Gå til innhold

AMD utsetter sokkel F


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke nødvendigis en fordel å lansere før, men gjerne like etter, hvis

det viser seg at produktet til AMD kan få forbedringer eller så av

å bli lansert etter. Noen produsenter går for å lansere ting først, mens

andre går for å se hva konkurrentene gjør, for så å lansere ett bedre produkt, og/eller lansere produktet i en mer konkurranse dyktig pris.

AMD ventet lenge med ddr2,men kom nå godt når de først kom med produkter for det.

Lenke til kommentar
"Grunnen til utsettelsen skal være å tilpasse lanseringene til Intels lanseringer."

 

Det var da merkelig, trodde det var en fordel å lansere et produkt før motstanderen jeg....

6318119[/snapback]

Må nok være for å tilpasse prisnivået dersom påstanden er riktig og at man ikke utsetter av andre årsaker som f.eks at man ikke får ut CPUene allerede i Juli og man ikke ønsker å gjøre en papirlansering... tror faktisk det siste er like sannsynlig ettersom AMD neppe har uttalt at de tilpasser seg Intel. Tekniske forbedringer er det vel heller liten sannsynlighet for ettersom man nok allerede er i gang med produksjon eller i det minste kommet så langt at det vil være for sent å gjøre forbedringer.

Lenke til kommentar

Jeg tror også det det har noe med tilgjengelighet å gjøre. Kanskje i siste liten ser at de ikke rekker å lage nok prosessorer eller hovedkortprodusentene ikke rekker å produsere nok hovedkort til at tilgjengeligheten blir brukbar etter lansering.

 

Det tekniske har nok vært ferdig og uforandrelig i lang tid allerede. (med unntak av bios-fikser).

 

Men det kan selvfølgelig ha noe å gjøre med finjustering av lanseringen i forhold til store messer, intels lansering, andre krevende begivenheter i AMD osv.

Lenke til kommentar
Jeg tror også det det har noe med tilgjengelighet å gjøre. Kanskje i siste liten ser at de ikke rekker å lage nok prosessorer eller hovedkortprodusentene ikke rekker å produsere nok hovedkort til at tilgjengeligheten blir brukbar etter lansering.

 

Det tekniske har nok vært ferdig og uforandrelig i lang tid allerede. (med unntak av bios-fikser).

 

Men det kan selvfølgelig ha noe å gjøre med finjustering av lanseringen i forhold til store messer, intels lansering, andre krevende begivenheter i AMD osv.

6318501[/snapback]

Ja det virker fornuftig. De vil nok ha et lager og dessuten vil de nok konkurrére på pris.
Lenke til kommentar
urk, er det ikke snart nok sokler? jeg begynner å gå totalt i surr...

6319479[/snapback]

Men det er bra at AMD har "slått sammen" socket 939 og 754 til AM2. Men til gjengjeld har de nå S1 til bærbare. Det er likevel tre å holde styr på, men likevel bedre enn fordelingen mellom 754, 939 og 940.

 

BTW: Jeg er spent på om det også kommer Opteron for AM2.

Lenke til kommentar

i så fall er nok forviringen komplett.

 

gjetter meg til at om jeg skal oppgradere i dag så bør jeg gå AM2. bare så forbanna at CPU koster mer der en på 754...

 

greit nok, så slår dem sammen 2, men så kommer det 2 nye. er en da ikke like langt kommet? eller, en kan nesten si det har blitt værre...

Endret av hobgoblin
Lenke til kommentar
i så fall er nok forviringen komplett.

 

gjetter meg til at om jeg skal oppgradere i dag så bør jeg gå AM2. bare så forbanna at CPU koster mer der en på 754...

 

greit nok, så slår dem sammen 2, men så kommer det 2 nye. er en da ikke like langt kommet? eller, en kan nesten si det har blitt værre...

6319575[/snapback]

 

Men på S754 så er det jo kun budsjett CPUer.

 

Hvis du skal ha noe, men ikke vil betale for mye, gå for 939, der koster 3800+ kun rundt 1200,- om dagen, den kostet over det dobbelte for 1 månede siden.

Lenke til kommentar
i så fall er nok forviringen komplett.

