Gå til innhold

Schindler's List - Hva synes du?


Mr.SS

Anbefalte innlegg

La merke til at denne filmen ikke har fått en egen post enda, noe den absolutt burde!

 

Her kan du skrive om hvilke følelser du hadde under filmen, hva du syntes om den og kanskje hvordan du så den, alt relatert til din filmopplevelse.

 

Selv blir jeg alltid veldig betatt av slutten, som er gråtefremkallende omtrent.

Jeg vil påstå og si at dette er Spielbergs beste, og mest personlige, filmatisering. En fantastisk én, uten sidestykke.

 

 

01_0400x0300.jpg

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En film det gråtes til hver gang den blir sett. En av verdenshistoriens største og mest groteske tragedier skildres på en balansert måte, skal jeg se noe verre, kan bilder og dokumentarer tale for seg. Steven Spielberg og gjengen hans er mesterlige i å bygge opp filmen på alle måter. Hver eneste replikk og handling har noe å si for helheten, selv om vi som tilskuere ikke tenker direkte på det. Liam Neeson er i sin beste rolle, John Williams slår til med sin beste filmmusikk, Spielberg med sin beste film.

Endret av cun
Lenke til kommentar
Sett den på skolen for 4-5 år siden, kjøpte den på dvd for 2 år siden, har ikke orket å pakke den opp engang. Bra film, men lang.

 

Ikke Spielbergs beste heller..

6954345[/snapback]

Hvilken film rangerer du som Spielbergs beste da? Kunne være artig å vite...

Selv synes jeg filmen er fantastisk bra. Har ikke tid til å skrive noe mer, men det er en grunn til at jeg har rangert filmen som nr. 1 på ymdb listen min.

Alt klaffer i denne filmen!

Lenke til kommentar
Sett den på skolen for 4-5 år siden, kjøpte den på dvd for 2 år siden, har ikke orket å pakke den opp engang. Bra film, men lang.

 

Ikke Spielbergs beste heller..

6954345[/snapback]

Hvilken film rangerer du som Spielbergs beste da? Kunne være artig å vite...

Selv synes jeg filmen er fantastisk bra. Har ikke tid til å skrive noe mer, men det er en grunn til at jeg har rangert filmen som nr. 1 på ymdb listen min.

Alt klaffer i denne filmen!

6965777[/snapback]

 

RAIDERS OF THE LOST ARK!1 \m/!! :cool:

 

Den er topp 5 Spielberg sammen med nevnte raiders, jaws, minory report oooog....private ryan muligens..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...