Gå til innhold

Dine favoritt filmer- kom med omtale!


ekwathne

Anbefalte innlegg

Dette er en tråd hvor dere kan lage en omtale av de beste filmene dere har sett noen gang. Dere må forklare hvorfor det er de beste filmene du har sett og gi de et terningskast. :)

 

Dette kan være en god mal:

 

Bilde. 
[b]Filmtittel[/b]: Blabla
[b]Sjanger[/b]: Blabla
[b]Omtale[/b]: Blabla

 

Jeg begynner:

 

post-89491-1162230892_thumb.jpg

 

Filmtittell: Scarface

Sjanger: Thriller, Drama og Action

Omtale:

Scarface er en film som tar for seg flyktningene som kom fra Cuba til Amerika på 1980 tallet. Her har vi Tony Montana som er en fattig flyktning som begynner å jobbe for en av amerikas største dop selgere. Han klatrer langt opp på maktlisten og tar til slutt over amerikas dop salg. Dette skjer ikke uten problemer og hindringer.

 

Scarface er en bra lagd film som alle bør se. Den anbefales på det sterkeste av meg. Dette er en film som er godt kjent og har vært nominert til bla 3 Golden Globes. Det må også nevnes at dette er en voldelig film som man ikke bør se hvis man ikke ser på den slags.

 

Da gjenstår det terningskastet og det blir utentvil en sterk og vellfortjent 6'er! :)

 

 

Mvh Erling

Endret av ekwathne
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

la_haine.jpg

 

Filmtittel: La Haine

Sjanger: Drama

Omtale:

La Haine, eller Hatet på norsk, er urovekkende nok like aktuell i dag som den var da den kom ut i 1995. Raseopptøyer har oppstått i en av Paris’ drabantbyer etter at en ung fransk-araber har havnet på sykehus etter grov politimishandling. Vi følger tre av drabantbyens ungdommer, en jøde, en araber og en afrikaner, i løpet av 24 turbulente timer som illustrerer sosiale problemer og rasisme i Frankrike, samt håpløsheten som rår under slike omstendigheter. Hatet ble nominert til Gullpalmen ved filmfestivalen i Cannes 1996 og regissør Mathieu Kassovitz, kjent som skuespiller fra filmer som Den Fabelaktige Amélie fra Montmartre og München, ble tildelt prisen for Beste Regissør. Filmen ble spilt inn i farger, men gitt ut i svart-hvitt i Europa. I USA ble filmen gitt ut i farger.

 

Da jeg ved en tilfeldighet kikket innom NRK2 en gang for noen år siden, ble jeg umiddelbart fengslet av svart-hvittfilmen som ble vist. Den var rå og brutal, interessant og spennende, og viste hjertevarme midt oppe i all fandenskapen og tragedien. Filmen virker svært autentisk; lange klipp med vandring gjennom drabantbyen, skuespillere som man tror er ekte beboere og den uforsonlige hverdagsrealiteten som møter en, bidrar til å skape følelsen av at man virkelig deltar i det som skjer. Det gjennomgående temaet med en tikkende klokke er en utmerket metafor på den bomben det flerkulturelle samfunnet Frankrike er.

 

Innledningsvis ble det nevnt at filmen er like aktuell i dag som den var da den kom ut. Dessverre er det slik at historien ofte gjentar seg, som vi så nå i slutten av 2005 med raseopptøyene som bredte seg i Frankrike som ild i tørt gress. Hatet er sterkt politisk ladet. Da den ble spilt inn på midten av 90-tallet, var det som en reaksjon på volden og raseopptøyene som forekom. Filmen skal ha blitt vist for den franske regjeringen, noe som understreker filmens innvirkning på det franske samfunnet. Hatet er viktig, ikke nødvendigvis fordi den illustrerer noe som kunne vært enn sann historie, men fordi den skriker ut om at noe er alvorlig galt i samfunnet, uten å gi klare svar til hvorfor all volden oppstår eller hva man kan gjøre for å løse situasjonen. Nettopp dette er det geniale aspektet ved det, filmen krever at du tenker selv.

