Gå til innhold

Brukerstatistikk over hw.no-lesere


Anbefalte innlegg

Hei HW.no.

 

Jeg ser at dere tidligere har skrevet artikler som omtaler analyseselskapers måleresultater hva angår utbredelsen av forskjellige nettlesere o.l. typisk på enten Europeisk plan eller i global ("hele" Internett). I tillegg har man sporadisk avstemminger for hvilken nettleser, operativsystem, etc som en poll på forumet, men det er jo langt fra alle som stemmer der.

 

Hva om dere kunne publisert deres egen statistikk for websidene, enten alle søstersidene samlet, eller for hver side separat (i hvert fall for hw.no), som viser fordelingen av de besøkendes valg av operativsystem og versjon, nettleser og versjon, fordelingen av trafikk over døgnets timer, skjermoppløsning som er mest utbredt o.l., for eksempel i en artikkel hver 2.-3. måned, helst på et cirka periodisk vis. Dette synes i hvert fall jeg hadde vært interessant, tipper flere hw.no-lesere er enige med meg her.

 

Jeg tror kanskje dere har gjort noe slikt tidligere, men det er i så fall svært lenge siden (noen år?), jeg fant det ikke med søkemotoren deres i hvert fall. Eller skulle det være et problem for dere å være transparente med slik statistikk og dele den med leserne deres? Jeg vil tippe dere allerede har implementert script for å loggføre slik statistikk, så dere sitter vel allerede på mye info dere kan publisere uten å måtte vente på at dere "kommer igang" ?

 

(På sett og vis skulle dette kanskje vært sendt som et tips til redaksjonen, men siden dere fortsatt bare har en e-postlenke som krever en mail-klient for å kunne sende dere nyhetstips, puttet jeg det likesågodt her på forumet. I tillegg kan jo evt. andre hw.no-lesere si sin mening om dette er interessant eller ikke.)

Endret av kommers
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

 

god idé. Mener å huske vi har hatt et par slike saker for lenge siden, men de er jo selvsagt ikke særlig beskrivende for dagens lesermasse. Både skjermoppløsninger og nettleserstatistikk endres jo over tid.

 

Vi har en del statistikk på dette, så grunnlaget for en artikkel er absolutt tilstede. Som det nevnes er jo dette noe som kan være artig for Hw.no sine lesere å vite litt om også - særlig hvis vi kan sammenligne nettstedene i nettverket opp mot hverandre.

 

Mvh,

Amund

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...