Gå til innhold

Bærbart på Cebit


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Svært interessant med pcer med SSD. Det må jeg prøve!

5729015[/snapback]

Det la jeg også spesiellt merke til. Men det var litt skuffende at størrelsen var stusselige 3GB. (Også lurer jeg på om de har benyttet noen smarte teknikker for å få opp transferrate eller ikke)

 

Den bærbare som påståelig ble drevet av solceller så litt jalla ut. Det så mest ut som de bare hadde brukt litt dobbeltsidig tape og klistret sammen i siste liten en standard bærbar og noen solceller de tilfeldigvis hadde liggende. Med det samme så tviler jeg på at solcellene klarer å drive PCen under drift som et alternativ til batteri. Det er sikkert så lav effekt at solcellene bare kan brukes til lading (10 timer?) for en driftstid på et par timer.

Lenke til kommentar
Svært interessant med pcer med SSD. Det må jeg prøve!

5729015[/snapback]

Det la jeg også spesiellt merke til. Men det var litt skuffende at størrelsen var stusselige 3GB. (Også lurer jeg på om de har benyttet noen smarte teknikker for å få opp transferrate eller ikke)

 

5729291[/snapback]

 

Ja, forhåpentligvis er det bare begynnelsen, trenger litt større disker enn det.

 

AtW

Lenke til kommentar

Jeg synes tastaturet på den Clevo 19tommeren så litt merkelig ut. Ser ikke helt hvorfor det skal være nødvendig å komprimere tastaturet på en slik pc.

 

Må jo være mer enn god nok plass til et fullverdig "stasjonær"-tastatur. Er jo nesten plass til det på en 17"

Lenke til kommentar
hva går egentlig, SSD (Solid State Disk) ut på?

5729343[/snapback]

Det går ut på å ikke bruke roterende plater som lagringsmedie, men stillestående og faste brikker. Som regel er det snakk om flashminne, men det kan også være vanlig ram som i Gigabyte's iRam eller andre varianter av minnebrikker.

 

Edit: Den største fordelen er at man slipper treg responstid på grunn av mekaniske (og dermed trege) systemer. Responstiden (latency, aksesstid) på de tregeste SSD'ene er i størrelseorden 40 ganger raskere enn de aller raskeste harddiskene som finnes og i størrelseorden over 100 ganger raskere enn normale 7200rpm harddisker.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
i_127346-300x200.jpg

 

Ja takk,begge deler  :)

5729670[/snapback]

 

Så sant, så sant. Off-topic: Tenk deg at en Diablo når 100 km/t på første gir? Helt utrolig! Lykke til med en Diablo her i Norge :) Det skal godt gjøres og ikke kjøre fort :wee: !

5729763[/snapback]

 

Det der er ikke en Diablo - Diablo produseres ikke lengre :p Det der er nok en Murcielago.

Lenke til kommentar

"en fantstisk tablet-pc som e passiv når du trykke på skjermen, men aktiv med en penn"

 

He artikkelforfatter nåken gang PRØVD en tablet-pc? Det høre til unntaka at tabletPCar e levert med touchskjerm, dei fleste e levert med en wacom tabletskjerm som ALLTID he vore aktiv kun med penn.... Idiot

Lenke til kommentar
hva går egentlig, SSD (Solid State Disk) ut på?

5729343[/snapback]

Det går ut på å ikke bruke roterende plater som lagringsmedie, men stillestående og faste brikker. Som regel er det snakk om flashminne, men det kan også være vanlig ram som i Gigabyte's iRam eller andre varianter av minnebrikker.

 

Edit: Den største fordelen er at man slipper treg responstid på grunn av mekaniske (og dermed trege) systemer. Responstiden (latency, aksesstid) på de tregeste SSD'ene er i størrelseorden 40 ganger raskere enn de aller raskeste harddiskene som finnes og i størrelseorden over 100 ganger raskere enn normale 7200rpm harddisker.

5729669[/snapback]

 

 

 

takker :yes: da er jo 3 gig litt lite..... burde vært minst det dobbelte og helst 10 gig.

Lenke til kommentar
"en fantstisk tablet-pc som e passiv når du trykke på skjermen, men aktiv med en penn"

 

He artikkelforfatter nåken  gang PRØVD en tablet-pc? Det høre til unntaka at tabletPCar e levert med touchskjerm, dei fleste e levert med en wacom tabletskjerm som ALLTID he vore aktiv kun med penn.... Idiot

5730080[/snapback]

 

Jeg har prøvd mange forskjellige tableter, men dette er den første jeg har sett med både aktiv og passiv skjerm, noe som gjør det lett å bruke med en stylus penn og fingertuppene.

Lenke til kommentar

fra artikkelen

Vi får begynne med AMD, her ser vi en av de første maskinene med AMD Turion X2, eller bedre kjent som Taylor. Dette medfører også en overgang til en ny Socket (S1) og DDR2-minne. Denne modellen fra FIC benytter seg av et brikkesett fra ATI (RS485M) med integrert grafikk.

 

 

 

Taylor virker spennende, men kvifor i alle dager køyre det på ein integret ati chipset :thumbdown:

 

 

Reknar med at Taylor Bærbare kjem med Nvidia Grafikkort etter ein stund, og da skal eg slå til

 

Drømmebærbaren min ville vert

Taylor :dribble:

1gig ram

s-ata 120gig>

Nvidia go 7900gtx :dribble:

Nvidia basert Hovedkort

17 skjerm :dribble:

wireless

Kraftig batteri

Endret av Teroedni
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...