 

Lydbildet er urbant og røft. Musikken, som for det meste går i hip-hop, er med på å bygge opp den urbane og pressende stemningen sammen med lydbildet. Visuelt sett føyer Hatet seg inn i rekken av vakre, franske svart-hvittspillefilmer som dukket opp på 90-tallet (sammen med blant andre Piken på Broen). Det vakre bildet står som en kontrast til den stygge virkeligheten det framstiller, noe som bidrar til å ytterligere understreke poenget om et polarisert samfunn.

 

Hatet er en av 90-tallets viktigste og en av tidenes beste filmer. Dens uvilje til å fremme en enkel løsning til flerkulturelle konflikter gjør at man sitter i ettertanke om noe som angår en selv, noe de færreste filmer gjør.

Lenke til kommentar

Filmtittel:Blues Brothers

Sjanger:Komedie

Omtale:

Filmen handler om Jake Blues som som slipper ut av fengsel,for så å finne ut at barnehjemmet som de ble oppdratt av nonner trues med nedleggelse.Brødrene bestemmer seg at de skal prøve å skrape sammen pengene,for å redde barnehjemmet fra nedleggelse.Det samle sammen bandet,men det å få tak i pengene viser seg å ver lettere sagt en gjort.

Grunnen til at dette er en av mine favoritt filmer er dens,gode og lune humor,og flinke skuspillere fra blusenes verden som feks.Ray Charles,Aretha Franklin og James Brown.Filmen har god og variert musikk,som holder "Rockefoten" i gang.Har i tillegg får flere store priser. Til tross for at den er over 25 år gammel,er den fortsatt en klassiker.

 

Anbefales på det sterkeste :thumbup:

post-98203-1162235287_thumb.jpg

Endret av SirHenrik
Lenke til kommentar

godfather.jpg

Filmtittel: Godfather

Sjanger: Mafia-epos, drama, krim (wikipedia :p)

Omtale:

Filmen handler om mafia-familien Corleone som kjemper om makten i samfunnet med andre mafia-familier. Filmen vant tre Oscar-priser og har blitt kåret til tidenes beste film av mange :)

 

Grunnen til at det er den beste filmen jeg har sett er at den er troverdig og actionfylt, og etter å ha hatt prosjektoppgave om mafia i USA på skolen ser jeg at filmen beskriver mafia-familiene bra ;)

Endret av egil88
Lenke til kommentar

PF_935387~The-Shawshank-Redemption-Posters.jpg

Fear can hold you prisoner.

Hope can set you free..

 

Filmtittel: The Shawshank Redemption

Sjanger: Drama

Omtale: Link til IMDb

Regissør: Frank Darabont

Tid: 1940-tallet

 

The Shawshank Redemption er en utrolig skildring av livet innenfor murene og livet til Andy Dufresne (Tim Robbins) som blir uskyldig dømt til et liv innefor murene i Shawshank Prison. Han blir her kjent med "Red" spilt av Morgen Freeman som forøvrig spiller en av sine beste roller noensinne i denne filmen. Red har mye han skulle ha sagt innenfor murene og han og Andy får etterhvert et meget sterkt bånd. The Shawshank Redemption er, uten tvil, den beste filmen jeg noen gang har sett.

 

Filmen ligger forøvrig på 2. plass på IMDb top #250 med 9.1 / 10.

 

dimiles

Lenke til kommentar

B0002ABURA.01._SCLZZZZZZZ_.jpg

 

Tittel: Dawn Of The Dead

Sjanger: Grøss/Skrekk

Omtale: IMDb

År: 2004

Aldersgrense: 18 år

Extremt bra film! Er en sånn "verdengårunderfilm" :)

Handler kort og godt om et virus som smitter via bitt, klor osv..

Folk blir smittet og deres eneste mål er å finne andre som ikke er det ;)

 

Så; En gruppe mennesker som ikke er smittet enda klarer å komme seg i sikkerhet i et kjøpesenter. Skal ikke fortelle så mye om filmen men den anbefales!

Perfekt film for mørke vinterkvelder!

 

TERNINGSKAST; Sterk 5!

