Gå til innhold

Raske skjermer fra Samsung


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Petra Nowak kan gå å spise bananer sammen de andre apekattene.

 

Responstid betyr minimalt. Spørsmålet jeg stiller meg er hva den vertikale og horinsontale frekvensen er.

 

En som spiller er ute etter FPS og derfor er ikke denne skjermen noe mer imponerende enn andre skjermer. Den støtter nemmelig garantert ikke mer FPS enn andre (tilkoblet på analogt vis)....

 

 

Syns jeg ser produktsjefen i Ferrari sier:

Denne bilen går fortere fordi den er rød og har sorte hjul. Ca like viktig som om en skjerm hgar 2 ms eller 8 ms, så lenge de ikke gjør noe med det som virkelig teller :)

Lenke til kommentar

Hvorfor ikke 5:4? når det er native oppløsningen til en LCD med 1280x1024 så blir det jo det korrekt på en LCD i forhold til 1280x960 på en CRT...?

 

Widescreen?`støtter majoriteten av spill widescreen da?

 

Jeg sitter uansett å vurderer 2x17'' eller 2x19'' til min neste skjermoppgradering, og da blir iallefall widescreen ikke snakk om (jeg vil ikke ha nakkerelaterte stress-skader heller da :p )

Endret av MrLee
Lenke til kommentar
:nei:

 

Millisekundjaget har gått for langt.

 

Men selv for spillere ser de triste ut. Hvem vil spille i 5:4? De burde da vært widescreen, eller i det minste 4:3.

fordi..?

5641400[/snapback]

Hva fordi? Widescreen?

5641612[/snapback]

Du slenger jo bare ut en teit påstand uten å gidde å argumentere for den en gang. "Man kan ikke kjøre taxi hvis den ikke er gul..."

 

Hvorfor er det sørgelig for spillerne? Går det ikke an å spille spill i en oppløsning som er 5:4 - er det teknisk umulig, eller blir bildekvaliteten dårligere? Er det bedre å spille med en widescreen-skjerm - får man noen fordeler? Hva er argumentet ditt?

Lenke til kommentar
2 ms er for mye. Helt uaktuelt å kjøpe før 19-tommerne når ca. 0,5 ms med ekstrem bildekvalitet, til ca. 1500,-

5641583[/snapback]

Jo takk, 0,5ms høres bra ut det, jo lavere jo bedre. Men jeg skal vel klare meg lenge med 2ms også, problemet er bare at man ikke har noen garanti for at skjermen har på langt nær så bra responstid i alle situasjoner.

 

I følge en måling de gjorde på tomshardware.com med et spesielt måleverktøy har tradisjonelle CRT-skjermer rundt 0,86ms responstid forøvrig, bare for å ha nevnt det. I allefall gjaldt dette på den skjermen de målte der om ikke annet, mulig det varierer litt fra skjerm til skjerm hos CRT også.

 

Link til målingen/artikkelen for de som ikke har sett den alt.

Lenke til kommentar
2 ms er for mye. Helt uaktuelt å kjøpe før 19-tommerne når ca. 0,5 ms med ekstrem bildekvalitet, til ca. 1500,-

5641583[/snapback]

 

skulle likt og sett deg ta en 2ms skjerm i blindtest oppmot en 0,5ms. ;) er rimelig sikker på at du ikke ser forskjellen. såfremst specs' ikke er bare veldig oppskrytt selvsagt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...