Gå til innhold

Microsoft prøver nye tiltak mot Google


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er greit å konkurrere på brukervennlighet, tjenester, hvem som har best treff, osv, men dette er drøyt. Det ser mer ut som et forsøk på å "kjøpe" vekk konkurranse. Tror at MS prøver å legge Google på grus etter:

 

"Sammen med Codeweaver jobber Google med å bringe sitt populære Windows baserte fotoredigeringsprogram over på Linux." Og har tenkt til å satse mer på Linux hvis det er marked for det.

 

Hadde Google gjort noe sånt hadde jeg ikke brukt dem mer :thumbdown:

Endret av tuxerator
Lenke til kommentar
Denne konkurransen er dessverre kun åpen for de som bor i USA.

Jaja, siden konkurransen ikke gjelder 96% av verdens befolkning (inkludert meg og de fleste her på forumet) så ser jeg ingen grunn til å skifte søkemotor på grunn av den konkurransen. Amerikanerene kan jo søke i vei, men jeg ville ikke regnet med noen gevinst. Gevinstene beløper seg til 1 mill dollar delt på 250 mill amerikanere. Sagt på en annen måte: "Loddet" er verd omentrent 0,4 cent per gjennomsnittsperson.

 

Jepp, det er nok en forsøk på å kjøpe vekk konkurranse. :thumbdown:

Lenke til kommentar

Hmm.. Når du sier det så kommer jeg på et par lover som kan være aktuelle i Norge: Alle typer gratis konkurranser MÅ innebære en form for prestasjon for å kunne vinne. Det vil si at man f.eks må svare på et simpelt spørsmål, lage et slagord eller noe annet.

 

I konkurranser som koster penger (eller annen innsats) kan ikke verdien på premien(e) være lavere enn 50% av verdien på alle loddene som det skal trekkes fra.

 

Mulig jeg er litt på villspor, men så er jeg ingen jurist heller. Dette er bare noen detaljer jeg husker fra lotteriloven fra den gangen jeg gikk på ungdomskolen og skulle arrangere lotteri til inntekt for klassetur.

 

For de spesiellt interreserte: Lotteriloven

Lenke til kommentar

Jeg tror dette er et smart trekk; det får jo oppmerksomhet i media og folk gidder selvfølgelig ikke å benytte tjenesten hvis den ikke gir gode søkeresultater. Det som vil skje er dog at mange blir klar over at det faktisk finnes gode alternativer til Google.

 

Google har jo blitt synonymt med søkemotor for 'folk flest' (akkurat som 'folk flest' sier iPod når de mener mp3-spiller) og mange bruker aldri noen andre tjenester fordi de rett og slett ikke vet om dem.

 

Som de fleste MS-kritiske i denne tråden sikkert er helt enige i så er det ikke heldig når en aktør blir ekstremt dominerende slik at mange ikke engang tenker på at det kanskje finnes alternativer ;)

Endret av Doogle
Lenke til kommentar
...

I konkurranser som koster penger (eller annen innsats) kan ikke verdien på premien(e) være lavere enn 50% av verdien på alle loddene som det skal trekkes fra.

 

Mulig jeg er litt på villspor, men så er jeg ingen jurist heller. Dette er bare noen detaljer jeg husker fra lotteriloven fra den gangen jeg gikk på ungdomskolen og skulle arrangere lotteri til inntekt for klassetur.

 

For de spesiellt interreserte: Lotteriloven

5603741[/snapback]

Fulgte dere disse reglene?

Skjønner at vis det er et kommersielt selskap som driver med dette at det må være store premier, men vis det ikke er snakk om mye penger og pengene går til et godt formål så burde det vel være lov (i hvert fall ikke så farlig) å ha over 50% av inntektene som premie.

 

Offtopic: EDIT: Mente selfølgelig OnTopic:

Ingen grunn til å ikke fortsette å bruke Google. :thumbup:

Endret av JonT
Lenke til kommentar
Bare bra vi slipper det her i landet, er jo ingen som bruker MSN Search uansett.

5603578[/snapback]

Eg bruker MSN search. Det virker utmerket, eit bra alternativ i staden for å støtte opp om monopolet til Google. (Ja, eg veit at Google ikkje har monopol, men det er ikkje langt i frå.)

Lenke til kommentar
...

I konkurranser som koster penger (eller annen innsats) kan ikke verdien på premien(e) være lavere enn 50% av verdien på alle loddene som det skal trekkes fra.

5603741[/snapback]

Fulgte dere disse reglene?

Skjønner at vis det er et kommersielt selskap som driver med dette at det må være store premier, men vis det ikke er snakk om mye penger og pengene går til et godt formål så burde det vel være lov (i hvert fall ikke så farlig) å ha over 50% av inntektene som premie.

5604095[/snapback]

Du forsto det helt motsatt, JonT. Det er ikke forbudt å ha over 50% av omsetningen i lotteriet som premie, loven er til for å forhindre arrangøren av lotteriet fra å beholde over 50% selv (eller til et godt formål).

Lenke til kommentar
hvor syke er egentlig microsoft, kanskje dei tjener noen søkere i dise tre månedene, men etter konkurranse tiden er over, vil folk flest gå over til google.com igjen.

 

Synst dei bør finne på noe smartere enn dette om dei vil skaffe seg kunder.

5606429[/snapback]

Tror dette kan ha negativ virkning på Microsoft. Noen kommer nok til å benytte seg av MSN, men de kommer nok tli å miste noen kunder p.g.a dette også.

Lenke til kommentar

Dette er da bare en kreativ løsning fra MS.

Det er mange der ute som kun bruker google, og ikke tør/orker å prøve noe annet. Med en slik løsning, vil noen (f.eks meg, selv om jeg har brukt MSN Search en stund) prøve ut MSN Search. Hvis MSN Search likevel ikke er bedre, vil folk gå tilbake til Google.

 

Det er forskjell på å tvinge/lure folk til å kun bruke MSN Search og å la dem prøve og så velge selv hva de synes er best.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...