Endret av SupRnova
Lenke til kommentar

200px-The_Thing_DVD.jpg

 

Filmtittel: The Thing / John Carpenter's The Thing

Sjanger: Skrekk, Sci-Fi

IMDb

The Thing handler om en gruppe amerikanske forskere i Antarktis oppdager at noe utenomjordisk er blitt gravet opp av norske forskere. Men alle nordmennene er døde og enkelte av den er grusomt deformert. Det viser seg snart at forskerne har kommet over en skapning som har ligget begravet i isen i 100 000 år, og nå er den tint. Panikken brer seg på forskningsstasjonene da det viser seg at den ukjente skapningen kan imitere alle andre livsformer og skjule seg. De desperate forskerne må kjempe mot en ukjent fiende i en sitasjon de ikke kan flykte fra. Utenfor venter en ubarmhjertig kulde og inne venter kollegaer som alle kan være et monster.

 

Filmen har en iskald atmosfære og spektakulære effekter for sin alder. En del blod og gørr, men med måte.

John Carpenter er nok mest kjent for Halloween, men etter min mening er dette hans beste film av de jeg har sett.

 

Terningkast 6/6 seff

Endret av CrowaX
Lenke til kommentar

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Forrest_Gump_001.jpg

 

Filmtittel: Forrest Gump

Sjanger: Komedie/Drama

Omtale: Jeg vil si at denne filmen er en veldig alternativ skildring av Ameriknsk historie, hvor alt det gode som har skjedd i USA representeres av Forrest Gump, en ikke så smart kar fra Alabama, og det dårlige som har skjedd representeres av Jenny Curran, som er Forrest' beste venn i barndomsårene. Filmen følger for det meste Forrest's liv, men Jenny ser vi igjen med jevne mellomrom. Mange jeg kjenner liker ikke filmen, fordi den virker for urealistisk elns, men det tror jeg bare er fordi de er for dumme til å skjønne sammenhengen :p Tom Hanks gjør en fantastisk jobb som naive Forrest Gump. Gjennom stort sett hele filmen er det han som forteller, og med en utrolig bra sørstats-dialekt. En annen skuespiller jeg synes bør nevnes er Mykelti Williamson, som Bubba. Han gjør en jævlig grell jobb som den ekstremt underbitte rekefiskeren.

 

Kjempekoslig film!

 

7/6 :love:

Lenke til kommentar
Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Forrest_Gump_001.jpg

 

Filmtittel: Forrest Gump

Sjanger: Komedie/Drama

Omtale: Jeg vil si at denne filmen er en veldig alternativ skildring av Ameriknsk historie, hvor alt det gode som har skjedd i USA representeres av Forrest Gump, en ikke så smart kar fra Alabama, og det dårlige som har skjedd representeres av Jenny Curran, som er Forrest' beste venn i barndomsårene. Filmen følger for det meste Forrest's liv, men Jenny ser vi igjen med jevne mellomrom. Mange jeg kjenner liker ikke filmen, fordi den virker for urealistisk elns, men det tror jeg bare er fordi de er for dumme til å skjønne sammenhengen :p Tom Hanks gjør en fantastisk jobb som naive Forrest Gump. Gjennom stort sett hele filmen er det han som forteller, og med en utrolig bra sørstats-dialekt. En annen skuespiller jeg synes bør nevnes er Mykelti Williamson, som Bubba. Han gjør en jævlig grell jobb som den ekstremt underbitte rekefiskeren.

 

Kjempekoslig film!

 

7/6 :love:

7224925[/snapback]

 

Helt 110% enig!

 

Forrest Gump forever :love:

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

post-89491-1168094040_thumb.jpg

Filmtittel: Hooligans

Sjanger: Drama, Action

Omtale: "Etter feilaktig å ha blitt kastet ut av Harvard for besittelse av narkotika, drar Matt Buckner til London for å bo hos søsteren sin. Her blir han introdusert for engelsk fotball, og det blir et møte med en verden fylt av nådeløs forballvold og hooliganisme. Matt blir rystet av det han ser, men merker seg også lojaliteten, vennskapet, fellesskapet og æren i miljøet, og det går opp for ham hva det vil si å ha venner i ryggen. Det tar ikke lang tid før han selv står side om side med resten av medlemmene i hooligangjengen "Green Street Elite", foran tiårets kamp mellom erkerivalene Millwall og West Ham."

