Gå til innhold

USB-problemet større enn tidligere antatt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Men hvis disse problemene kun gjelder Windows og man ikke har problemer på samme maskinvare under f.eks Linux eller Mac OSX, da er det vel strengt tatt MS som må foreta seg noe? Da er det jo ikke snakk om hardware-feil.

5607635[/snapback]

Ja, reagerer også på dette. Det at MS tar på seg all skyld her tyder vel også på at dette primært er ett software problem og ikke ett hardware problem, dvs MS tar neppe skylden for noe som ikke er deres skyld :) Og forstår jeg Anandtech artikkelen riktig er det ikke ett problem før SP2 er lagt inn? Alternativet kan da være å kjøre uten SP2? Men jeg er enig med hw.no at MS har reagert sent her, så det er mulig at problemet er mer alvorlig enn at det kan fikses med en enkel "fiks"? Mulig det må til en SP3 før problemet blir helt borte. Ett annet moment er at MS kanskje ikke har prioritert problemet før nå, i og med at problemet åpenbart ikke var betydelig eller merkbart før introduksjonen av Core.

Lenke til kommentar
"This issue will be fixed in Windows ® Vista ®" tenker eg vi sier..

 

Skal det ikke være en "TM" der også?

 

Ser heller ikke bort fra at dette kan ha vært planen og at "oppdagelsen" ødela ALT for MS :) Mulig de til og med har sneket inn feilen i SP2 for å nedjustere referansen :)

 

Noe annet, vil dette være ett problem på stasjonære også? Jeg vet ikke hvor mange Watt det her var snakk om, men dersom vi snakker om 10-20 watt, så er jo ikke det ubetydelig mht årlig strømforbruk for en PC som står på 24/7. Dersom det er relatert til strømsparefunksjonen, så har jo også de fleste stasjonære det også for tiden..

Endret av kindings
Lenke til kommentar

Det virker som M$ er mer interresert i å selge OS enn å få de til å fungere skikkelig. Problemet er antageligvis ikke spesielt stort. Kanskje ikke større enn at en liten gruppe ansatte klarer å finne og løse problemet i løpet av et par dager og får det kontrollert slik at det kan komme en fiks med neste oppdatering de sender ut. Men når det har gått nesten et år uten at problemet er løst så tyder ikke det på at jobben er vanskelig, men at jobben ligger nederst i en papirbunke en eller annen plass. Hvis vi setter opp mor hverandre hvor store "ulemper" M$ må gjennom for å rette problemet og hvor store ulemper millioner av brukere har verden over med at PCene deres har betydelig kortere levetid enn nødvendig så synes jeg det er direkte arrogant av M$ å la saken få så lav prioritet som den har.

 

Noe annet, vil dette være ett problem på stasjonære også? Jeg vet ikke hvor mange Watt det her var snakk om, men dersom vi snakker om 10-20 watt, så er jo ikke det ubetydelig mht årlig strømforbruk for en PC som står på 24/7. Dersom det er relatert til strømsparefunksjonen, så har jo også de fleste stasjonære det også for tiden..

5607738[/snapback]

Etter det jeg så var det snakk om 20-30% (= 40-70 minutter) forlenget batteritid når problemet ble omgått. Testen er utført på batterier med ca 50 Wh og PCer med en driftstid på rundt 4 timer så det er snakk om en effekt i området 2,5-5 W etter mine beregninger. Men husk at forskjellen på C2 "stop clock" og C4 "deep sleep" sansynligvis er langt større på stasjonære PCer enn på bærbare. Dermed vil effekten ikke være sammenlignbar mellom bærbare og stasjonære. (Jeg klarte ikke å finne noen Watt-tall hos Intel for EIST - Enhanced SpeedStep ettellerannet hverken for Core Duo eller Pentium D som også har dette) På stasjonære PCer gjetter jeg på at det er snakk om en forskjell på 10-30W.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

De har vel noen tall på hvor mange som benytter USB2-enheter tilkoblet en bærbar som samtidig ikke er koblet til strømnettet, og det er vel egentlig relativt få (foruten webcam/BTmoduler). Og enda færre av de berørte gidder bry seg eller merker noe til det.

 

Edit: Så eneste måten å få fortgang på dette er å la det få så mye medieomtale som overhodet mulig.

Endret av brsseb
Lenke til kommentar
Men seriøst. Har en pentium M med en BT-modul satt i. WiFi-en er jo miniPCI, så den er grei, men hvordan kan jeg sjekke om BT-modulen er USB2 eller innebygget på hovedkortet? (Regner med en er det, da det kommer en USB-windows-lyd når man slår det på..)

5607734[/snapback]

 

Jepp, tror ikke det fins noen ikke-usb BTsendere.

Lenke til kommentar
En lenke til fiksen er vel ikke å forakte :)

http://www.anandtech.com/mobile/showdoc.aspx?i=2693&p=3

5608585[/snapback]

 

Jepp, men fisken fungerer vel ikke lenger når man går ut og inn av hvilemoodus? Ellers er jeg enig med simen, dette burde vært ordnet før. Spesielt iogmed at det funket før SP2(?) nor som tyder på at det neppe er vanskelig å ordne.

 

AtW

5609107[/snapback]

Synes vel dessuten at MS sin løsning her er snodig, under normale forhold er det vel neppe ønskelig at brukere roter i registrene.. Folk flest aner ikke hvordan de åpner registeret engang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...