Gå til innhold

Vinn minnesett på 2 GB


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hehe.. ser ut som om det er en 0,1 volts feil i oppgaven :p

6337558[/snapback]

 

Men spenningen varerer litt fra merke til merke.

De brikker jeg har nå, vil ha x.9 volt mens standarden er hele 0.3/0.4 volt lavere.

 

edit: fjerna noe som jeg sikkert hadde feil i.

Endret av Ozelot
Lenke til kommentar
I en artikkel dere har postet tidligere i år skriver dere at dere forventer at DDR3 blir lanser på 800MHz.... ;)

6337427[/snapback]

 

 

nei nei nei.... jeg som leste i en post ett eller annet sted at det var 1066...... hadde virkelig sett for meg 2 gb med ram her. trenger det sårt :yes:

6337683[/snapback]

DDR3 blir trolig introdusert med frekvenser på 800 MHz. Til sammenlikning finnes det allerede DDR2-moduler på 1000 MHz. Det finnes allerede flere prototyper for DDR3. Elpida, Samsung og Infineon har alle utviklet DDR3-brikker.
Lenke til kommentar
Foreløpig er modulene spesifisert til maks DDR3-1066, men på sikt skal minst DDR3-1600 være mulig
dette er fra hw.no :thumbup: betyr dette at oppgaven er åpen for tolkning? :cool:

 

edit: http://www.hardware.no/nyheter/minne_ram/e...dr3-minne/20986

6338124[/snapback]

Hm, så egentlig er begge riktig med andre ord? Jeg svarte en av de to og satser på å få nytt ram i posten om ikke så lenge :p

Lenke til kommentar

Eh, jeg vet ikke om HW har noe inside-informasjon som ikke andre har, men er det ikke strengt tatt mellom 667 og 1066 hvor DDR3 antas å starte? Dvs. DDR3-800. Det var det i alle fall sist gang jeg leste om det (i April eller noe).

 

Synes det blir litt teit å ha dette med i en oppgave, siden det virker som om det ikke er konsesus om hva som faktisk er det riktige svaret.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...