Gå til innhold

IE7 best i test


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Internet Explorer 7 Beta 3 ble testvinneren, men det hører med til historien at det var Microsoft selv som bestillte testen.

Hvorfor er ikke Opera med? Eller Firefox 2.0 (Beta 2 eller RC1)?

 

Eller Safari, Conqueror eller Flock? (uten at jeg vet om de har antifisk)

6988970[/snapback]

 

Kan det være det at Microsoft som bestilte testen har valgt hvilken programmer den ønsker å samenlikne seg mot ... evt. unngå å ha med i testen :innocent:

 

Selv ville eg likt å ha sett Opera her ... meiner di laga noe baluba om dette med anitiphising når 9.0 kom ut for ei stund sia :hmm:

Lenke til kommentar
Internet Explorer 7 Beta 3 ble testvinneren, men det hører med til historien at det var Microsoft selv som bestillte testen.

Hvorfor er ikke Opera med? Eller Firefox 2.0 (Beta 2 eller RC1)?

 

Eller Safari, Conqueror eller Flock? (uten at jeg vet om de har antifisk)

6988970[/snapback]

 

Kan det være det at Microsoft som bestilte testen har valgt hvilken programmer den ønsker å samenlikne seg mot ... evt. unngå å ha med i testen :innocent:

 

Selv ville eg likt å ha sett Opera her ... meiner di laga noe baluba om dette med anitiphising når 9.0 kom ut for ei stund sia :hmm:

6989017[/snapback]

 

Trodde ikke det var antiphishing i opera? Om det er det så har ikke jeg merket noe til det ihvertfall :)

 

AtW

Lenke til kommentar
Internet Explorer 7 Beta 3 ble testvinneren, men det hører med til historien at det var Microsoft selv som bestillte testen.

Hvorfor er ikke Opera med? Eller Firefox 2.0 (Beta 2 eller RC1)?

 

Eller Safari, Conqueror eller Flock? (uten at jeg vet om de har antifisk)

6988970[/snapback]

Fordi MS ville at f. eks. Hardware skulle spre det glade budskap om at IE7 har det beste anti-phishing filteret. Mulig de har det, men fint om man kunne få en ordentlig test og ikke bare test for propaganda.

Lenke til kommentar

Hvis man leser rapporten, så ser man hvorfor de forskjellige alternativene er valgt. Det er ikke browsere som testes her, men Anti-phishing filtre. Firefox 1.5 har ingen innebygget, og de valgte å bruke Google sammen med den. Det nevnes jo og i rapporten at Firefox 2.0 skal ha fått slik funksjonalitet, men at den er i beta. Ellers er det vel bare Netscape 8.1 som har anti-phishing innebygget, og den testes. Resten er jo addons til andre browsere.

 

Overskriften (evt. ingressen) burde vel sagt at det var anti-phishing som ble testet, altså Microsoft Anti-Phishin filter, som leveres med IE7, og ikke la det høres ut som det er IE7 i seg selv, det er vel det som forvirrer.

 

Men å tro at noen her kommer til ikke å bedrive flame war mot Microsoft er vel formye forlangt antar jeg. :cool:

Lenke til kommentar
dette er vel oppfølgingsartikkelen til Flere brister i Firefox som viste seg å være tull (i tillegg til at konferansen var sponset av m$ :mrgreen: ). Skade ryktet til konkurrenter før lansering av nytt produkt?

6989170[/snapback]

 

Virker nesten slik. Er jo rart at verktøy innebygd i sikkerhetspakker, Trend, Symantec med flere ikke er med.

 

Igjen et tegn på kvalitetsforfallet hos hardware.no, - overgangen til "Paste and Copy" journalistikk.

 

NB! Digi.no har faktisk klart å dementere "Flere brister i Firefox".

Endret av Bolson
Lenke til kommentar
Hvorfor kan man ikke teste antiphishing i Fx beta 2.0, når man kan gjøre det i IE7 beta?

6989161[/snapback]

 

Ja, jeg lurte på det samme selv.

