Gå til innhold

Undertitler. Moderatorer bør kunne gi deg det.


TSP

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har tidligere fått hjelp av diverse moderatorer med å fikse undertitler til enkelte av mine tråder. Undertitlene har da ikke blitt brukt til å gi informasjon som ikke teoretisk sett ikke er nødvendige og søke på og som minimalt med personer har som ønske å søke etter. Denne teksten som da har blitt skrevet har heller ikke i det tilfellet av verken meg eller moderator vært ansett som såpass viktig at det ikke kan stå i emnetittel.

 

Jeg henvendte meg i dag til en moderator og spurte om han kunne fikse en undertittel til meg, men han beklaget at han ikke kunne gjøre dette og at moderatorer ikke hadde denne muligheten. (Noe jeg vet med sikkerhet de har hatt før.)

 

Deretter henvendte jeg meg til en av administratorene og sa at heller ikke han kunne gjøre det, selv om det teoretisk sett er mulig (noe han også påpekte). Hvorfor administratoren mener at dette er noe han "ikke kan" har jeg enda ikke fått noe svar på.

 

Jeg syns dette er noe som blir noe ala det samme som avstemminger. For å få en avstemming må en moderator komme over tråden din og lage en avstemming av seg selv, rapporterer inn tråden og sier man ønsker en avstemming eller sender en PM til en som kan opprette en avstemming og spør om lov. I de fleste tilfeller går dette greit. Denne muligheten burde man også fått ved undertitler, jeg mener det er tragisk at man tydeligvis ikke lenger kan sende en moderator en vennlig beskjed og spørre om det kan fikse en undertittel.

 

Det var mine ord akkurat nå.

 

EDIT: Administratoren har nå svart: "Vi har deaktivert muligheten og gir da ikke noen brukere spesialomgåelse av den regelenen, det har vi hverken ønske eller tid til."

 

Det at det ikke finnes tid til det føler jeg nesten ikke en kan argumentere med. Om det finnes tid og ønske til å gjøre det, er opp til hver enkelt moderator. Hvis det ikke er ønskelig å gi brukere spesialomgåelser kan dere like gjerne fjerne avstemmingsmuligheten og nekte enhver og lage avstemminger.

Endret av The Strategy-player
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
"Vi har deaktivert muligheten og gir da ikke noen brukere spesialomgåelse av den regelenen, det har vi hverken ønske eller tid til."

 

Og dette skulle mer eller mindre si det meste om hva du nevner her.

 

Moderatorer har ikke muligheten til å lage undertiteler til tråder o.l, det er grunnet at den funksjone ikke er tilstede lenger. Og ikke at vi ikke finner det nødvendig å ha denne funksjonen på.

 

 

Jeg syns dette er noe som blir noe ala det samme som avstemminger. For å få en avstemming må en moderator komme over tråden din og lage en avstemming av seg selv, rapporterer inn tråden og sier man ønsker en avstemming eller sender en PM til en som kan opprette en avstemming og spør om lov. I de fleste tilfeller går dette greit. Denne muligheten burde man også fått ved undertitler, jeg mener det er tragisk at man tydeligvis ikke lenger kan sende en moderator en vennlig beskjed og spørre om det kan fikse en undertittel.

 

Det er også en god grunn til at en avstemmning ikke kan opprettes av en bruker, nettop fordi dette har blitt prøvd før og da uten lykke, samtidig blir også dette fort utnyttet for å komme med "tulle-avstemmninger" o.l.

 

Om du ser deg rundt på forumet finner du en knapp som ser ca slik ut, user posted image så om du ønsker å opprette en poll så bruk denne knappen :)

Lenke til kommentar

Aalton, Aalton, Aalton... Kan du være så snill å lese innlegget mitt en gang til, grundig, spesiellt dette:

Det at det ikke finnes tid til det føler jeg nesten ikke en kan argumentere med. Om det finnes tid og ønske til å gjøre det, er opp til hver enkelt moderator. Hvis det ikke er ønskelig å gi brukere spesialomgåelser kan dere like gjerne fjerne avstemmingsmuligheten og nekte enhver og lage avstemminger.

