Gå til innhold

Pirater - snyltere, eller bare kresne kunder?


Laster du ned? Hvis ja, hvor mye penger bruker du i året på musikk/spill/programvare/film?  

501 stemmer

  1. 1. Laster du ned? Hvis ja, hvor mye penger bruker du i året på musikk/spill/programvare/film?

    • Under 18 år, 0 kr, kjøper aldri noe.
      21
    • Under 18 år, 100-1000 kroner.
      54
    • Under 18 år, 1000-2000,-
      37
    • Under 18 år, 2000,-5000,-
      26
    • Under 18 år, mer enn 5.000,-
      13
    • Over 18 år, 0 kr, kjøper aldri noe.
      29
    • Over 18 år, 100-2000,-
      134
    • Over 18 år, 2000,-5000,-
      102
    • Over 18 år, 5000-10.000,-
      49
    • Over 18 år, mer enn 10.000 kroner.
      28
    • Driver ikke med ulovlige handlinger på nettet
      8


Anbefalte innlegg

Hei, jeg er litt lei av å bli kalt snylter, fordi jeg kopierer filer. Jeg tror at fildelere bruker minst like mye penger på media, som andre nordmenn og dette hadde vært stilig og hatt statistikk på. Da er det jo naturlig å starte her?

 

Har lyst til å sjekke hvor mye penger folk på forumet bruker på ting de kunne ha, eller allerede har lastet ned. Det er fint hvis folk som er imot å laste ned stemmer "driver ikke med ulovlige handlinger på nettet", slik at vi ser hvor mye "piratene" bidrar med i økonomien.

 

Du som laster ned ulovlig, hva er ditt årlige pengeforbruk på musikk, spill og programvare? Dette kan også inkludere media/penger du får av foreldra dine. Hadde vært spennende å se hvor mye vi egentlig snylter, sammenlignet med de som ikke laster ned.

 

Laster du ned? Hvis ja, hvor mye penger bruker du i året på musikk/spill/programvare/film?

 

Under 18 år, 0 kr, kjøper aldri noe.

Under 18 år, 100-1000 kroner.

Under 18 år, 1000-2000,-

Under 18 år, 2000,-5000,-

Under 18 år, mer enn 5.000,-

 

Over 18 år, 0 kr, kjøper aldri noe.

Over 18 år, 100-2000,-

Over 18 år, 2000,-5000,-

Over 18 år, 5000-10.000,-

Over 18 år, mer enn 10.000 kroner.

Endret av AvieN
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Håper du unnskylder et par spørsmål:

 

Hadde vært spennende å se hvor mye vi egentlig snylter, sammenlignet med de som ikke laster ned.

1. Hvordan skal du få sammenlignet med oss som ikke laster ned noe, hvis vi ikke får lov å svare? Det er vel ikke noen verre enn at vi som ikke kopierer sier det tydelig i svaret...

 

Dette kan også inkludere lisenser som er kjøpt inn på jobb, pga din anbefaling

2. Er det ikke sånn at jobben hadde kjøpt inn lisenser i alle fall, fordi firmaer stort sett ikke piratkopierer? Kanskje ikke akkurat det programmet du anbefaler, men noe hadde de vel kjøpt. Da blir det vel feil å inkludere det i piratenes forbruk?

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar
Håper du unnskylder et par spørsmål:

 

Hadde vært spennende å se hvor mye vi egentlig snylter, sammenlignet med de som ikke laster ned.

1. Hvordan skal du få sammenlignet med oss som ikke laster ned noe, hvis vi ikke får lov å svare? Det er vel ikke noen verre enn at vi som ikke kopierer sier det tydelig i svaret...

Godt poeng, men håper å finne hvor mye en gjennomsnittsperson bruker på slikt på ssb.no, eller lignende.

 

Dette kan også inkludere lisenser som er kjøpt inn på jobb, pga din anbefaling

2. Er det ikke sånn at jobben hadde kjøpt inn lisenser i alle fall, fordi firmaer stort sett ikke piratkopierer? Kanskje ikke akkurat det programmet du anbefaler, men noe hadde de vel kjøpt. Da blir det vel feil å inkludere det i piratenes forbruk?

 

Geir :)

Godt poeng selvsagt. Tingen er den at de fleste velger photoshop, nettop fordi den er så lett tilgjengelig gratis. Men jeg synes du har et såpass godt poeng, at jeg velger å redigere originalposten.

Endret av AvieN
Lenke til kommentar
Last ned en kopi av 3D Studio Max, og du er allerede over den siste kategorien.

6220542[/snapback]

 

Det er en fordel å lese posten nøye, i dette tilfellet er det ikke snakk om hvor mye du laster ned. Det er spørsmål om hvor mye du kjøper.

 

edit: Håper det blir godkjent og poll snart. Bør jeg sende pm til en mod? Bare rapporterte jeg.

Endret av AvieN
Lenke til kommentar

Kjøper spill og programvare, ikke film osv. Filmbransjen har innført alt for mye idioti, så det blir nok en stund til de får mer penger fra meg. Har til en viss grad samme følelse mot Starforce osv., men siden jeg ikke har blitt rammet av noen spesielt store problemer av det enda så kjøper jeg fremdeles absolutt alle spill jeg spiller.

 

Edit: Så jeg har stemt for ca. 2000-5000 kr per år i utgifter til programvare og spill.

Endret av dravisher
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...