DukeRichelieu Skrevet 12. april Skrevet 12. april Imaginacíon skrev (Akkurat nå): Du er "kritisk" men har ikke noe svar på hva som skal gjøres med Israel samtidig som du ber om svar på hva som skal gjøres med Iran. Det ærlige svaret er at jeg ikke har et godt svar på det, men anerkjenner at det er en svært langvarig konflikt som kan spores helt tilbake til staten Israel ble opprettet og før det også. Og hvor det har blitt gjort stor urett av begge parter opp gjennom. Jeg tror ikke det er noen enkle svar her, men jeg er også skeptisk til militære løsninger på problemet. Jeg er også skeptisk til å ikke gjøre noe. Det dere gjør er å sitte dagen lang og klage på USA og Israel, men dere er helt blinde for Iran og deres historie. 3 1
DukeRichelieu Skrevet 12. april Skrevet 12. april Fazam skrev (2 minutter siden): Når noen skriver noe sånt, er det umulig å bli tatt seriøst. Hva kan det komme av at du er spesielt interessert i å få noen til å kritisere Iran? Handler ikke denne tråden om USA og Israels krig mot Iran? Det er din ensidige vinkling av saken som gjør at det er umulig å ta deg seriøst. Men nå virker det jo som du er på vei til å innrømme at Iran ikke er helt uskyldige allikevel, så kanskje det er håp for deg også. 4 1
Fazam Skrevet 12. april Skrevet 12. april DukeRichelieu skrev (1 minutt siden): Det er din ensidige vinkling av saken som gjør at det er umulig å ta deg seriøst. Men nå virker det jo som du er på vei til å innrømme at Iran ikke er helt uskyldige allikevel, så kanskje det er håp for deg også. Det du driver med er ikke annet enn trolling. 1 1
Imaginacíon Skrevet 12. april Skrevet 12. april (endret) 10 minutes ago, DukeRichelieu said: Det ærlige svaret er at jeg ikke har et godt svar på det, men anerkjenner at det er en svært langvarig konflikt som kan spores helt tilbake til staten Israel ble opprettet og før det også. Og hvor det har blitt gjort stor urett av begge parter opp gjennom. Jeg tror ikke det er noen enkle svar her, men jeg er også skeptisk til militære løsninger på problemet. Jeg er også skeptisk til å ikke gjøre noe. Det dere gjør er å sitte dagen lang og klage på USA og Israel, men dere er helt blinde for Iran og deres historie. At det er "komplisert" har vi hørt før når realiteten er at Israel har brutalt fortrengt og okkupert palestinerne. Jeg sier ikke at palestinerne er noen engler, men som okkupert folk har de rett til å gjøre motstand. Min løsning, som jeg har tatt til orde for flere ganger, er å gjøre Israel til en paria. Sanksjoner og boikott. Endret 12. april av Imaginacíon 2 3 1
Snikpellik Skrevet 12. april Forfatter Skrevet 12. april JK22 skrev (23 minutter siden): https://x.com/WarMonitor3/status/2043229301210857672 Er ikke dette del av den strategiske partnerskaps-avtalen mellom landene (SMDA) som ble signert i fjor, og ville skjedd uavhengig av krigen? Det er noen tusen pakistanske soldater der fra før. 1 3
Radon Måling Skrevet 12. april Skrevet 12. april 35 minutes ago, Fazam said: Er det enkelt å forstå at absolutt alle bygninger er lagt i grus? At utsulting og regelrette drap av tusenvis av barn kan forsvare Israels kamp mot terror? Det er problemet med å støtte terrorister, de bruker mennesker som skjold uten skrupler. Du har aldri sett Israel holde på med dette. Så igjen -> til Irans stats-sponsede terror må bort for å få fred i regionen. 3 1
Fazam Skrevet 12. april Skrevet 12. april Radon Måling skrev (Akkurat nå): Det er problemet med å støtte terrorister, de bruker mennesker som skjold uten skrupler. Du har aldri sett Israel holde på med dette. Så igjen -> til Irans stats-sponsede terror må bort for å få fred i regionen. Israel er altså de snille som aldri driver med terror. Tror du virkelig på en slik fantasi? 3 3
Ballalaika Skrevet 12. april Skrevet 12. april Imaginacíon skrev (20 minutter siden): At det er "komplisert" har vi hørt før når realiteten er at Israel har brutalt fortrengt og okkupert palestinerne. Jeg sier ikke at palestinerne er noen engler, men som okkupert folk har de rett til å gjøre motstand. Det er ikke komplisert altså? En måte å avkomplisere et problem er å stryke ut halve ligningen. Bakdelen er at den gjerne nå da bare beskriver halve virkeligheten. Et utgangspunkt kan være å definere hva man mener er okkupert, altså fhvs hva som skal til for at man ikke kan si Palestina er okkupert. 2
