Gå til innhold

The Departed, ny film av Scorsese


tjalla

Anbefalte innlegg

Som sikkert noen har fått med seg så er Scorsese tilbake til området han mestrer best - "Stygge" og brutale gangsterfilmer. Han får fått med seg en temmelig solid rolleliste med bla.a Leonardo DiCaprio, Matt Damon, Jack Nicholson, Martin Sheen, Mark Wahlberg, Ray Winstone og Alec Baldwin.

 

Etter å ha sett traileren så ble jeg noe i tvil. Syns traileren minnet meg veldig om en average actionfilm. Trailer kan sees på sida nedenfor.

 

http://www.imdb.com/title/tt0407887

 

Hva tror dere om hans nyeste prosjekt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 måneder senere...

Så den i går.

 

Synes den var veldig bra, men i noen scener (spesielt den scenen hvor de skulle overvåke handelen mellom kineserene og irrene, da fikk jeg en skikkelig deja vu-følelse og trodde jeg hadde sett akkurat det samme før. Ble faktisk usikker på om filmen var ny!).

 

Likte mange av sangene, og det ble aldri kjedelig. Litt rar slutt.

Lenke til kommentar
Det jeg synes om The Departed er at det er en remake av denne filmen: Infernal Affairs og skulle aldri ha blitt laget.

6715935[/snapback]

The Departed var jo fantastisk bra og Scorsese la jo inn sin egen lille twist på slutten der. Den var/er kanskje til dags dato den beste remaken jeg har sett og skulle jeg gi den en karakter så hadde det vel blitt 9,5/10.

7221415[/snapback]

Det var ikke så ille allikevel? ;)

 

Har sett ca. halvparten av den, og må si at jeg likte den orginale mye bedre (Som jeg elsker). Men skal ikke komme med en skikkelig mening før jeg har sett hele.

7225766[/snapback]

Hva kommer det av at du bare så halve? :dontgetit:

Jeg syns filmen bare ble bedre og bedre, så du vil kanskje like den etter å ha sett hele, du også.

Lenke til kommentar

Tja. Det er ikke alle som klarer å la være å trykke på en spoilerknapp, og jeg vil jo nødig ødelegge for dem. Uansett:

***DISCLAIMER***: Dette er en ørliten detalj om The Departed, som KAN komme til å plage deg hvis du er oppmerksom på den. Har du ikke sett filmen ennå, anbefaler jeg å ikke lese dette. ***DISCLAIMER***

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Filmen er preget av en enorm mengde kjappe kommentarer, men til tider tar wisecrackingen fullstendig overhånd, og man skulle nesten tro man så en sitcom. Stemningen i salen ble under visse scener litt lysere enn den strengt tatt burde være.

 

Såh. Les om du vil. Se om du er enig når du har sett den.

Dette er det eneste jeg har å utsette, filmen er helt vanvittig bra ellers.

 

EDIT: Skjul ja, ikke quote ... :blush:

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

Jeg ble ikke plaget av det, og tror heller ikke jeg ville ha blitt det hvis jeg leste innlegget ditt først. Hvis man er veldig opptatt av å lete etter slike situasjoner, så kanskje noen ville lagt merke til noe.

 

Å sammenligne med en situasjonskomedie blir vel uansett litt drøyt.

 

Lenke til kommentar
Har sett ca. halvparten av den, og må si at jeg likte den orginale mye bedre (Som jeg elsker). Men skal ikke komme med en skikkelig mening før jeg har sett hele.

7225766[/snapback]

Hva kommer det av at du bare så halve? :dontgetit:

Jeg syns filmen bare ble bedre og bedre, så du vil kanskje like den etter å ha sett hele, du også.

7225889[/snapback]

Var hos en venn som hadde lastet ned en dårlig TS versjon av den som vi så. Ble ganske trøtt etter hvert og tenkte jeg heller ville vente på en dvd rip.

Lenke til kommentar

Var å så The Departed ikveld og må si jeg er mektig imponert. En utrolig god film på de fleste områder. Manuset, filmingen, skuespillerne og hele settingen i filmen er, av ypperste kvalitet. Jeg har faktisk ikke kost meg så mye med en film siden jeg så The Shawshank Redemption. Selvom den ikke kan måle seg med den er dette, uten tvil, den beste filmen i 2006. Jeg er, rett og slett, fryktelig imponert over både regissør og skuespillere. :)

 

dimiles

Lenke til kommentar
Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Filmen er preget av en enorm mengde kjappe kommentarer, men til tider tar wisecrackingen fullstendig overhånd, og man skulle nesten tro man så en sitcom. Stemningen i salen ble under visse scener litt lysere enn den strengt tatt burde være.

7226150[/snapback]

Aww, det var jo det beste med hele filmen.

 

Oscar til Mark Wahlberg asap zulu! :love:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...