Gå til innhold

Avtale mellom Google og Dell


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tja... Kjøper jeg en Dell på en gang så er Google vekrtøylinjen det første som forsvinner! Synes det bare er spam... :nei:

 

Irriterer meg også over annen freeware som lastes ned, hvor Google, Yahoo eller andre toolbars er inkludert, og valgt som default at du skal ha...

Lenke til kommentar

Første jeg gjorde da jeg fikk min Dell var å formattere den, så for meg ville ikke dette hatt noe å sagt uansett. Men for mannen/kvinnen i gata tror jeg dette er godt nytt. I artikkelen på ITavisen om samme tema ble det også hintet om at Firefox kunne komme til å bli standard nettleser på Dellmaskiner.

Lenke til kommentar
Dette her skulle helt klart vært forbudt. Betaler jeg gode penger for en PC skal jeg ha meg frabedt forhåndsinstallert spam!  :mad:

6192279[/snapback]

 

Du står jo helt fritt i å velge et annet merke.

Det er vel ingen som kan forby dem å innstalere hva de ønsker i sine produkter,så blir det jo opp til kjøpern å velge om de vil ha det eller velge noe annet .

Lenke til kommentar
Dette her skulle helt klart vært forbudt. Betaler jeg gode penger for en PC skal jeg ha meg frabedt forhåndsinstallert spam!  :mad:

6192279[/snapback]

Sant det, en annen ting som burde være forbudt er å tvinge Windows på alle brukere som vil kjøpe en PC av nesten hvilket som helst merke...

 

En forbruker burde få lov til å velge alt slik selv, fra OS til programvare personen ønsker å benytte!

Lenke til kommentar
Det er vel ingen som kan forby dem å innstalere hva de ønsker i sine produkter,så blir det jo opp til kjøpern å velge om de vil ha det eller velge noe annet .

"Sine" produkter? Det sier jo en del om dine korporasjonsvennlige holdninger. Når jeg kjøper en PC blir den jo faktisk min eiendom. Poenget er at brukere bør slippe å stresse med å reinstallere OS og drivere bare for å få fjernet denne spammen. Er jo ikke alle som har kompetanse til det heller, så da sitter de der med en maskin full av spyware.

Lenke til kommentar
Hvis man sier ifra til Dell under bestillingen kan må få den ferdiginnstallert med kun windows.

Flott, da bør vi oppfordre alle til å gjøre dette så får Google null igjen for investeringen og slutter kanskje med sånt tøv.

6204332[/snapback]

Helt enig der!

 

Irritende at dette ikke funker om man skal kjøpe PC uten Windows, de fleste nekter å sende uten :mad: desuten så kunne jeg tenkt meg med ff i steden for ie om jeg hadde brukt Windows, men går det... neeeeida... og da ender det opp i at man må betale for ie og andre programmer man ikke ønsker å bruke.

 

Hele markedet er korrupt :thumbdown: og håper dette svir litt for google også

Endret av tuxerator
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...