Gå til innhold

Vista trenger hardware!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Personlig tror jeg ikke det kommer til å kreve så mye minne når det kommer ut, det er 3-4 ganger mer enn XP, virker lite sannsynlig på meg. MS har vel også sagt at om du klarer å gjøre XP så klarer man å kjøre Vista (riktignok ikke med alle visuelle dill-dall-ting slått på)

 

Ellers så ser jeg på screenshoten på The Inq at "kernel memory" er omtrent på XP-nivå (litt lavere enn det er hos meg).

 

AtW

Lenke til kommentar

Jeg tror WinXP kommer til å leve temmelig lenge. Det er tross alt det første NT baserte OSet som har slått an for alle lag av brukere, og nå fungerer det jo faktisk temmelig bra. Finnes det noen god grunn til å oppgradere til Vista med en gang det blir lansert....? Neppe. Den eneste må i såfall være neste generasjon av Microsoft Flightsimulator, hvor det vel har blitt sagt at Vista kreves for å få tilgang til alle features......

Lenke til kommentar

Har mine tvil om at Windows Vista vil bruke 800MiB RAM mens jeg spiller for å si det sånn. Hvis OS gjør bruk av minne som andre programmer ikke trenger så er det vel kun positivt? Er jo bare kjedelig å ha 2GiB RAM hvsi det nesten aldri brukes. Dette er kun et problem hvis Vista krever så mye mens andre programmer også trenger minne (også er jo dette enda en betaversjon da)...

Lenke til kommentar
Det var da som svarte! Holder meg til 2000 og XP en stund til ser det ut som. Dessuten trenger jeg ikke et eye candy-basert skrivebord eller mappeinnhold. Det gode "gamle" holder lenge for meg.

5725412[/snapback]

Win2000 ser så dårlig ut, at det er skummelt kjedlig å bruke det.

 

Men hvis vista krever 800mb, så blir det vell over 1,1gb, med litt musikk/antivirus/nettlesere.

Og med spill som krever rundt 800mb (sikker spill som kommer til å kreve over 1gb ram, når vista er ute!) Så blir jo det over 2gb ram.

 

Så hvis du vil spille nyeste spill (eller BF2), så burde du ha over 2gb ram?

I såfall etter det jeg ser.

Lenke til kommentar
Jeg tror WinXP kommer til å leve temmelig lenge. Det er tross alt det første NT baserte OSet som har slått an for alle lag av brukere, og nå fungerer det jo faktisk temmelig bra. Finnes det noen god grunn til å oppgradere til Vista med en gang det blir lansert....? Neppe. Den eneste må i såfall være neste generasjon av Microsoft Flightsimulator, hvor det vel har blitt sagt at Vista kreves for å få tilgang til alle features......

5725427[/snapback]

 

Bare man holder seg til XP PRO, Home vil ikke få så lang levetid som pro..

Lenke til kommentar

Pluss at mange må regne med at PCene deres blir noen bråkebøtter siden skjermkortet får mer å gjøre = viften spinner opp. Så gjør som meg, få deg noe bedre kjøler på GPU med en gang før du vurderer Vista, eller så kommer du til å bli gærn i huet av å høre på bråket.

Lenke til kommentar

En annen ting med dette screenshotet, veldig mange prosesser som er gående (¤/, og 592 tråder), jeg har jo færre Prosesser, akkurat nå, og jeg kjører: 2*DC, opera, dscaler, putty, trillaan, foobar200, samurize, d-tools, plextools, trafmonitor, notmad explorer, ultramon, asus-probe, stroke-it, taskswittch, stunnel, og sikkert flere jeg ikke har husket. (Dette er 44 prosesser, og 524 tråder)

 

AtW

Lenke til kommentar

Det verste er jo DRM-helvete som følger med Vista. Det ryktes at hjemmeversjonen vil komme uten tilgang til hele filsystemet, så man ikke skal kunne klare å piratkopiere noen ting. Framtiden blir vel at brukere kun har tilgang til "My Documents" og "My Program Files" hvor kun programmer og mediafiler som er DRM-godkjent får kjøre... :(

Endret av kilik
Lenke til kommentar

Jaja, det var krisestemning ca 1990 da det ble sagt at win NT ville kreve 16(!) MB... Da var det skjelden å finne en maskin med mer enn 4 MB, det er da ikke så skjelden nå om dagen å finne en maskin med et par GB RAM?

 

Vel, ikke at det egentlig bryr meg så mye...

 

M.

Lenke til kommentar
Det verste er jo DRM-helvete som følger med Vista. Det ryktes at hjemmeversjonen vil komme uten tilgang til hele filsystemet, så man ikke skal kunne klare å piratkopiere noen ting. Framtiden blir vel at brukere kun har tilgang til "My Documents" og "My Program Files" hvor kun programmer og mediafiler som kun er DRM-godkjent får kjøre... :(

5725506[/snapback]

Ja det er den retningen M$ går. Det blir mer og mer brukerfientlig.

 

BTW: Selv liker jeg ikke mappen "My Documents", og jeg vil heller ha en god mappestruktur utenom.

Lenke til kommentar
Husk at det også er en stund til Vista kommer og at alt krever mer og mer er vel naturlig siden alt blir bare større og større. Jeg betalte faktisk 2.000 kr. for 1024 mb Corsair Value S ram for 2 år siden, nå er de til ca. 650 kr...

5725528[/snapback]

Ja prisene på maskinvare går selvsagt nedover, noe annet ville vært dumt!

 

Men Windows blir mye mer krevende for hver versjon, og det er åpenbart at det er unødvendig mye.

 

Om du ser for eksempel på Linux, så er den langt ifra så krevende som Windows XP. Faktisk så kan en gammel pc med ny Linux kunne gjøre mye mer krevende jobber enn det som ville vært mulig i ressurskrevende Windows.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...