 

gjetter meg til at om jeg skal oppgradere i dag så bør jeg gå AM2. bare så forbanna at CPU koster mer der en på 754...

 

greit nok, så slår dem sammen 2, men så kommer det 2 nye. er en da ikke like langt kommet? eller, en kan nesten si det har blitt værre...

6319575[/snapback]

 

AMD har socket S1 for laptops, AM2 for desktops, med S939 og S754 som budsjett i en overgangsfase, og en fremtidig socket F til Opteron, med S940 i overgangsfase.

 

tja, intel er jo ikke bedre de heller...det er bare det at AMD er midt i en overgangsfase akkurat nå.

 

socket 479 for laptops, 775 for desktops og socket 604 for Xeon..

Lenke til kommentar
i så fall er nok forviringen komplett.

 

gjetter meg til at om jeg skal oppgradere i dag så bør jeg gå AM2. bare så forbanna at CPU koster mer der en på 754...

 

greit nok, så slår dem sammen 2, men så kommer det 2 nye. er en da ikke like langt kommet? eller, en kan nesten si det har blitt værre...

6319575[/snapback]

 

 

i så fall er nok forviringen komplett.

 

gjetter meg til at om jeg skal oppgradere i dag så bør jeg gå AM2. bare så forbanna at CPU koster mer der en på 754...

 

greit nok, så slår dem sammen 2, men så kommer det 2 nye. er en da ikke like langt kommet? eller, en kan nesten si det har blitt værre...

6319575[/snapback]

Jeg vil si det er litt bedre. Før: bærbar (754), desktop (754 og 939) og server (940), nå en på hver.

 

Men på S754 så er det jo kun budsjett CPUer.

 

Hvis du skal ha noe, men ikke vil betale for mye, gå for 939, der koster 3800+ kun rundt 1200,- om dagen, den kostet over det dobbelte for 1 månede siden.

6319869[/snapback]

AM2 koster cirka det samme som 939.

 

Edit: MrLee kom meg i forkjøpet.

Endret av efikkan
Lenke til kommentar
For de som leser om slikt daglig er det som regel ikke noe problem å skille de nei. Men for folk flest er dette gjerne problematisk. Nå har det ganske mange sokler i omløp både fra Intel og AMD.

6320102[/snapback]

Folk flest bryr seg vel lite om sokler. Mht Sokler synes jeg Intel har vært ganske stabile en stund nå, men problemet der igjen er at selv om CPUen passer i sokkelen, så er det ikke sikkert at chipsettet støtter den. Dog skal man selvsagt sjekke kompatibilitet uansett hvilke datadeler man kjøper, så min mening er at dette er ting man skal være påpasselig med uansett, dvs sjekke at man får riktig CPU til aktuell sokkel, at CPU passer til HK etc. Ønsker man å unngå dette får man bestille PC fra Dell eller liknende.

Lenke til kommentar
AMD ventet lenge med ddr2,men kom nå godt når de først kom med produkter for det.

6318195[/snapback]

 

Det ser ut som AM2 ikke har så god minnekontroller og kan ikke utnytte DDR2

 

- They are still very far from the theoretical maximum of 12.8 GB/s for the dual-channel DDR2-800 memory, to say nothing of higher-clocked DDR2 and especially of the future DDR3. Thus, the potential of high-speed DDR2 memory on the AMD platform is not revealed fully yet. A radical way out of this situation may be an updated core architecture.

 

http://www.digit-life.com/articles2/mainbo...0-am2-fx62.html

 

 

 

Sokkel F ser ut som en T-socket, hvor pinnene er flyttet over til hovedkortet. Er ikke dette kompliserende og fordyrende? En svær metallklemme og beskyttelseshette istedenfor en plastikk sak som bare skyves litt. Alt for å spare penger... Produsenter prøver å godt de kan å fjerne flest mulig deler, selv en liten motstand kan spare dem mange tusen.

 

- While the LGA packaging provides numerous benefits to AMD, mainboards with such a socket will cost more to be made.

 

http://www.xbitlabs.com/news/cpu/display/20051109121151.html

 

 

Folk flest bryr seg vel lite om sokler.

6323562[/snapback]

 

Får nevne det negative ved T sokkler nå og da så blir det marked for billig og bra?

Endret av Gambler FEX online
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...