Gå til innhold

Knøttliten minnepinne fra Sony


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, prisene ser greie ut!

 

EDIT: Men alikevel Ikke noe for meg, Hva i all verden skal man med dette hvis man har Mobil (som har usb) og enda en mp3 spiller med 40 Gb . . .

 

Sikker folk som ikke har noe av dette, Kansje noen Buissness folk som trenger dette . .

Endret av hproslan
Lenke til kommentar
Ja, prisene ser greie ut!

 

EDIT: Men alikevel Ikke noe for meg, Hva i all verden skal man med dette hvis man har Mobil (som har usb) og enda en mp3 spiller med 40 Gb . . .

 

Sikker folk som ikke har noe av dette, Kansje noen Buissness folk som trenger dette . .

6450463[/snapback]

 

Jeg går ikke alltid rundt med datakabelen til mobilen min, og heller ikke USB-kabelen til iPod'en. Da er det kjekt å ha f.eks. en Pretec i-Disk Tiny i nøkkelknippet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Perfekt til å gjemme og bruke på prøver og slikt. Kan gjemmes omtrent overalt. Nesa, munnen, ja bare fantasien setter grenser. Å jada, jeg tenkte på det gjemme-stedet også...

Lenke til kommentar
Perfekt til å gjemme og bruke på prøver og slikt. Kan gjemmes omtrent overalt. Nesa, munnen, ja bare fantasien setter grenser. Å jada, jeg tenkte på det gjemme-stedet også...

6450726[/snapback]

Sant, men det har vi alltid hatt mini-SD-kort til. ;)

Lenke til kommentar

Det at de kan være mye mindre, er sånn sett gammelt nytt.

Som Ar`Kritz nevnte, er Pretec'en veldig kjekk. Har en slik på mitt nøkkelknippe, men siden det er så lenge siden jeg kjøpte den, er den bare på 256MB. Men det holder stort sett til det meste. (Frakter ikke så mye filmer eller MP3'er.)

 

Synes lenge det har vært rart at ikke flere har lagd miniversjoner.

 

Pretec 1GB i-Disk Tiny USB 2.0

 

Mener også at de finnes i 2GB-versjoner, men fant i farten ikke noen i prisguiden.

Endret av KalleKanin
Lenke til kommentar
Spennende. Det dumme med så små minnepenner er vel at de er enklere å miste.

 

BTW: Siden de klarer å lage så små minnepenner, så synest jeg at SSD på 8GB snart bør bli prioritért. Det er nok med 8-16GB til operativsystem, og det hadde gitt bedre systemytelse.

6450464[/snapback]

Jeg tror ikke minnepinner egner seg til systemdisker. Harddisken er et mer pålitelig medium. Men tanken er ikke dum den. Kanskje det ville gått om de hadde en slags ECC system som garanterte deg at dataene ikke ble korrupte over tid. Tror det finnes en slags type kontroll i flashbrikker, men spørsmålet er om denne er pålitelig nok til systemdisk bruk.

 

Dine foto er kanskje ikke så krise om du skulle miste 1 eller 2 stykk, i forhold til totalt windows havari.

Lenke til kommentar

G: er ikke snakk om minnepenner som systemdisker, men rene minne-baserte harddisker. fordeler er tilnermet lik 0 access time, og høy overføringshastighet. kan kan dermed få omtrent full hastighet fra disker nesten uansett hvor mye vi stresser den. derfor er det optimalt som systemdisk.

 

SSD er ikke noe nytt, bare veldig dyrt desverre, og størrelsene er veldig beskjedene. :(

 

edit: eller så har vi jo RAM-drive da, som nå begynner å bli rimligere ettersom man får mer og mer ram for pengene. men fremdeles alt for dyrt etter min mening.

Endret av Jannis-15
Lenke til kommentar
Du vet, det finnes to typer personer i verden; de son tar backup og de som aldri har opplevd diskkrasj...

6451222[/snapback]

 

haha.. så har du den tredje gruppen som banner hver gang disken kræsjer :p da de ikke orker å innføre backuprutiner. Bli med i klubben, møte hver tirsdag :p

Endret av texaco
Lenke til kommentar
Du vet, det finnes to typer personer i verden; de son tar backup og de som aldri har opplevd diskkrasj...

6451222[/snapback]

 

haha.. så har du den tredje gruppen som banner hver gang disken kræsjer :p da de ikke orker å innføre backuprutiner. Bli med i klubben, møte hver tirsdag :p

6451300[/snapback]

 

Hvor møtes vi? ;)

Endret av Mr-CEO
Lenke til kommentar
Du vet, det finnes to typer personer i verden; de son tar backup og de som aldri har opplevd diskkrasj...

6451222[/snapback]

 

haha.. så har du den tredje gruppen som banner hver gang disken kræsjer :p da de ikke orker å innføre backuprutiner. Bli med i klubben, møte hver tirsdag :p

6451300[/snapback]

 

Og den fjerde (som jeg tilhører), de som aldri har opplevd diskkrasj, og allikevel tar backup.

 

AtW

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Lurer på hva levetiden på en slik en er. Den er liten og kan sikkert fort bli utsatt for overopphetning etc. Det må da være en hake med størrelsen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM
Errhmm, Micro Vault Tiny? Anyone?

6451428[/snapback]

Hva med det?

6451437[/snapback]

Syntes tråden holdt på og forvandle seg til en tråd der man diskuterte hvor mange type mennesker det finnes når det gjelder backup.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...