 

Filmen er en av de bedre filmene jeg har sett. Filmen handler kort og greit om fotball og vold. Selvom man ikke liker fotball vil man like denne filmen. Når man ser filmen kjenner man det sterke vennskapet og fellesskapet som finns blant gjengen, de kaller seg heller ikke en gjeng men et firma. Man befinner seg mitt oppi en suppe av hat, vennskap, rykte, ære og stolthet i firmaet "Green Street Elite" som er gjengen til West Ham. Filmen hadde ikke vært den samme uten disse skuespillerne, Elijah Wood og Charlie Hunnam spiller fantastisk bra. Det gjør forsåvidt resten av skuespillergjengen også.

 

Dette er en film som jeg anbefaler dere alle til å se. Det er uten tvil en av de beste filmene jeg har sett. Skal jeg gi terningkast på denne filmen er alt utenom en 6 uaktuelt. :) Så kom igjen folkens, se filmen dere også!

 

"It issent knowing that your friends have your back, it is knowing that you have your friends back." Matt Buckner - Elijah Wood.

 

Og når dette er sagt må jeg oppfordre dere alle til å poste deres omtaler i denne tråden, ikke la den dø ut. :)

Endret av ekwathne
Lenke til kommentar

2n7pgmt.jpg

Filmtittel Die Hard

Sjanger Action

Omtale:

Denne filmen handler om NY politimannen John McClane (spilt perfekt av Bruce Willis) som drar til LA for og treffe sin kone og to barn. Når han ankommer flyplassen blir han møtt av en limosin som kjører han rett til en julefest på jobben til kona (spilt av Bonnie Bedeila). Mens han har kommet seg inn på et rom for og dusje og fikse seg litt opp til festen kommer terroristene ledet av Hans Gruber (spilt av Alan Rickman) og det er da spenninmga begynner. Masse acton, store eksposjoner og gode komentarer. Dette vill jeg si er den beste rene action filmen som noen sinne er lagd! Et must for alle action fans.

Jeg gjir den terningkast 6!

Endret av Exclusive
Lenke til kommentar

Ikke veldig sjokkerende at jeg kommer her med...

 

Donnie Darko

 

 

Tittel: Donnie Darko

År: 2001

Sjanger: Sci-Fi, komedie, drama

Regissør: Richard Kelly

Medvirkende: Jake Gyllenhaal, Mary McDonnell, Drew Barrymore, Patrick Swayze, Noah Wyle, Jena Malone

Omtale:

 

post-46601-1168106800_thumb.jpg

 

Donnie Darko er en film som handler om den 17 år gamle brilliante, men nokså spesielle gutten Donald Darko, og hans ganske så spesielle liv. Etter at han så vidt unnslapp en alvorlig ulykke ved ren tilfeldighet, begynner han å "se" ting. Han møter på Frank, en mann i en kanin-drakt, som forteller han at verden skal ende om 28 dager.

 

Donnie Darko er en veldig spesiell film. Den inneholder en god del veldig godt utførte og innblandede elementer fra de fleste filmene en person liker. Den har en god sans for humor, den har en elskverdig romantisk bi-historie, og den inneholder et fantastisk godt og mystisk hovedplott som kan "løses" av seeren på flere måter. Hovedsjangeren er vel - om man må putte den under èn sjanger - drama.

Selv om at jeg har lyst til å si at filmen vil appellerer til alle mennesker i alle aldre og situasjoner, må jeg nok innrømme at den best passer for mennesker i de senere år av sin ungdom, som samtidig vil ha litt mer enn de vanlige hjernedøde action-komediene man får servert dag ut og dag inn - og gjerne liker å se en film som trenger litt ettertanke, og lett kan skape litt diskusjoner. Eldre mennesker vil kanskje ha litt problemer med å "forstå" filmen, da den kanskje ikke er like aktuell for dem.

 

Jeg er sannelig ikke sikker på hvorfor jeg elsker denne filmen så mye, men jeg regner med at det er fordi jeg elsker et godt mysterie, samtidig som at jeg lett faller for gode karakterer jeg kan sette meg selv på siden av (jeg sier ikke at jeg er hypersmart, eller at jeg "ser ting", men jeg føler fortsatt at Darko er en jeg - og sannsynligvis alle andre ungdom - kan kjenne meg igjen i).

 

Jeg anbefaler denne filmen på det aller varmeste. Donnie Darko er den første filmen jeg bråsikkert har kunne sagt at er min definitive favoritt, og jeg tror det skal gå lang tid før jeg finner en film som enten kan stilles på siden, eller settes over. Vi snakker årtusener.

