Gå til innhold

Sokkel AM2 forsinket?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
3. kvartal ja.  Sitter og higer etter å oppgradere, men er ikke særlig hipp på å kjøpe et socket 939 akkurat nå, siden det da kan bli kort tid før jeg må oppgradere HK+CPU og RAM igjen.    :(

5521709[/snapback]

Sokkel 939 går nok ikke av moten samme dag som AM2 blir lansert. Kjenner jeg AMD rett så lanserer de kun dyre CPU'er samtidig og kommer med billigere CPUer etter hvert. En annen ting er at hvis man allerede har et bra system så ser jeg ingen grunn til å hive seg på AM2 med det første. Fordelene med AM2 er billigere minne hvis man kjøper 2GiB eller mer, bedre oppgraderbarhet på minne, viritualisering og bedre oppgraderbarhet på CPU i fremtiden. Hvis man ikke trenger disse funksjonene eller MÅ kvitte seg med det gamle av andre grunner så ser jeg ingen grunn til å hoppe på AM2-vogna med det første.

 

Trur eg venter til m2 kommer før eg oppgraderer.

Pcen eg har nå er en athlon 64 3000+ @2,4ghz 754sokkel, club3D r9800pro,1500mb ram,som har vore gjennom meir enn nødvendigt. :p

Eneste eg skulle hatt var ett litt kraftigere skjermkort....

 

Noen her som har ett x800 eller nvidia 6800gt eller betre til salgs billigt?? :tease:

5521990[/snapback]

Ja, det er litt unødvendig å måtte skifte hovedkort, CPU og ram bare fordi man ønsker nytt skjermkort. Jeg skulle ønske produsentene laget flere high-end AGP-kort så man kan velge selv om man vil bytte ut resten av delene eller ikke. Å tvinge kundene til å kjøpe "alt" nytt mener jeg bare oppfordrer til meningsløs bruk-og-kast.

Lenke til kommentar
Jeg skulle ønske produsentene laget flere high-end AGP-kort så man kan velge selv om man vil bytte ut resten av delene eller ikke. Å tvinge kundene til å kjøpe "alt" nytt mener jeg bare oppfordrer til meningsløs bruk-og-kast.

5522065[/snapback]

AGP hører fortiden til, og bør fases ut så fort som mulig. PCI-E er fremtiden, og løsningen på problematikken med AGP/PCI. Og dette sier jeg selv om jeg nå må bytte ut mitt defekte AGP-kort, et GF6800GT.

Lenke til kommentar
huff, jeg sitter på p3, voodoo3 og 512mb ram og holder på å dø også må jeg vente til tredje kvartal!? :cry:

 

har allerede kjøpt 2gb ddr2 ram  :dribble:

5521999[/snapback]

 

 

Hehe ja det oppsettet begynner å bli gammelt,iallefall til nyere spill !

Voodoo 3,var tider det...Hadde selv Voodo 1,2,3,4,5 :)

PC nummer 2 som jeg har,er P3 650,320ram,GF 420MX 64MB,er iallefall ikke noe tess på spillefronten lengre.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte nettopp en 939 CPU brukt, et demo hovedkort fra Komplett, og et PCI-e skjermkort, og det gjorde jeg primært for å kunne "møte framtiden". De delene jeg byttet ut (CPU, HK og skjermkort) solgte jeg på QXL.

 

Nå har jeg et hovedkort som kan ta alt av skjermkort som kommer de neste 5 årene (?), og det tar også Athlon X2 CPU´er.

 

Alternativet var å vente på ny sokkel, men da måtte jeg ha kjøpt en (mye) dyrere CPU, og ny RAM. Det jeg har skaffet meg nå skal holde i lang tid framover.

Endret av emacoolit
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...