Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Kommer ikke skjermbilde etter minneoppgradering


Anbefalte innlegg

Jeg satte nettopp inn disse brikkene i systemet mitt: http://netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=15092

Slik ser systemet mitt ut:

 

CPU: AMD Athlon XP 2600+ @ 3000+

 

Hovedkort : Abit NF7(-S) v2.0

 

Skjermkort: XFX GeForce 6600GT 128MB GDDR3 AGP med VF700-Cu LED

 

 

harddisk: Seagate Barracuda 120gb 7200rpm 8mb cache

 

PSU: Hiper Type-R 580W Blå

 

 

Men her kommer problemet. Rett etter jeg satte inn minnebrikkene og jeg skrudde på pcen, så kom det ikke noe skjermbilde. Jeg ble helt fortvilt og skrudde av pcen og satte inn den gamle minnebrikken. Det kom ikke skjermbilde da heller... Da prøvde jeg å bytte skjermkort, men uten noe annet resultat. Jeg prøvde også å resette biosen.

Hva kan ha skjedd galt??!! Jeg har aldri hørt om at noe lignende har skjedd før... :cry: Kan hovedkortet være kaputt?? :cry:

 

EDIT: Jeg kan også nevne at det høres ikke ut som om maskinen booter, fordi da ville hardisken knitret skikkelig. Jeg hører at hardisken starter og spinner opp da. Når jeg starta med minnebrikkene så kom det en rar lyd også, minte litt om en slags "strøm" lyd, men det er litt vanskelig å forklare... :cry:

Endret av sablabra
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis jeg sender mail til netshop om det her, tror dere de da vil dekke kostnader for både hovedkortet, minnebrikkene og fraktkostnader? Jeg får vel sende de en mail etterpå og forklare situasjonen. Jeg gjorde akkurat som det sto i manualen, hvor de foreslo å sette de i minneslot nummer 2 og 3. Jeg synes fortsatt det virker helt utrolig at hovedkortet skal ta kvelden av den grunn...

Lenke til kommentar
Send en e-post til Netshop der du krever og få det erstattet hvis det er feilvare.

5400349[/snapback]

 

Jeg har sendt en e-post nå, men med en høflig tone. Jeg starter ikke agressivt i hvert fall. Men åssen blir det med erstatning da? ABIT NF7-S selges jo ikke lenger, så hvordan beregner man verdien da? Nypris? :whistle:

Lenke til kommentar
hhe.. ja det virker ganske så rart. Blir nesten skremt nå siden jeg får en rambrikke på mandag :p

 

men håper du får ordna dette ja.. stå på :thumbup:

5400627[/snapback]

 

Nei, jeg gir meg ikke nei! Jeg tror ikke det er noe å uroe seg for, jeg har aldri hørt om noen andre som har opplevd dette i hvert fall. Det er sikkert et tegn på at jeg bør bytte pc :p . Det hele startet med at jeg skulle oppgradere skjermkortet ett hakk, men da ble minnet en flaskehals. Så da kjøpte jeg det, og nå ser det ut som om jeg må kjøpe nytt hovedkort og cpu :hrm: . Denne lille oppgraderingen min ser ut til å bli dyr...

Lenke til kommentar
Hei, har du resatt cmos ? Se i manualen side3-13 pkt 7 Husk å dra ut strømkabelen når du utfører dette.

 

Prøv også en av nyebrikkene , og resett cmos, hvis det starter gå i bios "load seup"

5400906[/snapback]

 

Jeg har allerede prøvd å resete cmos, men det hjalp ikke. Nå venter jeg bare på svar ifra netshop. Jeg får sikkert ikke noe svar før på mandag(håper på i morgen), og forhåpentligvis ordner det seg da.

Men det hadde vært veldig fint hvis en engel kom flyvende hit og hadde et svar :innocent: . Men jeg tror det kanskje kan være noe med den "strøm" lyden som kom da jeg skrudde på første gangen med de nye brikkene. Jeg lurer på hvordan det blir i så fall med en eventuell erstatning av hovedkortet...

 

OT: Nå sitter jeg på en 344mhz p2 cpu, en helt fantastisk pc dette altså! :roll:

 

EDIT: Jeg håper ikke skjermkortet tok kvelden også :( . Regner med at det ikke gjorde det...

Endret av sablabra
Lenke til kommentar

Ok, da skal jeg returnere de. Men jeg lurte på, dersom noen vet det, kan jeg heve kjøpet da? Istedenfor å eventuelt få tilsendt en ny vare? Jeg har ikke lyst på de samme minnebrikkene igjen :(

 

EDIT: I returskjemaet spør de om kontonummer. Vil det si at pengene blir overført da eller?? Og blir frakt også dekket?

Endret av sablabra
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...