Gå til innhold

Maskinvarekrav for Windows Vista


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er bra at kravene har blitt moderérte, men det er likevel sykt hvor mye ressurser systemet skal bruke. Det gir meg bare ennå en grunn til å bruke Linux.

5837540[/snapback]

 

Støttes!

 

Skulle neste tro at M$ fikk % av hver ny datamaskin som ble solgt. Tror nok XP kommer til å leve lenge til på min stasjonære og Linux blir alternativet på den bærbare (som ikke spilles med).

Lenke til kommentar
Nei, dette blir bare tull. Kommer nok til å sverge til Linux/UNIX når XP er dødt. Vista skal ALDRI inn på noen av mine maskiner.

5837647[/snapback]

 

Hehe, mimre tilbake til tida rundt lanseringen av XP. En drøss av folk som ikke ville oppgradere pga. blåfargen.

Det er i Vista det samme, du kan disable så mye av de fancy brukergrensesnittet du vil og får dermed et fett nytt OS som yter utmerket.

Dessuten vil de fleste nye maskiner klare oppgaven bra...

Lenke til kommentar

Var dette noen spesifikasjoner å ta på vei for da?

 

Man får jo komplette PC'er med skjerm til under 6000 kroner nå som fint fyller 'grunnkravene'.

 

At folk må bytte ut sin 4-5 år gamle PC får så være; det er jo fritt frem for andre og mindre ressurskrevende alternativer for de som har et nostalgisk forhold til hardwaren og ikke vil gjøre noen oppgraderinger.

Lenke til kommentar
Hvorfor støtter ikke Linux spill foresten?

5838348[/snapback]

GNU/Linux støtter spill som bare det. F.eks. Doom, Quake og Unreal Tournament fungerer helt utmerket i GNU/Linux. Det er de fleste spill som ikke støtter GNU/Linux, mye på grunn av at spillene baserer seg på DirectX og ikke OpenGL.

Lenke til kommentar
Det er bra at kravene har blitt moderérte, men det er likevel sykt hvor mye ressurser systemet skal bruke. Det gir meg bare ennå en grunn til å bruke Linux.

5837540[/snapback]

 

Støttes!

 

Skulle neste tro at M$ fikk % av hver ny datamaskin som ble solgt. Tror nok XP kommer til å leve lenge til på min stasjonære og Linux blir alternativet på den bærbare (som ikke spilles med).

5837969[/snapback]

M$ blir presset av noen leverandører og har visse avtaler.

 

Hvorfor støtter ikke Linux spill foresten?

5838348[/snapback]

Fordi spillene "må" være kompilért for systemet. Veldig mange spill kan emuléres med Winde/Cedega.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...