Gå til innhold

Nokia N71, N80 og N92-lanseringer


genser

Anbefalte innlegg

I dag, på Nokias årlige Nokia Mobility Conference, presenteres N71, N80 og N92. Alle er selvfølgelig mobiler med svært imponerende spesifikasjoner.

 

Info om de ulike mobilene:

 

Nokia N71:

Pressemelding

Spesifikasjoner

Bilder

 

Nokia N80:

Pressemelding

Spesifikasjoner

Bilder

 

Nokia N92:

Pressemelding

Bilder

Spesifikasjoner

 

Det som er høydepunktene blant mobilene er at alle har Xpress Music. Høydepunkt de ikke har til felles er mobil-tv, 2,8" skjerm, WLAN, 3 megapiksler kamera og mye mer.

 

Edit: Livebilder her:

http://europe.nokia.com/nokia/1,,73953,00.html?name=nmc2005

 

smakebiter:

07_nmc_n92_low.jpg

01_nmc_n80_low.jpg

04_nmc_n71_low.jpg

Endret av arehei
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nokia imponerer....

5094080[/snapback]

Som vanlig :)

 

Har ikke heeeelt satt meg inn i disse mobilene enda, men som vanlig ser de ut til å være overlegne på hver sine punkter.

5094095[/snapback]

 

Forsiktig nå arehei, høres ut som om du svever!

:roll:

N80 er lekker,usikker på størrelsen, men 3 megapxl camera er rått.

:thumbup:

Det det virkelig kommer ann på er når de kommer på markedet, men dette er overbevisende.

Nokia siden 2004 har blitt aggresive og pågående.

Mulig at de skyter seg litt i foten mht at de lanserer en oppfølger før den opprinnelige mobilen kommer på markedet.

Mao kommer disse nyhetene kanskje for tidlig, for å imponere (noe de gjør) men mulig salgstallene for f.eks N70 hadde blitt bedre, hadde de ikke visst oppfølgeren straks etter lansering.

:p

Håper ikke det tar et år (og deretter blir utsatt) før de kommer på markedet da.

N91 er jo ennå ikke ute.

Lenke til kommentar

Svever? Vet ikke helt hva du mener med det, men imponert er jeg.

 

Ja, selvfølgelig er det viktig når de kommer på markedet. Sånn er det jo alltid, og Nokia pleier å være flinke til å presentere mobiler ikke så utrolig lenge før de kommer. Både N80 og N71 skal komme i første kvartal 2006. N92 skal komme til sommern.

 

Angående det du skrev om å redusere salgstallene for N70 kan selvfølgelig hverken du eller jeg gi noe fasitsvar på det, men la oss si det sånn at de valgene Nokia, SE, Siemens osv. tar er neppe uten grunn og neppe impuls-avgjørelser...

Lenke til kommentar
Arehei: Du er nok for Nokia, det som molna er for Siemens her inne :)

 

Kanskje det ikke er bevisst, men slik framstår du. Ikke at det plager meg.

5094184[/snapback]

Jeg nekter ikke på at jeg er mest imponert over Nokia. Det er dog som resultat av mobilene de lager, og jeg blir like enkelt imponert over en mobil uansett merke. Hadde N80 og N92 vært SE-mobiler hadde jeg skrytt SE opp i skyene nå :)

 

Men nå skal vel denne tråden helst handle om mobilene som ble presentert i dag, ikke meg, molna, bmwm3 eller noen andre brukere :)

Lenke til kommentar

Itavisen har kommet med nyheter om mobilene, ut ifra det som står der er jeg meget imponert.

 

N92 som lar deg se på 4 timer tv med mulighet for opptak. Har jo en mp3 spiller og en fullverdig portabel videospiller i ett. Snakker her om et 2.8 tommers skjerm

 

Surfetelefonen N71

Nokia N71 er internett-telefonen for 3G-brukere. Telefonen har et stort fargedisplay på 320 x 240 piksler med opptil 262 144 farger. Telefonen støtter Nokia Web Browser og Mini Map, som gir brukeren mughet til å navigere rundt på vanlige websider.

 

Nokia N71 har også støtte for RSS feeds, slik at du kan abonnere på nyheter fra dine favorittnettsteder på mobilen. Telefonen har FM radio, 2 megapiksel kamera, musikkspiller med fembånds equalizer og støtte for minnekort opptil 2 GB. Altså internett explorer har ikke støtte for RSS engang!

 

Multimedietelefonen N80

kan vel kobles til det meste av tv og data utstyr.

