Gå til innhold

OCZPC-5400 2048MB@Netshop-for godt til å være sant


Kasu

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
https://prisguiden.no/product.php?p...iew=productinfo

 

Prisen er jo helt latterlig lav, kan det virkelig stemme?

Gjør det det veit jeg i hvert fall om en som skal ha seg nye minnebrikker :)

6527357[/snapback]

Om det er en feil, må de vel ta det på sin egen kappe? Kundene må jo kunne forholde seg til hva som faktisk står?

 

Det så ut som om en ny utgave av de brikkene var på vei inn, noe som kunne forklare det vanvittige priskuttet. Men da virker det jo særdeles snodig at disse ikke er på lager, men ventes inn om noen dager :dontgetit:

 

Tror nok dette er en leif, ja. De koster jo halvparten av hva andre 2GB value-sett gjør, eller til og med mindre :D

Lenke til kommentar

Mulig det faktisk ikke er en LEIF likevel. Hvis dere kikker på 2x512MB varianten, så opplyser de der at den har problemer med AM2 hovedkort. Så kanskje nedsettelsen på 2x1GB brikkene er noe de tilbyr for å kompensere for dette.

http://www.netshop.no/aspx/produkter.aspx?...1&g2=458&g3=331

 

Her er direkte link til 2x512MB brikkene, og det kompabilitetsproblem de henviser til:

http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=28492

 

I allefall, jeg har allerede bestillt OG FORHÅNDSBETALT 2x1GB brikkesettet, og vil antakelig tillate meg å bli kraftig sur og gretten om jeg ikke får den til den pris de i dagevis har annonsert den for i nettbutikken.

Endret av RogerM
Lenke til kommentar
Det så ut som om en ny utgave av de brikkene var på vei inn, noe som kunne forklare det vanvittige priskuttet. Men da virker det jo særdeles snodig at disse ikke er på lager, men ventes inn om noen dager :dontgetit:

 

De nye brikkene til ca 1300 er Value brikker, mens de til 700 er Value PRO...så der er vel forskjell på dem.

Lenke til kommentar
Mulig det faktisk ikke er en LEIF likevel.  Hvis dere kikker på 2x512MB varianten, så opplyser de der at den har problemer med AM2 hovedkort.  Så kanskje nedsettelsen på 2x1GB brikkene er noe de tilbyr for å kompensere for dette.

http://www.netshop.no/aspx/produkter.aspx?...1&g2=458&g3=331

 

Her er direkte link til 2x512MB brikkene, og det kompabilitetsproblem de henviser til:

http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=28492

 

I allefall, jeg har allerede bestillt OG FORHÅNDSBETALT 2x1GB brikkesettet, og vil antakelig tillate meg å bli kraftig sur og gretten om jeg ikke får den til den pris de i dagevis har annonsert den for i nettbutikken.

6527954[/snapback]

 

Høres ut som en god idé :)

Lenke til kommentar
Selv om man får ordrebekreftelse så kan en veldig feilprising fortsatt forsvares og Netshop trekke tilbake ordrene...

6528386[/snapback]

Men på siden deres så står det:

"Prisen gitt ved bestilling og sendt ordrebekreftelse er satt, og vil ikke bli påvirket den ene eller andre veien grunnet prisendringer eller feil i pris."

Lenke til kommentar

Skal for ordens skyld tilføye at de brikkene har vært annonsert til den pris i FLERE dager, kanskje en ukes tid eller mer. Vet ikke helt hvilken dag jeg oppdaget dem, men det er flere dager siden, og jeg har da omtrent daglig vært på siden dems for å sjekke om prisen stadig var den samme. Så jeg har faktisk "tygget" på kjøpet i flere dager.

 

Antar flere av dere her på HW.no også oppdaget prisen for flere dager siden (mener faktisk jeg også så brikkene nevnt i et tidligere innlegg her på forum) , og jeg har da antatt at om prisen var riv ruskende gal så ville sikkert noen herfra kontakte NetShop å forhøre seg om nettopp dette, og "feilprisingen" skulle derfor ha blitt korrigert for lenge siden om dette var tilfelle.

 

Jeg finner det derfor litt vanskelig å tro at dette er feilprising.

Endret av RogerM
Lenke til kommentar

Inrømmer glatt jeg ikke har peiling, men henviser til at den meldingen om inkompabilitet med AM2 kun er lagt ut på 2x512MB brikkene, og ikke på 2x1GB, så da kan vi vel tro de siste vil fungere på AM2.

 

Jeg håper det. I allefall oppdaget jeg ikke den inkompabilitetsmeldinga da jeg bestilte, for jeg kikket overhodet ikke på 512 brikkene i det jeg først og fremst var ute etter 2x1GB.

 

Om jeg får dem, og til avtalt pris, så får jeg desverre ikke testet dem før enda noen dager/uker. Jeg må først handle prosessor og grafikkort, og må da selvsagt vente til AMD kutter prisene.

Lenke til kommentar
Inrømmer glatt jeg ikke har peiling, men henviser til at den meldingen om inkompabilitet med AM2 kun er lagt ut på 2x512MB brikkene, og ikke på 2x1GB, så da kan vi vel tro de siste vil fungere på AM2.

6528591[/snapback]

Jeg vil tro at disse kompatibilitetsproblemene appellerer til begge størrelsene, fordi det er samme modell, bare i utgaver på 512MB og 1GB. link

 

Dermed virker det sannsynlig at brikkene bruker samme chiper, og at eneste forskjell er at de minste er enkeltsidige. De har jo samme betegnelse, frekvens, timings og spenning.

 

I og med at advarselen står på 512MB-utgavene, var det jo heller de som burde vært billigere, men de ligger til tross for det på normal pris. Samtidig virker det jo snodig at de bare advarer mot de minste brikkene, men reduserer prisen på de store...

 

Hvem vet? Skal iallefall bli moro å se utfallet på dette. Jeg haller egentlig mest mot å tro at det bare er et godt gammeldags tilbud :w00t:

Lenke til kommentar
Bestillte meg uansett et sett, skal enten ha AM2 eller Conroe, ikke bestemt meg enda. Uansette er det verdt et forsøk til denne prisen synes jeg.

6528931[/snapback]

Ja, jeg hadde først tenkt å bruke DDR1-minnet mitt på mitt fremtidige Conroe-system (sammen med et ASRock-kort som støtter DDR1). Men når man snubler over så billig DDR2, er det jo like greit å kjøpe disse, og skaffe et "skikkelig" hovedkort :D
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...