 

Terningkast: 8

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

beste filmen noen sinne:

Apokalypse%20now.jpg

 

Filmtittel: Apokalypse Now

Sjanger: Krigsdrama, oddyse

Omtale: (skrivet utifra min YMDb-beskrivelse av filmen :) )

Apokalypse Now tar fører oss gjennom en verden hvor menneskene har nådd sitt ytteste. Denne verden er Vietanm. Francis Ford Coppola fremmstiller dette som ett grusomt, men likevel nydelig sted hvor krigen har gått inn og forandret menneskene. Jeg blir bundet til skjermen.

 

Denne filmen innheolder nydelige bildet, brae effekter. Handlingen er sterk. Jeg sitter igjen med intrykk og tanker etter hver gang jeg har sett den. Dette er min favorittfilm fordi den mangler ingen ting, og kanskje også fordi jeg er interesert i vietnam filmer. Denne er kongen over dem alle, og satt grunnlag for hvordan de ville bli etter 1979 (året den kom ut).

 

Terningkast: 6.gif

Lenke til kommentar

soundtracks_-_the_crow.jpg

 

Filmtittel: The Crow

 

Sjanger: Action/Fantasy

 

Omtale: Eric Draven og hans forlovede blir brutalt drept av en bande kriminelle. En natt setter en kråke seg på gravsteinen til Eric, og på mystisk vis blir han gjenopplivet. Utstyrt med overnaturlige evner gitt til ham, legger han ut på sitt oppdrag: Hevne seg på de som drepte ham selv og hans kjære.

 

Det første man legger merke til i filmen er stemningen. Den er mørk, dyster og gotisk, alà Underworld og Queen of the Damned, som forøvrig også er fantastiske filmer. Gjennom filmen føler man virkelig for hovedpersonen, både gjennom de positive og negative periodene som oppstår.

 

Til at filmen er så gammel, så er action-scenene fantastisk gjennomført. Her spares det ikke på kruttet, bokstavelig talt. Så her er det mye å hente for fans av action.

 

I bunn og grunn er dette en kjærlighetshistorie, bare med en annerledes vri. Det kan høres klissete ut for enkelte, men når det er gjennomført på denne måten, så kan man ikke gjøre annet enn å la seg begeistre.

 

Filmen grep meg fra første sekund og slapp ikke før rulleteksten var ferdig. Dette er en film jeg synes alle burde se!

 

Terningkast: En klar 6'er. En av de beste filmene jeg noen gang har sett.

Endret av Tobe__
Lenke til kommentar

Etter en super filmopplevelse med The Rock, legger jeg den inn som en av mine favorittfilmer. Konge, rett og slett!

 

 

65m.jpg

 

Denne filmen har lenge vært en film som har stått i samlinga, men som jeg rett og slett ikke har fått tid / ork til å se. Og i ettertid lurer jeg svært på hvorfor. Filmen er glimrende, rett og slett.

Handlingen utspiller seg hovedsaklig på den tidligere fangeøya Alcatraz hvor en gruppe tidligere marinesoldater har tatt over kontrollen under kommando av Brigader Hummel (Ed Harris). De har flere raketter fylt med svært skadelig VX-gass innstilt til å skyte mot San Fransisco's befolkning. På den "snille" siden har vi FBI-agent Goodspeed (Cage) som er spesialist på kjemiske våpen og ikke har et snev kamptrenning. Isamarbeid med FBI slår de seg sammen med den eneste fangen som noensinne har klart å rømme fra Alcatraz, John Mason (Connery).

 

Det er et kappløp om tiden. Hummel krever 100 millioner dollar satt inn på en konto innen 48 timer. 81 av de skal gå til tidligere soldater av han som ble sviktet av landet sitt under tidligere operasjoner, men resten skal gå til han og hans lag.

 

Filmingen, musikken, skuespillerne og ikke minst intensiteten i filmen minner meg på hvorfor jeg er filmfantast. Jeg satt i spenning under hele filmen og ble revet med av samtlige scener. Etter et par middelmådige filmer i det siste var "The Rock" noe som skapte lys i enden av tunnelen. Fantastisk!

