Gå til innhold

Programtips: ZoneAlarm


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bruker selv zonealarm (pro) sammen med kaspersky antivirus og det ser ut til å stoppe det meste. Normalt sett har jeg en egen maskin til firewall, men dette ser også meget bra ut.

 

Har ikke brukt dette programmet på evigheter, men nå har jeg hatt det i en uke i påvente på nye deler til hardware firewall, og kan anbefales :)

Lenke til kommentar

Jeg savner en tredje innstillingsfunksjon for ZoneAlarm type brannmurer.

 

Det hadde vært deilig om en kunne hatt et tredjevalg for popupmeldingene. Jeg ønsker at en skal kunne hake av for blokkere en tjeneste. Men at den skal vise en kortvarig popup hver gang den forsøker å besøke internett.

 

Det hadde vært fordelaktig fordi hvis tjenesten er nyttig bare av og til så kan du ha bedre kontroll med den, og bli minnet på av og til. Uten at du behøver å foreta deg et klikk når den varsler.

 

Dessuten kunne du enklere dannet deg et bilde av hvor ofte en tjeneste kontakter internett. Dette er vel spesiellt aktuellt med den mye omtalte WGA saken som Microsoft har prestert å lage.

Lenke til kommentar
Jeg savner en tredje innstillingsfunksjon for ZoneAlarm type brannmurer.

 

Det hadde vært deilig om en kunne hatt et tredjevalg for popupmeldingene. Jeg ønsker at en skal kunne hake av for blokkere en tjeneste. Men at den skal vise en kortvarig popup hver gang den forsøker å besøke internett.

 

Det hadde vært fordelaktig fordi hvis tjenesten er nyttig bare av og til så kan du ha bedre kontroll med den, og bli minnet på av og til. Uten at du behøver å foreta deg et klikk når den varsler.

 

Dessuten kunne du enklere dannet deg et bilde av hvor ofte en tjeneste kontakter internett. Dette er vel spesiellt aktuellt med den mye omtalte WGA saken som Microsoft har prestert å lage.

6461267[/snapback]

 

det gjør ZA. det er bare å ikke hake av "Remember this setting" checkboxen når programmet dukker opp og vil ut på nettet..

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Brukt Zonealarm endel år nå, og det er et genialt program. Er litt irriterende i starten når man skal avslå/godta nettversktilkoblinger på mange programmer man installer på en gang med ren installasjon av Windows, men etter det fungerer det upperlig. Plager deg sjeldent, med mindre det faktisk er nødvendig. Null stress å bruke det sammen med P2P-programmer og Bittorent. Virkelig et program som fortjener programtips.

Lenke til kommentar
Jeg klarer meg fint med Windows brannmuren jeg, ser ikke noe poeng i noen annen brannmur sett bort fra at denne blokkerer utgående.

6461875[/snapback]

 

Så dønn enig. Er så tåpelig å anbefale alskens rare programmer som ZA. Har ikke sett en eneste fornuftig artikkel som viser at en vanlig bruker (mamma, pappa, onkel, tante, søskenbarn, etc) får mer, eller bedre sikkerhet med noe som helst i grunn.

 

Ikke alle er nerds, og hvertfall ikke med god nok kunnskap om brannmur.

 

Faktum er at XP brannmur gjør det den skal godt nok, for så godt som ingen kan 100% sikkert si at deres datasystem(brannmur, antivirus) er godt nok, og riktig satt opp. Det er jo ingen som kan ut fra sine logger tolke dithen at de har blitt angrepet, og hvem/hva/hvor dette skjedde.

 

Prove me wrong ...

Lenke til kommentar
Jeg savner en tredje innstillingsfunksjon for ZoneAlarm type brannmurer.

 

Det hadde vært deilig om en kunne hatt et tredjevalg for popupmeldingene. Jeg ønsker at en skal kunne hake av for blokkere en tjeneste. Men at den skal vise en kortvarig popup hver gang den forsøker å besøke internett.

 

Det hadde vært fordelaktig fordi hvis tjenesten er nyttig bare av og til så kan du ha bedre kontroll med den, og bli minnet på av og til. Uten at du behøver å foreta deg et klikk når den varsler.

 

Dessuten kunne du enklere dannet deg et bilde av hvor ofte en tjeneste kontakter internett. Dette er vel spesiellt aktuellt med den mye omtalte WGA saken som Microsoft har prestert å lage.

6461267[/snapback]

 

det gjør ZA. det er bare å ikke hake av "Remember this setting" checkboxen når programmet dukker opp og vil ut på nettet..

6461400[/snapback]

Du har på en måte rett, men da får du ikke permanent slått av popup'en neste gang den tjenesten krever tilgang til internett. Du leste innlegget, men klarte ikke å fange opp poenget mitt om at jeg også ønsker å slippe å klikke, men bevare popup'en. Zonelabs kunne lagt til en ekstra avhakingsboks for dette i tillegg til å ha den "Remember..." avhakingsboksen.

 

Om det kunne være en god funksjon, det er jo en smakssak da.

Endret av G
Lenke til kommentar
Jeg klarer meg fint med Windows brannmuren jeg, ser ikke noe poeng i noen annen brannmur sett bort fra at denne blokkerer utgående.

6461875[/snapback]

 

Så dønn enig. Er så tåpelig å anbefale alskens rare programmer som ZA. Har ikke sett en eneste fornuftig artikkel som viser at en vanlig bruker (mamma, pappa, onkel, tante, søskenbarn, etc) får mer, eller bedre sikkerhet med noe som helst i grunn.

 

Ikke alle er nerds, og hvertfall ikke med god nok kunnskap om brannmur.

