Gå til innhold

Programtips: ZoneAlarm


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hold dere unna ZoneAlarm. Den har en dårlig tendens med å ikke slippe til programmer som DC++, BitTorrent og liknende. Windows XP's egen brannmur er bedre på dette området.

6459815[/snapback]

:hmm: Har aldri opplevd det selv.

 

Disse porgrammen bruker jeg:

- Bulletproff FTP server

- DC++

- µTorrent

- Ventrilo server

++

 

Så det funker knall! Anbefales!

Lenke til kommentar

Det kan du lett fikse ved å gå inn på Firewall - Main - Internett Zone Security -Custom, og deretter skrive in portene som programme(ne) dine bruker i inn\utgående TCP og UDP porter. Detter gjelder hvis du har internett zone security på high. Det kan hende at det er noen avvik her siden jeg har Security Suite pakken som har en god del andre funksjoner i tillegg.

Lenke til kommentar

Zone Labs er et ypperlig firma.

 

Selv bruker jeg ZoneAlarm Internet Security Suite, og jeg har aldri vært mer fornøyd med et brannmur/antivirus/spyware-program! :D

 

Jeg har aldri opplevd at det blokkerer ting som torrentprogram og fildelingsprogram. Den som opplever dette har tydeligvis feil innstillinger.

Lenke til kommentar

Har ikke turt å installere siste versjon ennå med bakgrunn i en del BSOD (Blue Screen of Death) tilbakemeldinger fra Zonelabs sine forumbrukere. Enten venter jeg og ser om det kommer en oppdatering snart, eller så venter jeg bare til diskusjonen har lagt seg og håper at det ikke var så store problemer likevel med den nyeste programvare oppdateringen av ZoneAlarm.

 

Her er en post med link til Zonelabs forumet:

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=594228

Lenke til kommentar

Har nå kjøpt zonealarm sin antivirus versjon som har med en firewall. Funker helt greit, men eneste problem jeg har med zonealarm er at jeg ikke kan kjøre zonealarm mens jeg skal spille bf2 fordi den scanner alle pakkene som blir sendt, og ender opp med lag og packetloss når jeg spiller på servere. Dette forsvinner så fort jeg avslutter zonealarm. Brukte ikke å ha det problemet når jeg brukte å kjøre norton.

Lenke til kommentar

Bra programtips. ZoneAlarm er en meget god brannmur, og ikke minst gratis. Det eneste negative jeg har funnet med den er at den ofte har glemt innstillinger, altså at den spørr på nytt om ting jeg har haket ut. Dette kan gjerne skje etter en omstart. Dette problemet er muligens fikset nå, men jeg hadde det med versjon 2 til 5.

 

Én ting jeg likte veldig godt med ZoneAlarm da jeg brukte den, var at den blokkérte Warez-sider og sider med usømmelige bilder. (ikke alle slike sider riktignok)

 

Har det forresten kommet en versjon for 64bits Windows?

 

Hvorfor skal jeg bruke ZoneAlarm i stedet for XPs brannmur?

6460247[/snapback]

Fordi ZoneAlarm er sikrere og Windows-brannmuren har en tendens til å skape trøbbel for noen spill. Desverre slipper Windows-brannmuren for mye trafikk gjennom.
Lenke til kommentar

Har brukt ZoneAlarm lenge, og det fungerer bra!

 

MEN:

 

Denne nyeste versjonen blokkerer all internett tilgang av en eller annen grunn. Har prøvd å legge inn både Pro og Gratisversjonen, men ingen av de fungerer. Går man inn på ZoneLabs sine sider, står det også om andre som har problemer med den siste versjonen.

Lenke til kommentar
Har brukt ZoneAlarm lenge, og det fungerer bra!

 

MEN:

 

Denne nyeste versjonen blokkerer all internett tilgang av en eller annen grunn. Har prøvd å legge inn både Pro og Gratisversjonen, men ingen av de fungerer. Går man inn på ZoneLabs sine sider, står det også om andre som har problemer med den siste versjonen.

6460490[/snapback]

 

Hadde samme problemet - True Vector Service eller noe sånt som klikker.

Etter jeg formaterte (ikke pga. det problemet nei) så fungerte det.

Lenke til kommentar

Bruker bare Zonealarm på mine maskiner. funker utmerket! Dog kan det være litt knotete å konfigurere 101%.

 

Hold dere unna ZoneAlarm. Den har en dårlig tendens med å ikke slippe til programmer som DC++, BitTorrent og liknende. Windows XP's egen brannmur er bedre på dette området.

6459815[/snapback]

 

Konfigurer den korrekt, så er det ingen problemer..

 

Flere som har opplevd krøll hvis man installerer zone-alarm når man har avast anti-virus?

 

Her blir det bare rør

6460000[/snapback]

 

Jeg har brukt Avast med Zonealarm med hell før iallefall. Det var en eller annen (mindre viktig) funksjon i Avast som må disables om jeg ikke tar feil.

 

Hvorfor skal jeg bruke ZoneAlarm i stedet for XPs brannmur?

6460247[/snapback]

 

Fordi Windows XP sin innebygde brannmur bare blokkerer trafikk Inn til maskinen din. Ikke ut. Dessuten er Zonealarm eller hvilket som helst annen gratis firewall 10x mer konfigurerbar.

 

Den hadde også før en tendens til og hindre alle filoverføringer på lan, veit ikke nå lenger.

6460363[/snapback]

 

Konfigurer den korrekt, så er det ingen problemer..

Endret av MrLee
Lenke til kommentar
Har nå kjøpt zonealarm sin antivirus versjon som har med en firewall. Funker helt greit, men eneste problem jeg har med zonealarm er at jeg ikke kan kjøre zonealarm mens jeg skal spille bf2 fordi den scanner alle pakkene som blir sendt, og ender opp med lag og packetloss når jeg spiller på servere. Dette forsvinner så fort jeg avslutter zonealarm. Brukte ikke å ha det problemet når jeg brukte å kjøre norton.

6460274[/snapback]

Da anbefaler jeg deg følgende: Hvis du ennå ønsker selve brannmuren fra Zonelabs så avinstaller den du har, og erstatt den med FREE utgaven som ikke har noen antivirus skanner.

 

Som alternativ til den antiviruspakken kan du jo prøve noen av gratis antivirusprogrammene. Selv bruker jeg Avira AntiVir. En kamerat av meg er storfornøyd med Grisoft sin antivirus. Grisoft lager også Ewido som er en skanner for å finne spyware.

 

Avira AntiVir

http://www.free-av.com/

 

AVG Antivirus

http://www.grisoft.com/doc/1

 

Ewido anti-spyware 4.0

http://www.ewido.net/en/

 

Jeg har aldri hatt tilsvarende problem med min ZoneAlarm FREE installasjon hvor jeg også har Avira AntiVir som eneste antivirus program. Avira AntiVir bruker lite systemressurser

Lenke til kommentar

Fikk tips om å bruke Zone alarm i går, etter at en kompis fandt ut at at avast blokkerte/deaktiverte det trådløsenettverkskortet i den ny innkjøpte bærbaren og gjore det umulig og fikse det uten og avinnstalere avast.

Smart og effektiv måte og blokkere virus på da- spærre tilgangen til nett :p

 

Zone alarm virket som et meget god og effektiv alt-i-ett løsning om man bruker "Security Suite" pakken :)

Endret av LockNess
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...