 

6 / 6

Lenke til kommentar

B00005R6XI.01.LZZZZZZZ.jpg

 

Filmtittel: Le Fabuleux destin d'Amélie Poulain (Den fabelaktige Amélie fra Montmantre)

 

Sjanger: Romantisk Komedie / Drama

 

Omtale: Dette er en fantastisk film som har utrolig mange poeng

man kjenner seg igjen i. Amelie vokser opp med en nevrotisk mor, som dør i omtrent første scene, da en kanadisk selvmordskandidat hopper fra Notre Dame og lander på henne, og en følelseskald far. I voksen alder forlater hun hjemtraktene og bosetter seg i Paris, der hun får jobb på den noenlunde sære kaféen To Vindmøller. I mangel av store hendelser i sitt eget privatliv, begynner hun å interessere seg for menneskene rundt seg, og oppdager etter hvert at hun kan påvirke deres liv. Absolutt verdt å se.

 

Terningkast: 6

Endret av danno_O
Lenke til kommentar
Hvorfor må vi skrive egne omtaler egentlig?

Skjønner ikke pointet, ja jeg elsker filmen, men jeg gidder ikke starte å skrive en egen lang omtale.

7838083[/snapback]

 

Fordi det er poenget med tråden. End of discussion.

 

Tråden er ryddet til en viss grad. Fra nå av er det fint om dere holder dere til poenget med tråden, så forblir den ryddig og oversiktlig:

 

* Dere skal anmelde filmen SELV

* Dere skal begrunne hvorfor den er deres favoritt.

 

Lett som en plett!

 

Kommentarer på moderering tas som vanlig på PM og ikke i selve tråden.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

75131_big_lebowski_122_92lo.jpg

 

 

Filmtittel: The Big Lebowski

Sjanger: Komedie

Omtale:

The Big Lebowski er en komdie av den relativt svarte sorten. Den handler om The Dude, spilt av Jeff Bridges, som bedriver tida med å bowle, drikke White Russian og røyke tjall. Historien har jeg ikke tenkt å gå noe særlig innpå, men noen stikkord er et teppe, urinering, tyske nihilister og en koffert med penger.

 

Det er nemlig ikke historien som gjør denne filmen så bra. Det er dialogen. Den er så fantastisk bra skrevet. Man legger merke til nye ting hver eneste gang man ser filmen. Spør du meg (og mange andre) er dette tidenes mest siterbare film. Og den morsomste.

 

Mange har nok sett denne filmen en gang, og syntes den den var grei/bra, men langt ifra en toppkarakter. Dette er en film mange har blant sine favorittfilmer, men få faller pladask for første gang de ser den. Hvis du bare har sett den én gang, se den en gang til. Og enda en gang. Før du vet ordet av det har den blitt din favorittkomedie, og kanskje til og med favorittfilmen din. Først når jeg nylig så den for sjuende gang kalte jeg den favorittfilmen min. Jeg har definitivt tenkt å se den mange, mange flere ganger.

Lenke til kommentar

28-days-later-poster-1.jpg

 

Tittel: 28 days later

År: 2002

Sjanger: Sci-Fi, Horror

Regissør: Danny Boyle

 

 

Se samme plott som Dawn of the dead..

Virus, som smitter...MEN 100 GANGER BEDRE.

 

Denner filmen er faktiskt engelsk, og følger ikke standardoppsettet til Hollywood :thumbup:

 

Dvs. du vet ikke alltid hva som skjer i denne filmen......

SE den..

 

STERK 5.

 

Og ja.. Forrest Gump, Shidlers list, Alien, Aliens, og flere nevnte her,

bør absolutt være i et DVD cover i hylla.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

The_Usual_Suspects_DVD.jpg

 

Tittel: The Usual Suspects

År: 1995

Sjanger: Crime / Mystery / Thriller

Regissør: Bryan Singer

IMDb 8.7/10 #18

 

The Usual Suspects er en film som får deg til å tenke: "Søren, dette var virklig en god film" etter at du har sett den. Den blir også til en viss grad bedre for hver gang du ser den på nytt, pga av alle hintene som er gjemt i filmen. Om du skal se denne: Se den to ganger!

 

Fem kriminelle blir bedt (truet) om å gjøre et oppdrag for en meget mektig, og myteoppspunnet mann. Dette er eneste måten de får beholde livet sitt på, men hvem er så denne mektige mannen?

Endret av Markaren
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...