 

Faktum er at XP brannmur gjør det den skal godt nok, for så godt som ingen kan 100% sikkert si at deres datasystem(brannmur, antivirus) er godt nok, og riktig satt opp. Det er jo ingen som kan ut fra sine logger tolke dithen at de har blitt angrepet, og hvem/hva/hvor dette skjedde.

 

Prove me wrong ...

6461905[/snapback]

Det var nok en annen "lyd i pipen" på de som opplevde å få hackere på besøk, før Microsoft klarte å få fingen ut å snekre en brannmur. Jeg tror du er enig i at brannmur er en essensiell del av et operativsystem i våre dager.

Lenke til kommentar

Jeg har 20-mbit fra nextgentel, og laster ned med en gjennomsnittsfart på

1,9 megabyte i sekundet.

Når ZA var installert og på, ble dette redusert til 1,1 megabytei sekundet.

Jeg bruker usenet til nedlasting.

Usenetserveren jeg bruker har gitt meg hastigheter over 2 megabyte i sekundet.

 

Straks jeg avinstallerte zonealarm og gikk over til windowsbrannmuren igjen, var hastigheten tilbake til det normale.

Jeg vil ikke anbefale dette til kjappe linjer.

Lenke til kommentar

Jeg hadde store problemer, som mange andre, etter oppdateringen fra 6.1 til 6.5. Chkdsk og diskeeper fikk problemer pga. feil i indexene som ikke lot seg reparere og som forsvant ved omstart. Det andre problemet var at jeg ikke hadde rettigheter til å starte ZA etter oppdateringen. Søkte litt på nettet, og det var nok av andre som hadde problemer med dette. Mulig problemet ikke finnes i free-utgaven da.

Lenke til kommentar

Har selv brukt ZA i endel år inntil i fjor vinter. Jeg ble bare så møkk lei av at ZA kommer med popupene overalt, og når jeg satt en annen plass og skulle koble til min maskin så endte det med at jeg ikke kom inn på grunn av at jeg ikke hadde tenkt på akkurat det og det, som resulterte i at alt annet jeg hadde gående mot internett stoppet opp, irc, nettradioer osv.

 

En annen ting som var meget irriterende og som oftest endte i en restart, var når jeg skulle starte opp et spill og spillet prøvde å koble til nettverket/internet. Det som rett og slett skjedde var at med enkelte spill så stoppet de helt opp og det var _umulig_ å bare "gjettetrykke" med musa og tastaturet på enten "allow" eller "deny". Enkelte spill bare nektet å gi fra seg musa og tastaturet.

 

Alt i alt synes jeg ZA er noe dritt, og det har gitt meg avsmak fra å bruke hvilken som helst brannmur. Nå bruker jeg verken firewall eller anti-virus og maskina går som en drøm ;)

 

Sunn fornuft > *

Lenke til kommentar

Kan det hende at nettverksstyringen (internettstyringen) til spillet ikke takler å vente på at du skal trykke "Allow" ? Hva skjer om du "flipper" tilbake til med Alt+Tab, eventuellt med CTRL+ALT+DEL, får du da kontakt med windows igjen? Hva skjer om du får markert "Allow" som permanent for tjenesten som ønsker internettilgang?

 

Prøvde du å "drepe" spillet med å slutte av prosessen for spillet da, slik at du slapp å gjøre omstarten?

Endret av G
Lenke til kommentar

Zonealarm Free VAR bra... Jeg synes den bare blir verre og verre.

 

1. Den er et realt makkverk å oppdatere (de gjør ALT for at du skal velge trialutgave av Zonealarm PRO, gjerne ved et uhell)

2. Nyeste utgave låser all inet-trafikk til den er ferdig oppdatert når den skal oppdateres (gjør det umulig å oppdatere via fjernhjelp)

3. ... det var flere ting, men jeg husker de ikke akkurat nå. hehe.

 

Nei, bruk (Sunbelt) Kerio.

 

Sjekk forresten denne sida for god brannmur-info.

Lenke til kommentar
Jeg klarer meg fint med Windows brannmuren jeg, ser ikke noe poeng i noen annen brannmur sett bort fra at denne blokkerer utgående.

6461875[/snapback]

 

Så dønn enig. Er så tåpelig å anbefale alskens rare programmer som ZA. Har ikke sett en eneste fornuftig artikkel som viser at en vanlig bruker (mamma, pappa, onkel, tante, søskenbarn, etc) får mer, eller bedre sikkerhet med noe som helst i grunn.

 

Ikke alle er nerds, og hvertfall ikke med god nok kunnskap om brannmur.

 

Faktum er at XP brannmur gjør det den skal godt nok, for så godt som ingen kan 100% sikkert si at deres datasystem(brannmur, antivirus) er godt nok, og riktig satt opp. Det er jo ingen som kan ut fra sine logger tolke dithen at de har blitt angrepet, og hvem/hva/hvor dette skjedde.

 

Prove me wrong ...

6461905[/snapback]

 

Mamma og pappa som slipper inn alskens trojanere og gudene vet hva av programmer som popper opp på skjermen er vel akkurat dem som virkelig trenger en brannmur som kontrollerer trafikken som går UT av PCen også.

 

J*snip*

6461267[/snapback]

 

det gjør ZA. det er bare å ikke hake av "Remember this setting" checkboxen når programmet dukker opp og vil ut på nettet..

6461400[/snapback]

Du har på en måte rett, men da får du ikke permanent slått av popup'en neste gang den tjenesten krever tilgang til internett. Du leste innlegget, men klarte ikke å fange opp poenget mitt om at jeg også ønsker å slippe å klikke, men bevare popup'en. Zonelabs kunne lagt til en ekstra avhakingsboks for dette i tillegg til å ha den "Remember..." avhakingsboksen.

 

Om det kunne være en god funksjon, det er jo en smakssak da.

6461978[/snapback]

 

aah, da er jeg med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...