Gå til innhold

Athlon 64 FX får doble kjerner


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Veiledende pris for FX-60 er USD 1031 (ca 6800 NOK) i kvanta på 1000.

Voldsomt så billig det er i USA da? Jeg tipper denne vil koste nærmere 9000,- her til lands for å si det sånn, med tanke på at FX57 går for 8666,- i følge prisguiden.

5414211[/snapback]

 

vel.. 6800 NOK før norsk MVA..

6800 kr * 1,25 = 8500 kr

dette er når man kjøper 1000 stk i slengen.. og leverandør/forhandler skal ha litt.. så da er det vel normalt med ca 9000 kr..

Lenke til kommentar
vel.. 6800 NOK før norsk MVA..

5414224[/snapback]

Stemmer nok det, men man skal vel også fjerne amerikansk moms i såfall, dvs før man legger på den norske? Men nå er vel ikke den så stor uansett, så det har vel ikke så stor betydning.

5414253[/snapback]

 

Priser i USA blir vel stort sett oppgitt uten moms? Nå blir det vel ingen kraftigere prosesser på s939 lenger. Så denne marker på en måte enden av en ytelsesæra. Tror det vil bli sett tilbake på som en gullalder for AMD, i s939-tiden har de virkelig vært på hugget, blir nok tettere nå i 2006.

 

AtW

Lenke til kommentar
"Raskeste" er veldig relativt når man sammenligner single-core mot dual-core. Hvilke tester bruker man da?

 

Mente også å ha hørt rykter om at man kan få flere kjerner på S939, men dette er rykter i forumet, dog fra troverdige medlemmer.

5415511[/snapback]

 

Ok, greit nok, men det er vel heller ikke planlagt noen singlecores med bedre ytelse? En FX-60 er jo bare noen prosent tregere enn en FX- på 2.6 ghz om det bare er en tråd. Så jeg personlig vil si den er den raskeste alt i alt.

 

Kan jo hende det er ting som ikke er på veikartet, men jeg har inntrykk av at det skal blir en value-plattform?

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...