Gå til innhold

Grønt lys for Blu-ray


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Flere selskaper har løftet sløret av sine BD-produkter og annonsert sine fremtidsplaner den siste uken - blant annet Toshiba, HP, Panasonic, Broadcom.

 

Nå skal ikke jeg være et petimeter, men Toshiba lanserer (som eneste produsent??) HD-DVD.. Og hvorfor vises det alltid BD med caddy? De har gått vekk fra caddy for lenge siden..

 

 

Mvh

Lenke til kommentar
Jeg synes HW har hypet HD DVD og Blue Ray litt vel mye i det siste. Er det bare jeg som synes begge deler er overhypet, overpriset, og så forbrukerfientlig at kalenderen kan vise 2007 før dette begynner å bli litt interessant? :hmm:

5421685[/snapback]

 

Når vi snakker om en inngangspris på seks, syv lapper og, ihvertfall til nå, et latterlig dårlig utvalg lanseringer må jeg vel si meg enig i at det er hypet. Jeg begynner selv å bli litt lei den evige debatten om hva som er best. Det eneste vi egentlig har å gå etter er produsentenes egen-hyping av produkter. Når det kommer til kopibeskyttelse mener jeg begge formatene er noe skikkelig møkk.

 

Problemet slik jeg ser det er at standardiseringsorganet er eid og styrt av bransjen selv, altså ikke uavhengig. Politikere og byråkrater sitter i all verdens land med hendene i fanget og lar bransjen nesten uhindret ture frem.

 

Jeg kommer til å sette meg på et gjerde i trygg avstand til å begynne med og beskue det hele med argusøyne. :p

Lenke til kommentar

Hvis du kjøper i 2007 så er du tidlig ute... Tro meg! Innovatørene her blir PS3 gutta, som sitter med hver sin BD spiller. Man trenger ikke bare ny spiller, men også en tv/rptv/pj som klarer å handtere signalene skikkelig (selv om HD ser virkelig bra ut på SD skjermer). X-burk med eksternt HD-DVD drev har jeg ikke noe tro på, det er i såfall en kuriositet. Det at MS støtter HD-DVD har ingenting å si for BD, BD kan implementeres i hvilken som helst pc uansett.

 

Det positive med denne krigen er at lanseringsprisen blir lavere enn hvis det kun var ett format. Utvalget av innhold på BD/HD-DVD blir som ved innføringen av DVD begrenset. Så det er nok vi entusisaster/spillere som sitter med hver vår BD spiller ;)

 

Når det gjelder pris etc så vil denne gå ned akkurat som DVD. Nå får man vel DVD spillere like billig som filmer hos den nærmeste Rimi butikken.

 

En ting man må tenke litt over er at hovedmarkedet ikke er Norge i første rekke, vi er HD sinker. USA og Japan har hatt HD i endel år, slik at interessen blandt j6p er viktigere enn Ola Dunk.

 

Mvh

Endret av Outrage
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...