 

Nytterverdien er, spør du meg, ganske stor og så absolutt til stede, at dere ikke ser det er for meg rart. En tråd hvor førstepost blir oppdatert og hvor det ikke er plass til å skrive "oppd. 18.10-06"

En annen ting kan være hvis det for eksempel er en prosjekttråd (som jeg ønsket å ha en undertittel til) mulig å for eksempel kjapt informere hva som er nytt. F.eks: "Forum: www.********.**(*)

og mange andre situasjoner hvor det er nyttig for å enkelt og greit gi kjapp, nyttig informasjon som ikke trenger å være søkbar.

 

Og Aalton, jeg håper virkerlig ikke siste avsnitt var myntet på meg, jeg er meget kjent med dette forumets funksjoner og jeg følte at den beskjeden du prøvde å formidle der var nedlatende mot meg. Jeg sa heller ikke at jeg ønsket å opprette en poll og jeg påpekte at jeg visste hvordan man kunne få en poll og hvordan det fungerer.

For å få en avstemming må en moderator komme over tråden din og lage en avstemming av seg selv, rapporterer inn tråden og sier man ønsker en avstemming eller sender en PM til en som kan opprette en avstemming og spør om lov. I de fleste tilfeller går dette greit.
Lenke til kommentar
Aalton, Aalton, Aalton... Kan du være så snill å lese innlegget mitt en gang til, grundig, spesiellt dette:

 

Det at det ikke finnes tid til det føler jeg nesten ikke en kan argumentere med. Om det finnes tid og ønske til å gjøre det, er opp til hver enkelt moderator. Hvis det ikke er ønskelig å gi brukere spesialomgåelser kan dere like gjerne fjerne avstemmingsmuligheten og nekte enhver og lage avstemminger.
Nytterverdien er, spør du meg, ganske stor og så absolutt til stede, at dere ikke ser det er for meg rart. En tråd hvor førstepost blir oppdatert og hvor det ikke er plass til å skrive "oppd. 18.10-06"

En annen ting kan være hvis det for eksempel er en prosjekttråd (som jeg ønsket å ha en undertittel til) mulig å for eksempel kjapt informere hva som er nytt. F.eks: "Forum: www.********.**(*)

og mange andre situasjoner hvor det er nyttig for å enkelt og greit gi kjapp, nyttig informasjon som ikke trenger å være søkbar.

 

Jeg ser ikke nytten i dette desverre. Du kan fint lage en god forklarende emntittel uten et info-felt. Dette vil ikke innføres igjen bare fordi du alene ønsker det.

 

Og Aalton, jeg håper virkerlig ikke siste avsnitt var myntet på meg, jeg er meget kjent med dette forumets funksjoner og jeg følte at den beskjeden du prøvde å formidle der var nedlatende mot meg. Jeg sa heller ikke at jeg ønsket å opprette en poll og jeg påpekte at jeg visste hvordan man kunne få en poll og hvordan det fungerer.

 

For å få en avstemming må en moderator komme over tråden din og lage en avstemming av seg selv, rapporterer inn tråden og sier man ønsker en avstemming eller sender en PM til en som kan opprette en avstemming og spør om lov. I de fleste tilfeller går dette greit.

 

Det var mer eller mindre myntet på dere alle, ikke bare deg.

Men legg merke til hva du sier,

Denne muligheten burde man også fått ved undertitler, jeg mener det er tragisk at man tydeligvis ikke lenger kan sende en moderator en vennlig beskjed og spørre om det kan fikse en undertittel.

 

Vi har ikke sagt at vi nekter deg å ta kontakt med en moderaotr ang. en poll, eller noe sånt. Men vi har sagt at det best om dere benytter dere av rapporeringsfunksjonen.

