Gå til innhold

Dine favoritt filmer- kom med omtale!


ekwathne

Anbefalte innlegg

requiem-for-a-dream-poster-0.jpg

 

Tittel: Requiem for a Dream

År: 2001

Sjanger: Thriller

Regissør: Darren Aronovsky

IMDb 8.4/10

 

 

Filmen handler i korte trekk om to kompiser som begynner å deale heroin, samtidig som moren til den ene starter på en kraftig slankediett for å være med på et tv-program.

 

Første gang jeg så den var jeg 12 år, og jeg fikk ikke sove den natten. Den var ikke skummel eller noe sånt, jeg ble redd av det virkeligheten jeg fikk se, med narkotika og avhengighet, og alt det fæle som skjedde med personene var for meg da helt forferdelig. Nå, 5 år etter synes jeg enda at filmen er skremmende bra regissert!

 

Et fantastisk mesterverk som anbefales for alle som setter pris på gode filmer med sterke og virkningsfulle scener! Se den nå!

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

017_60_SECONDS~Gone-In-60-Seconds-Posters.jpg

Tittel: Gone In 60 Seconds

År: 2001

Sjanger: Action

Regissør: Dominic Sena

IMDb: 5.8/10

 

Omtale:

Nicolas Cage spiller en biltyv av mesterklasse - Memphis Raines. Han er pensjonert og lever nå et rederlig liv, men blir tvunget tilbake til den kriminelle underverden da lillebroren hans (Giovanni Ribsi) kommer i trøbbel med en skikkelig slemming av en boss i underverdenen.

 

Memphis får et ultimatum. Han må skaffe 50 luksusbiler i løpet av 72 timer, ellers er broren en død mann. Dermed må Memphis skaffe seg et crew og få kloa i noen av de fineste bilene verden noensinne har sett... It's pedal to the metal - big time.

Den beste filmen som noen sinne er laget!

post-101229-1178653833_thumb.jpg

Endret av Drunka
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

american_history_x.jpg

 

Tittel: American History X

År: 1999

Sjanger: Drama

Regissør: Tony Kaye

IMDb: 8.5/10

 

Filmen handler om de rasistiske brødrene Derek og Danny. Derek har sittet inne i fengsel for å drepe to svarte. I fengselet får han ett annet syn på de svarte. Han innser at de er mennesker de også. Nå blir hans oppgave å forhindre at han bror Danny gjør de samme feilene som førte han selv inn i fengsel. Dette er uten tvil en sterk film som får en til å tenke. Har du ikke sett denne enda er det på tide.

 

Skuespillerene Edward Norton (Derek) og Edward Furlong (Danny) spiller bra som brødre og setter sitt preg på filmen. Filmen er uten tvil en av de beste jeg har sett.

 

Erling

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Pulp-Fiction-Poster-C10001063.jpeg

Filmtittel: Pulp Fiction

Sjanger: Svart komedie

Omtale:

Denne filmen handler om to leiemordere, en bokser, og to ranere. Leiemorderene Vincent (John Travolta) og Jules (Samuel L. Jackson) jobber for Marsellus, samme mann som har betalt bokseren Butch (Bruce Willis) for å gå ned i femte runde. De to ranerene Pumkin (Tim Roth) og Honey Bunny (Amanda Plummer), prøver å rane en kafe, men møter på Vincent og Jules... Dette er tre forskjellige historier som veves inn i hverandre, ofte med voldsomme konsekvenser. Dette er en film du bare må oppleve ;)

 

Karakter: 10/10

Endret av Mr. Bakke
Lenke til kommentar

Equilibriumposter.jpg

 

Filmtittel: Equilibrium

Sjanger: Action / Sci-Fi / Thriller

Omtale: En film som tar for seg mye mellom linjene og actionscenene. En film for både den som liker heftige skyteepisoder, slossescener og de som liker å få noe å tenke på etter å ha sett en film. Etter min mening en film som fikk alt for liten oppmerksomhet og langt ifra nok folk fikk med seg. Sett noen komentarer om filmen og 1984 av Orwell, og kan se hvorfor de sammenligner dem. Da det vil være vanskelig å se filmen uten å kjenne seg igjen i mye av hva som orwell skriver om.

 

Kort fortalt handler filmen om John Preston som lever i et samfunn der følelser og alt som kan frembringe følelser er forbudt. Og du har et eget politi som håndhever dette med dødelig makt. John Preston (Bale) er en av de beste innen denne politistyrken, men i jakten på motstandsbevegelsen får han et annet syn på den verden de lever i.

 

5/6 på min terning, verdt å se, gjerne 2-3 ganger, for å få med seg alt som skjer (og ikke skjer).

Lenke til kommentar

kopps8.jpg

 

Filmtittel: Kopps

Sjanger: Action/Komedie

Omtale: Kopps handler om en gjeng med politifolk i en søvnig liten småbygd i Svergie som til sin store fortvilelse lider av lite kriminalitet. Siden det ikke sjer noe i bygda blir politistasjonen truet med nedleggelse. Desperate etter å beholde jobbene sine, finner to av politibetjentene på en hel masse ugang i byen for å bevise politistasjonens nødvendighet. De tar blant annet å brenner ned ei grillkorv-sjappe og kidnapper folk. Dette utløser selvfølgelig en del hysterisk morsomme situasjoner. De fleste av oss har vel hørt sitatet; Don't fuck with Benny the cop! En utrolig morsom komedie, som beskriver tafatte politfolk som leker seg gjennom arbeidsdagen. Filmen er absolutt verdt å se, spesielt vis du likte «Jalla! Jalla!» som ble laget av samme ressigør. Anbefales på det varmeste!

Karakter: terningkast_5.gif

Endret av Wollan
Lenke til kommentar
  • 4 år senere...

220px-Taegukgi_film_poster.jpg

 

Filmtittel: Taegukgi hwinalrimyeo / The Brotherhood of war (2004)

Sjanger: Drama | Krig

Omtale: Filmen Tae Guk Gi handler om to brødre som blir ufrivillig tatt inn til militæret under Sør og Nord Korea krigen. Den eldste broren risikerer livet sitt og prøver å drepe så mange kommunister som mulig så han kan vinne en medalje som tillater han å dra hjem og melde seg ut av militæret. Medaljen skal han gi til sin yngre bror så han kan passe på mora og barna. Filmen er veldig trist, men det er ikke bare drama. Det er mye krig også. Vi ser løse armer og masse blod her og der. Filmen er FANTASTISK. En soleklar 10'er av meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...