 

AtW

6989431[/snapback]

Nå er det vel MS som har bestilt testen og slik jeg ser det ville det muligens virket useriøst fra MS sin side dersom de testet sin beta 3 mot en FX beta? Særlig dersom sistnevnte faktisk ikke gjorde en særlig god jobb? Dvs det er mulig de har testet den, men at de har tatt en avgjørelse på å ikke publisere det. Nå vil kanskje mange si at de mest sannsynligvis har gjort det pga at den gjorde det bedre og ville satt IE i ett dårlig lys, men uansett hvordan man vrenger og vrir det, så vil jeg si at det virker mer seriøst å nevne dette produktet i rapporten enn å offentliggjør en mindre tilfredstillende test(dersom det er tilfellet). Nå vet jeg at det er en del her som tror at FX er svaret på alle livets problemer, men sannheten er nok noe mer moderat enn det :)

Lenke til kommentar
Det beste ville selvsagt vært å teste de ferdige nettlesere og programmer, ikke programvare som er på utviklingsstadiet ennå. Ting kan endre seg før de blir lansert. Feil og mangler som fikses.

6989842[/snapback]

Poenget er vel at MS i utgangspunktet har villet sammenlikne sitt produkt med tilsvarende for interne formål(hva kan forbedres)? Resultatet har blitt såpass bra at de har valgt å publisere det? Utover det har MS en jobb å gjøre for å bedre imaget til IE.

Endret av kindings
Lenke til kommentar

Trodde ikke det var antiphishing i opera? Om det er det så har ikke jeg merket noe til det ihvertfall :)

 

AtW

6989033[/snapback]

 

Noe antiphishing er det i Opera, lell.

 

http://[email protected]/

 

Åpner du denne lenken i Opera, får du en advarsel. Dette er en vanlig måte å få det til å se ut som du går til google.com når du egentlig går et annet sted... Bare at lenken som regel er så lang at du ikke får med deg @.members.tripod.com-delen.

 

www.xn--pypal-4ve.com

Unicode-phishing. I internet explorer 6 vises dette som www.paypal.com i nettleseren, selv om det er et helt annet domene. Man kan faktisk kopiere den lenken ut fra internet explorer og inn i notepad, og det vil fortsatt se ut som www.paypal.com. Firefox viste det også som www.paypal.com sist jeg sjekket, selv om det garantert er fikset nå. Opera rapporterte derimot at man var på xn-pypal-4ve. Dette er en ekkel problemstilling, fordi man ikke kan stole på øynene sine... Vanskelig å se forskjell på en ascii-a og en russisk a.

 

Det er også noe med bruken av sertifikater som opera snakker om i forbindelse med antiphishing, har ikke lest om det.

Endret av tommyb
Lenke til kommentar

Sitter her med Windows x64. Var plaget med at Explorer x64 ikke hadde noe støtte for java og slikt.

 

Installerte IE7 og har ikke vært plaget.

Bruker sammtidig McAfee Site Advisor og synes det er ganske så bra i og advare om feks siden selger epostadressen min, og om nedlastninger som bli betegnet som slike spion programmer og alt slikt. Kjempe godt program.

 

McAfee Site Advisor

 

Det hjelper kanskje ikke så mye mot pishing og slikt, men jeg antar ikke IE7 kommer opp med advarsler om farlige nedlastninger og slikt. Jeg har ikke opplevd det.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Så lenge testen er bestilt av en av deltagerne (i dette tilfellet VesleMjuk) så stoler jeg ikke på den.

 

La uavhengige 'bestille'/administrere/gjennomføre tester - og andre uavhengige studere/rapportere fra disse.

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar

Tja, gratulerer @ Microsoft. Er i tråd med hva har begynt å forvente fra selskapet i det siste. Savner også Opera i testen, men siden nettleseren vel fremdeles har under 1% på verdensbasis så gadd vel bare ikke testerene prøve med den.

 

Hadde jeg vært McAfee nå hadde jeg øyeblikkelig trukket anti-phishingen min, fikset den og relansert senere under annet navn :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...