 

Kan ikke se hvorfor arehei eller noe andre ikke skulle bli imponert av det.

Lenke til kommentar
Men, synd at det ikke er autofokus eller optisk zoom på N80...

Da blir ikke kamera delen like imponerende for min del.

5094277[/snapback]

Det er bekreftet at det ikke er autofokus på den? Det var synd. 3 megapiksler betyr som kjent ikke at det nødvendigvis er bra bildekvalitet, men vi får håpe på det beste.

Lenke til kommentar

Skrell! N80 har quadband, edge, 3g og wlan! :omg: I tillegg har den en kongeskjerm (352 x 416 pixels, 262,144 colors), mp3, radio, 3mpix kamera, hot-swap minnekort, USB2.0 og symbian. Kan telefonen bli mer komplett enn det? :dribble:

 

Men jeg tok ikke helt de greiene med tilkobling til tv, stereo og pc. UPnP? Whazzat? Må man ha en liten UPnP-dings koblet til stereo'n for å kunne spille musikk på den? Og kobler man seg til PC bare via programvare, eller må det noe hardware til?

Lenke til kommentar
Skrell! N80 har quadband, edge, 3g og wlan! :omg: I tillegg har den en kongeskjerm (352 x 416 pixels, 262,144 colors), mp3, radio, 3mpix kamera, hot-swap minnekort, USB2.0 og symbian. Kan telefonen bli mer komplett enn det? :dribble:

 

Men jeg tok ikke helt de greiene med tilkobling til tv, stereo og pc. UPnP? Whazzat? Må man ha en liten UPnP-dings koblet til stereo'n for å kunne spille musikk på den? Og kobler man seg til PC bare via programvare, eller må det noe hardware til?

5094339[/snapback]

Det er ganske sykt hvor mye den har ja. Må huske at det nesten er et halvt år til den kommer, så det er nok ikke like utrolig da, men ja, dette er en veldig komplett mobil. Selv kommer jeg til å lade opp med 6280 før jeg går over til den enda bedre N80 :)

 

Angående UPnP er jeg ikke helt sikker på hvordan dette fungerer, men det kan kanskje hjelpe å lese deres pressemelding. Jeg vil også tro at Amobil skriver litt om UPnP i sin N80-artikkel.

 

For å koble seg til PC'en bruker man XpressMusic programmet som må være innstallert på både PC og mobil. Så vidt jeg vet kan man føre over med wifi, blåtann eller kabel. Wifi det desidert raskeste, ville jeg tro.

Lenke til kommentar

Whooo! :D

Mye morsomt det blir neste år da gitt. Likte løsningen med skjermen til N92, hvis den bare er godt utført i praksis, og ikke går raskt i stykker.

 

Off topic: Are, ikke bruk opp alle pengene dine på å bytte mobil hele tiden. Jeg var så imponert over at du holdt på 7610 så lenge. Greit nok var det en veldig kul mobil ganske lenge :)

Lenke til kommentar
Selv kommer jeg til å lade opp med 6280 før jeg går over til den enda bedre N80 :)

5094371[/snapback]

Hehe, ja tenkte omtrent det samme, bare at jeg nok må skippe 6280 hvis jeg skal få råd til N80. ;) Men det er nok mange vordende 6280 eiere som tenker seg om et par ganger nå, ja...

 

Angående UPnP er jeg ikke helt sikker på hvordan dette fungerer, men det kan kanskje hjelpe å lese deres pressemelding. Jeg vil også tro at Amobil skriver litt om UPnP i sin N80-artikkel.

5094371[/snapback]

Gjorde óg det, men syns den stort sett var full av propagandabjall og lite faktiske opplysninger. Får sette min lit til Amobil... Eller google... ;)

 

Så vidt jeg vet kan man føre over med wifi, blåtann eller kabel. Wifi det desidert raskeste, ville jeg tro.

5094371[/snapback]

Wifi er vel ikke raskere enn USB2.0...? :p

Lenke til kommentar
... N92 som lar deg se på 4 timer tv med mulighet for opptak. Har jo en mp3 spiller og en fullverdig portabel videospiller i ett. Snakker her om et 2.8 tommers skjerm...

Hva ligger egentlig i at den lar deg se (kun) 4 timer tv? 4 timer før batteriet tar kvelden?

5094830[/snapback]

Det er slik jeg tolker det. Den har dog et utrolig kraftig batteri, 1500 mAh med 14 dager standbytid, men det å bruke den som TV tar tydeligvis veldig mye batteri. Forståelig nok.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...