jeg vil aldri bruke den som walkman, ei heller kalender eller annet. Jeg har ikke behov for å synce den mot pc osv.

 

Mitt eneste krav er at det ikke er en Samsung. Mine to siste telefoner var fra denne produsenten, og jeg har sværget på å ALDRI kjøpe en Samsung telefon igjen. Totalt missfornøyd med den produsenten.

 

 

En jeg ser på er :

 

Xcute S50

 

Noen som kan eller komme opp med noen forslag?

 

 

Ser gjerne på noen fra Nokia eller Sony Ericcson :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som sagt så er en av de lekreste jeg vet om Nokia 8800 Sirocco.

Batterikapasiteten er som en vanlig Nokia - altså varer ikke så lenge, men overraskende god til å være i 8-serien.

Hvis du snakker mye må du kanskje lade den hver kveld /annenhver dag, men det burde jo ikke by på problemer. Det følger med bordlader som jeg selv har på skrivebordet og et ekstra batteri hvis det haster. (det kan lades opp i bordladeren uten av mobilen er til stede)

8800%20Sirocco_large.jpg

 

Xcute S50 så også fin ut, hvor får man tak i den?

 

EDIT: 3G-telefonene har blitt bedre og spesielt Sony Ericsson har jo veldig god batterikapasitet, men de har kanskje ikke så veldig mange designtelefoner hvis du ikke liker Sony Ericsson Z610i da.

GPD_40963_36_0_4000.png

Endret av datating
Lenke til kommentar

LG KE 820

Pitteliten digg telefon som koster rundt 3000kr

Har bra batteri,radio,mp3 spiller,kamera med 2mp og autofokus og ellers alt du trenger. egen veske følger med,fjernkontroll til headsett,3.5mm plugginngang til eget hedsett,a2dp for trådløst headsett osv osv osv

men viktigst, under 1 cm tykk og en vekt på 73g(tror jeg det var)

M.a.o en flott design pærle som inneholder det meste til en rimlig penge.

Når det gjelder Lg er det nytt for meg, men en gjennomgang gjennom de ulike store merkene har ikke fenget meg nevneverdig....så det er lite å frykte(bortsett fra dårligere tilbud gjennom hjemmesider)

Lenke til kommentar

Jeg må si meg enig i KE820. Utrolig stilig telefon, samtidig som den har de fleste funkjsonene man trenger her i verden (hvis man ikke er proffbruker, selvfølgelig).

En ting dog, og det er at batterilevetiden kanskje ikke allverden, og telefonen vil nok svikte deg litt på akkurat det punktet. Skal du ha god batterilevetid så er det Sony Ericsson som sitter, mer eller mindre, uten utforderere på tronen. :)

 

PS: Skal du ha god taletid, ikke engang tenk på 8800SE. :)

Endret av rasgar
Lenke til kommentar
Jeg må si meg enig i KE820. Utrolig stilig telefon, samtidig som den har de fleste funkjsonene man trenger her i verden (hvis man ikke er proffbruker, selvfølgelig).

En ting dog, og det er at batterilevetiden kanskje ikke allverden, og telefonen vil nok svikte deg litt på akkurat det punktet. Skal du ha god batterilevetid så er det Sony Ericsson som sitter, mer eller mindre, uten utforderere på tronen. :)

 

PS: Skal du ha god taletid, ikke engang tenk på 8800SE. :)

7761014[/snapback]

rundt 3 dager er lenger enn hva jeg er vant med, så ikke klager jeg på den delen :)

Lenke til kommentar
Jeg opplevde å kunne bruke telefonen 1-2 dager hvis jeg ikke snakket så mye, men hørte småakitvt på musikk og sendte en del meldinger da jeg tok ut denne telefonen. Det er helt akseptabelt.

 

Derimot konket den heller kjapt ut så fort jeg hadde noen telefonsamtaler. Lignende erfaring fra din side, eller?

7761957[/snapback]

 

vel....den tar nok raskere kvelden om den brukes aktivt. musikkspilleren trekker jo en del. men opplever ofte at strekene på telefonen faller bort mens telefonen brukes og kommer tilbake når telefonen ikke brukes...

Ellers klager jeg ikke på batteriet

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...