Gå til innhold

VPro fokuserer på sikkerhet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva ligger i Vpro-konseptet da? Håper det ligger mer der enn i ViiV-konseptet, som framstår mer som et sett software-begrensninger enn noe annet.

5983057[/snapback]

Vpro er akkurat det samme som Centrino er for det bærbare markedet, VIIV for Media Center PCer, altså et forsøk på ]markedssegmentering av bedrifts PC (desktop) markedet. Dvs. 100% Intel-pakkeløsninger, som nødvendigvis ikke er en god ting ettersom det alltid finnes bedre alternative løsninger. Jeg stiller meg svært skeptisk til slike kunstige plattformer siden jeg mener det hindrer konkurransen i markedet.

Lenke til kommentar

Etter å ha lest både artikkelen, linkene i artikkelen og tråden her står jeg fortsatt igjen som et spørsmålstegn og lurer på hva vPro er for noe? Ja, rent bortsett fra et klistremerke da.

 

Hva er det jeg som ikke er klistremerkesamler kan få av vPro?

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
egen plattform av intel det er snakk om, intregert grafikkkort av intel.

bedre sikkerthets systemer, slik at admin kan kontrollere ting utenfor OS osv.

5983649[/snapback]

Jeg stiller store spørsmålstegn ved påstanden om at det skal være "bedre", så det ITavisen gjengir er reineste markedsføringsvrøvl etter min mening :nei:

Lenke til kommentar

PCs with the vPro branding will feature a 64-bit Core processor, Intel Active Management Technology (AMT) and Intel Virtualization Technology (VT). Intel's AMT technology will be incorporated into the processor, wile VT will be integrated into the accompanying chipset.

 

Ifølge http://www.dailytech.com/article.aspx?newsid=1948

 

Blir vel som centrino, et merkenavn på en viss kombinasjon av hardware. Bedre enn ViiV ihvertfall, som framstår som hakket mer meningsløst i mine øyne.

 

AtW

Lenke til kommentar

det hele er rett og slett en samling deler fra intel som skal, i følge intel, passe perfekt for laptop (centrino), kontor-skrivebordet (vpro), multimedia/htpc (viiv).

 

men jeg stiller meg tvilende til komboen enkel admin og forbedret sikkerhet. desto enklere noe blir, detsto større er sjansen for at en eller annen roter med noe han/hun ikke har noe med, og dermed går det ut over sikkerheten.

 

nåja, eneste store jeg kan se når det gjelder vpro er at en trolig har mulighet til å styre maskinvaren uten å måtte gå gjennom os, selv om det blir gjort over LAN/WAN. gjetter meg til at vpro vil bruke EFI heller den bios ;)

Lenke til kommentar
...

nåja, eneste store jeg kan se når det gjelder vpro er at en trolig har mulighet til å styre maskinvaren uten å måtte gå gjennom os, selv om det blir gjort over LAN/WAN. gjetter meg til at vpro vil bruke EFI heller den bios ;)

5983881[/snapback]

Alle nye plattformer vil vel gå over til EFI, men produsentene er avhengig av at Windows støtter det før de kan gå over til EFI.

Endret av JonT
Lenke til kommentar

Forbes skriver om Intels vPro her:

 

Intel's Magic Marketing

Intel’s gone brand-crazy in the last year. Its marketing department has designed a new company logo and rewritten its slogan from “Intel Inside” to “Leap Ahead.” Millions of dollars have been put behind new product brands, like Core Duo for chips with two computational brains; and Viiv, for computers that hook up to your TV. In ceremonial unveiling Monday, Intel released its latest new brand: vPro, the new name for Intel-powered desktop office computers.

 

So will vPro be the next Pentium? Or will it be the next ProShare—the videoconferencing brand that Intel pumped for years with little success?

 

Features aside--and vPro has a lot of them--the answer will again be about marketing. Intel executives had debated whether to bother branding desktops destined for the office, since it’s not the kind of thing that plays well in consumer advertising, but ultimately realized that the new platform would be a great way of making their computers stand out and thus, command a premium.

 

Eric Kim, who made his reputation at Samsung by taking the Korean giant from a cheap copycat to a Sony competitor and is now pulling the marketing strings at Intel, studied the success of Centrino, the now ubiquitous wireless chips that were marketed heavily starting in 2003. Customers, seeking wireless Internet connections and longer burning battery power, flocked to Centrino and gave Intel’s mobility business thick margins and high double-digit annual growth.

[...]

Intel could use another hit. The company's been beaten up this year, with the news only growing more dismal each quarter.

[...]

So later this year, vPro desktop computers will roll out with little stickers much like the ones that now say Centrino or Intel Inside. If that succeeds in getting office workers more excited about their office computers, Intel will be able to claim victory. “Intel has been very responsive to me and my crazy ideas,” says Eric Kim. “Intel is at a critical juncture. It needs to jump to the next level.” Let’s hope some marketing fizz can help.

Sånn kan det gå når man har gått opp for nye og gode idéer, og bruker i stedet utviklingspengene på markedsføring :nei:

Endret av snorreh
Lenke til kommentar

hmm, kan en si at en er på vei vekk fra general purpose personal computer og på vei tilbake til spesialiserte maskiner for spesialliserte oppgaver?

 

nåja, jeg ser ikke amd hoppe på toget. men med tanke på at oracle luftet tanker om å kjøpe/lage en linux distro så venter jeg bare på en intel server pakke, som kjører oracle linux, tunet for tunge databaser...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...