 

 

Før hadde alle muligheten til å lage undetitler. Jeg forstår ikke hvorfor denne funksjonen er fjernet. Jeg mener det kan være ganske nyttig  :)

6954567[/snapback]

 

Slik jeg forstår på Ueland i denne saken er at det ble fjernet grunnet masse dårlig ementiteler som ikke gjorde noe godt med seg.

 

 

Eg kan no lage undertitlar på emner. :)

 

edit: Viss eg ikkje har misforstått kva du legg i "undertittel" då.

6954359[/snapback]

 

Det vi mener med undertiteler her, er:

 

post-39385-1159394444_thumb.jpg

Endret av Aalton
Lenke til kommentar

The Strategy-player: Urk...jeg har missforstått det helt totalt på det du spurte om, jeg trodde du mente custom title på de forskjellige brukerene jeg o.O

Aalton: Det er mulig for oss moderatorer å lage undertitler på threads ja, men det skal litt triksing og miksing for å gjøre det desverre, noe som man finner ut når man leker seg litt med forumet ;)

 

 

Edit: Groms...jeg får laget undertittel ja, men valget er fjernet fra å vises på framsiden.

Eksempel kan dere se her.

Lenke til kommentar
Aalton, Aalton, Aalton... Kan du være så snill å lese innlegget mitt en gang til, grundig, spesiellt dette:

Også: "Faen å jeg hater han.

 

Det at det ikke finnes tid til det føler jeg nesten ikke en kan argumentere med. Om det finnes tid og ønske til å gjøre det, er opp til hver enkelt moderator. Hvis det ikke er ønskelig å gi brukere spesialomgåelser kan dere like gjerne fjerne avstemmingsmuligheten og nekte enhver og lage avstemminger.
Nytterverdien er, spør du meg, ganske stor og så absolutt til stede, at dere ikke ser det er for meg rart. En tråd hvor førstepost blir oppdatert og hvor det ikke er plass til å skrive "oppd. 18.10-06"

En annen ting kan være hvis det for eksempel er en prosjekttråd (som jeg ønsket å ha en undertittel til) mulig å for eksempel kjapt informere hva som er nytt. F.eks: "Forum: www.********.**(*)

og mange andre situasjoner hvor det er nyttig for å enkelt og greit gi kjapp, nyttig informasjon som ikke trenger å være søkbar.

 

Jeg ser ikke nytten i dette desverre. Du kan fint lage en god forklarende emntittel uten et info-felt. Dette vil ikke innføres igjen bare fordi du alene ønsker det.

Mulig å få opp en poll på dette? For jeg betviler sterkt på at TSP er alene om dette. Selv savner jeg undertitler, og synes det gir et mye bedre bilde av temaet før man trykker seg inn på tråden enn bare emnetittel.

 

En mulighet er jo å bare aktivere det på fks. Worklogg delen, eller kategorier hvor slikt faktisk kan ha stooor nytteverdi.

Lenke til kommentar
Før hadde alle muligheten til å lage undetitler. Jeg forstår ikke hvorfor denne funksjonen er fjernet. Jeg mener det kan være ganske nyttig  :)

6954567[/snapback]

For da ble det et hav av elendige emnefelt hele tiden siden veldig veldig få klarte å bruke emnefeltet skikkelig og så på beskrivelsesfeltet som fortsettelse

 

"Hjelp!"

".....med windows"

 

Derfor valgte vi å fjerne det og vi har ingen planer om å aktivere muligheten igjen, ei heller for enkelte forum da problemet bare vil oppstå igjen.

 

Svaret som SirO kom med for 2(!) år siden oppsummerer det hele veldig bra :)

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...dpost&p=2173850

Endret av Ueland
Lenke til kommentar

Første forklaring:

Grunnen er ganske simpel. I topic lagde folk bare noe helt villt slik som Blib sier, "jeg trenger hjelp", og så nedenfor skriver de hva de trenger hjelp med.

 

Problemet er da at søkefunksjonen ikke fanger opp det som er skrevet i linje to. Dermed er det mye vanskeligere å søke. Og da tok de bort muligheten.