Radon Måling Skrevet 12. april Skrevet 12. april 1 minute ago, Fazam said: Israel er altså de snille som aldri driver med terror. Tror du virkelig på en slik fantasi? De har ikke brukt sivile mennesker som skjold. Du siterer meg, og klarer å ikke forstå hva jeg ordrett skrev. Sier litt om alle mentale krumspring du må gjøre for å støtte terroristene Iran 5
Fazam Skrevet 12. april Skrevet 12. april Radon Måling skrev (1 minutt siden): De har ikke brukt sivile mennesker som skjold. Du siterer meg, og klarer å ikke forstå hva jeg ordrett skrev. Sier litt om alle mentale krumspring du må gjøre for å støtte terroristene Iran Du påstår det ja. Det er ikke det samme som at de ikke gjør det. Du forsvarer barnedrap og utsulting av uskyldige med jakt på terrorister. "Det er problemet med å støtte terrorister". Så avslutter du med at jeg støtter terrorister. Hvordan kom du fram til det? 2 2
Neptun1 Skrevet 12. april Skrevet 12. april (endret) DukeRichelieu skrev (2 timer siden): Og det vet du hvordan...? Fascinerende å se hvor godtroende du er mot det iranske regimet. Veldig mange regimetro i Norge. Regjeringen, venstresiden, alle medier, mange iranere i Norge (på Diskusjon også) ++ Rotårsak: De er entusiastiske til islam og totalitære ideologier, dto negative til Vesten p.g.a. USA, Israel og kapitalisme (selv om de nyter godt av det) Endret 12. april av Neptun1 3 1
Radon Måling Skrevet 12. april Skrevet 12. april 2 minutes ago, Fazam said: Du påstår det ja. Det er ikke det samme som at de ikke gjør det. Og du har nevnt i fleng ser jeg. På den andre siden er det veldokumentert i årtier at alle Irans proxy-terror organisasjoner fletter seg inn med sivile helt bevisst. 3 1
Imaginacíon Skrevet 12. april Skrevet 12. april 11 minutes ago, Radon Måling said: De har ikke brukt sivile mennesker som skjold. Du siterer meg, og klarer å ikke forstå hva jeg ordrett skrev. Sier litt om alle mentale krumspring du må gjøre for å støtte terroristene Iran https://apnews.com/article/israel-palestinians-hamas-war-army-human-shields-80f358dd2c87a1123f26ffada159701c 1 2
Radon Måling Skrevet 12. april Skrevet 12. april 5 minutes ago, Fazam said: Så avslutter du med at jeg støtter terrorister. Hvordan kom du fram til det? Det eneste du gjør her inne på forumet rabler, er å slakte alt Israel gjør når de angriper terror-organisasjonene til Iran. Da er det jo bare manglende baller som hindrer deg fra å innrømme offisielt at du støtter de. 5
Fazam Skrevet 12. april Skrevet 12. april Radon Måling skrev (1 minutt siden): Det eneste du gjør her inne på forumet rabler, er å slakte alt Israel gjør når de angriper terror-organisasjonene til Iran. Da er det jo bare manglende baller som hindrer deg fra å innrømme offisielt at du støtter de. Nei, apartheid-regimet Israel dreper og fordriver uskyldige mennesker, og utvider eget land, under påskudd av at de jakter på terrorister. Noe som rasister, fanatikere og nett-troll kan forsvare. 4
Mr.M Skrevet 12. april Skrevet 12. april Snikpellik skrev (1 time siden): Sør-Koreas president går uvanlig hardt ut mot den israelske regjeringen. Presidenten kommenterte en video som viser israelske soldater angivelig torturerer og kaster en palestinsk gutt ned fra et tak, og uttalte: “If true, we must investigate what measures were taken. Forced comfort women, Jewish massacres, and wartime killings are no different.” Dette ble svært dårlig mottatt av den israelske regjeringen, som besvarte med å beskylde Sør-Koreas president for å «trivialisere holocaust». hvorfor kommer de drassende med "holocaust" når kritikken gjaldt en dagsaktuell hendelse? Rart de ikke beskyldte ham å være "antisemitt" i samme slengen, det er liksom sedvanlige forsvaret for å stilne kritikk. 2 3
Radon Måling Skrevet 12. april Skrevet 12. april 2 minutes ago, Fazam said: Nei, apartheid-regimet Israel dreper og fordriver uskyldige mennesker, og utvider eget land, under påskudd av at de jakter på terrorister. Noe som rasister, fanatikere og nett-troll kan forsvare. Nettopp. Her avslører du deg enda mer når du kaller godt dokumenterte terror-organisasjoner, som selv ikke Iran benekter en gang, for "påskudd". 2 1
