Gå til innhold

Et Kategoriforslag: "Journalistikk"


TSP

Er et forum for og om "journalistikk" noe for deg?  

21 stemmer

  1. 1. Er et forum for og om "journalistikk" noe for deg?

    • Ja, hadde vært et godt tiltak!
      6
    • Nei, ser ikke nytten i det.
      13
    • Jeg vet rett og slett ikke.
      2


Anbefalte innlegg

Jeg føler for å fremme et forslag om en "Journalistikk" -kategori på forumet. Dette er et forslag som dukket opp i hodet mitt når jeg begynte på MK og det var en kategori jeg følte manglet på forumet.

 

Andres meninger om dette? Er det aktuelt, lurt, nyttig?

 

Link til et annet forslag som på sett og vis har med dette å gjøre. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=627165

Endret av The Strategy-player
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Jeg ser ikke helt nytten av det, journalistikk er et så godt som ikke eksisterende tema på forumet per dags dato, og jeg tror ike det vil forandre seg noe særlig fremover. Jeg personlig kunne likt et slikt forum da jeg selv er interisert i journalistikk, men man kan ikke lage et nytt forum for alle ting brukerene syns er interesante.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

-Muligens være et fint sted for hw.no -nettverket å finne skribenter.

-Folk får tilbakemeldinger på hvordan de skriver og kan slik forbedre seg. Mange ønsker flere syn på sine skriblerier.

-Folk kan få skrivetips.

 

 

Det var de jeg kom på i farten nå, kan se om jeg ikke kommer på mer etterhvert er litt travelt opptatt denne uken :)

Lenke til kommentar

Ok, siden dette trekkes opp igjen, kan jeg komme med enda et motargument: Journalistikk er alt for innsnevret i medieverdenen, hvertfall for forumet. Hva med en Media-kategori, som omhandler mer enn journalistikk? Vil tro at et journalistikk-forum vil få færre deltakere, mens et media-forum vil kunne inkludere journalistikk, pluss andre emner innenfor medie-verdenen.

Lenke til kommentar
Ok, siden dette trekkes opp igjen, kan jeg komme med enda et motargument: Journalistikk er alt for innsnevret i medieverdenen, hvertfall for forumet. Hva med en Media-kategori, som omhandler mer enn journalistikk? Vil tro at et journalistikk-forum vil få færre deltakere, mens et media-forum vil kunne inkludere journalistikk, pluss andre emner innenfor medie-verdenen.

7240147[/snapback]

Hvis det kan være et sted der folk kan utfolde seg som skribenter så hadde jo det vært utrolig bra for da kan folkene gå direkte herfra og ta kontakt med personer som kan være en potensiell skribent for en nettside for eksempel.
Lenke til kommentar

Hva skal postes under Journalistik da? Kan være greit å vite...

 

-Muligens være et fint sted for hw.no -nettverket å finne skribenter.

-Folk får tilbakemeldinger på hvordan de skriver og kan slik forbedre seg. Mange ønsker flere syn på sine skriblerier.

-Folk kan få skrivetips.

-Vil virkelig så mange poste her? Hva skal de i det hele tatt poste?

-Dette kan gå under skole-delen.

-Kan også gå under skole-delen.

Lenke til kommentar

Jeg anser ikke skoledelen som et godt sted å få tilbakemeldinger på absolutt alle skrevne tekster, jeg føler at man da blir bedømt på en helt annen måte.

 

Forøvrig var ideen din god The_Fire, men vi har jo faktisk forumer som passer godt inn for mange av mediayrkene allerede? Dessuten er da Journalistikk mer enn bare å skrive, det innbefatter jo også automatisk radiojournalister og tvjournalister, og programledere er jo også regnet som en journalist mener jeg å huske.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...