4210393[/snapback]

Andre forklaring (av threadstarter selv faktisk ;)):

Enten fordi noen moderatorer/admins har laget dem, eller

at brukerne bruker det ene skinnet der det er tilatt.

(husker ikke hvilket, amobil eller akamera tror jeg.)

 

Grunnen til at det ikke er, er at søkemotoren bare søker gjennom selve emnetittelen og at mange, hvis dette ble tilatt, ville skrive:

- Jeg trenger hjelp i et spill! i emnetittelen og:

- Hva er det beste produksjonsyrket? (WoW) i undertittelen.

(Dårlig eksempel, men dere skjønner sikkert hva jeg mener).

Altså at man putter inn at man trenger hjelp i emntittel

og den viktige informasjonen i undertittelen, istednfor omvendt,

dessuten er det ikke ofte man får bruk for undertittel slik jeg ser det,

som regel bare ved Worklogs, hvis man vil skrive når den ble oppdatert.

4183941[/snapback]

 

 

Hovedpoenget er i allefall det at ved enabling av undertittel så fanger ikke søkemotoren til dette forumet opp de alternativene ved undertittel, derfor blir de ikke enablet.

Og disse ble konstant missbrukt og var en stor del av moderatorjobben tidligere, noe som nå er unødvendig da man bare har et felt å skrive emnetittel på, noe som gjør ting lettere for moderatorer når man skal ut å "slakte" brukere ;)

Lenke til kommentar

Jeg bare minner moderatorene på at tiden når dette misbruket forekom var FØR 3-ordsregelen ble innført.

 

Og det er ubegripelig at dere ikke ser at fordelene veier så til de grader opp for ulempene.

 

Er vel egentlig mest komisk: "For å hindre dårlige topics kutter vi ut muligheten for å lage en skikkelig god og beskrivende topic".

 

Hensikten med to topics er å få mest mulig informasjon uten å trenger å klikke deg inn på emnet. Tror faktisk dere kunne redusert en del server load på det, siden vi slipper å klikke oss inn på alle emnene for å finne ut hva det handler om.

 

 

Jeg foreslår at dere aktiverer denne muligheten som en prøveordning igjen, siden dere nå har iverksatt den svært vellykede 3ordsregelen.

 

For å hindre misbruk/misforståelse kan også feltet for undertittel gjøres mindre synlig (grå), slik at det blir tydeligere at det bare er tilleggsinfo som skal der.

Endret av Lurifaksen
Lenke til kommentar
Jeg foreslår at dere aktiverer denne muligheten som en prøveordning igjen, siden dere nå har iverksatt den svært vellykede 3ordsregelen.

 

For å hindre misbruk/misforståelse kan også feltet for undertittel gjøres mindre synlig (grå), slik at det blir tydeligere at det bare er tilleggsinfo som skal der.

6955366[/snapback]

Støttes. De få som misbruker tjenesten bør ikke få ødelegge for resten av forumet.

Lenke til kommentar
Hvorfor ikke la det være mulig å søke i undertiteler og? Valgmulighet under søk: Innlegg > Tittel > Tittel og Undertittel

6957347[/snapback]

Fordi søkemotoren i IPB ikke søker i undertitler. Dog om dette er et en mulighet å enable vet jeg ikke, men så vidt så jeg husker så er dette ikke mulig.

 

Lurifaksen: Det er ikke det at man ikke ser fordelen med det, jeg ser den så absolutt, men jeg ser også det ekstraarbeidet som blir og det kommer så absolutt til å bli et mod-helvette igjen, for slik som forumet er i dag så må man være over alt til en hver tid og passe på brukere som slenger med kjeften til andre og andre ting.

 

"For å hindre misbruk/misforståelse kan også feltet for undertittel gjøres mindre synlig (grå), slik at det blir tydeligere at det bare er tilleggsinfo som skal der."

Problemet vil jo forsatt være der når du LAGER posten med at du har to felt å skrive emnetittel i.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...