Jeezebel Skrevet 12. april Skrevet 12. april (endret) Ballalaika skrev (24 minutter siden): Det er ikke komplisert altså? En måte å avkomplisere et problem er å stryke ut halve ligningen. Bakdelen er at den gjerne nå da bare beskriver halve virkeligheten. Et utgangspunkt kan være å definere hva man mener er okkupert, altså fhvs hva som skal til for at man ikke kan si Palestina er okkupert. De mener alt. Hele Israel. De kommer ikke til å få ønsket sitt oppfylt, til det jobber de mot for sterke krefter. Banalt eksempel: Nå har motstanderne til Israel prøvd å få Israel ut av ESC i årevis. Det skjer ikke. De fleste jøder på verdensbasis ser på Israel som en fysisk manifestasjon av deres sivilisasjon, som tross alt er 3500 år gammel. Deres reaksjon på dette hatet vil være å gjøre seg uovervinnelige. Med eller uten USA. Endret 12. april av Jeezebel 2
Ballalaika Skrevet 12. april Skrevet 12. april Fazam skrev (3 minutter siden): Nei, apartheid-regimet Israel dreper og fordriver uskyldige mennesker, og utvider eget land, under påskudd av at de jakter på terrorister. Noe som rasister, fanatikere og nett-troll kan forsvare. En kan jo utfordre deg til å redegjøre for hva du synes om feks regimets nedslakting av 30 000 av sitt eget folk nå i Januar - uten å nevne Israel. 2
Atib Azzad Skrevet 12. april Skrevet 12. april 25 minutes ago, Radon Måling said: De har ikke brukt sivile mennesker som skjold. Du siterer meg, og klarer å ikke forstå hva jeg ordrett skrev. Sier litt om alle mentale krumspring du må gjøre for å støtte terroristene Iran En undersøkelse av Haaretz med hjelp av organisasjonen Breaking the Silence, hevder at IDF sender unge sivile menn ofte kledd i israelske uniformer inn i områder de betrakter som utrygge, som menneskelige skjold. En IDF-soldat får seg fortalt at: [...]Our lives are more important than their lives. [...]The thinking is that it’s better for the Israeli soldiers to remain alive and for the shawishim* to be the ones blown up by an explosive device. *At first it’s hard to recognize them. They’re usually wearing Israeli army uniforms, many of them are in their 20s, and they’re always with Israeli soldiers of various ranks. But if you look more closely, you see that most of them are wearing sneakers, not army boots. And their hands are cuffed behind their backs and their faces are full of fear. The soldiers call each of them a shawish, an obscure Arabic word of Turkish origin meaning sergeant. Random Palestinians have been used by Israeli army units in the Gaza Strip for one purpose: to serve as human shields for soldiers during operations. Denne artikkelen er fra 13 August 2024, og følger en lignende anklagelse fra mai hvor Defense for Children International-Palestine, som dokumenterte hvordan tre barn ga nær identiske vitnesbyrd av å ha bli brukt som sivile skjold av IDF-soldater. [...]In all three incidents, armed Israeli soldiers forced the boys to walk in front of them as soldiers searched Palestinian homes and neighborhoods in Tulkarem refugee camp, and in two cases, Israeli forces fired weapons positioned on the boys’ shoulders. Defense for Children International har siden 2000, dokumentert 34 tilfeller som involverer barn brukt som menneskelige skjold av IDF. Den forrige avsløringen skjedde i fjord da IDF brukte minst fem barn som menneskelige skjold i flyktningleiren Aqbat Jabr på vestbredden. [...]Israeli forces then threatened his sons Nidal, 9, and Karam, 11, in addition to his twin nephews, Ahmad and Mohammad, both two years old, and forced them to stand in front of Israeli military vehicles while Israeli forces fired tear gas canisters, stun grenades, and live ammunition at Palestinians confronting the group of soldiers. Ingen av avsløringene om menneskelige skjold har blitt møtt med fengselstraff for noen i IDF. [...]Not only do these sentences seem unjustifiably lenient, but two years later, they are the only sentences Israel has handed down for serious human rights violations among the many alleged during the Gaza offensive. -Sier Sarah Leah, midtøstenkorrespondent for HRW, i forbindelse med rettsavgjørelsen for de to soldatene som ble funnet skyldig i å bruke en 9 år gammel Palestinsk gutt til å åpne bagger de fryktet kunne inneholde eksplosiver. Ben Burgis kommenterer i Jacobin: [...]accusations that [Hamas fighters] 'use civilians as human shields' rarely seem to be meant quite so literally" as reports of the IDF's practices. "More often, what the accusation amounts to is simply that Hamas fighters and military equipment—or sometimes even just people linked to Hamas' political wing—tend to be located in areas with lots of civilians. 4 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå