Gå til innhold

Dual core yter bedre i Quake 4!


blackbrrd

Anbefalte innlegg

Kikka på et review idag og kom over følgende:

amdlow.gif

http://www.firingsquad.com/hardware/quake_...mance/page9.asp

 

Mao,

FX-57 (2,8ghz, 1mb L2 cache) og

Amd x2 4400+ (2x2,2ghz, 1mb L2 cache)

yter faktisk likt!

 

Utfra hva jeg forstår så er dette pga at grafikkdriveren er multithreadet.

 

Amdx2 3800+ kommer også bedre ut enn 4000+ (single core), så for min del ser jeg nå ingen argumenter for å kjøpe single core hvis det ikke er pga budsjett. Dual core vil tydligvis gi mer ytelse for pengene.

 

Hva tror dere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hjvem bryr seg om hva de yter på 1024x768...uten aa og af...ser man på den 1600x1200 med aa of af..så yter jo alle cpuene likt der.

5087587[/snapback]

 

 

Conversely, up at 1600x1200, Quake 4 seems to be limited by graphics performance

 

 

Lurer forresten på hva en dualcore FX prosessor kommer til å få her(når den kommer).

Endret av Ozelot
Lenke til kommentar

Putta 2GB i min her om dagen og beholdt min ene gamle 512 så det er nå 2,5GB i burken.

FPS er ikke påvirket overhodet, men det er veldig mye annet man merker det på. Vesentlig mindre HD-aktivitet og jeg har satt opp en RAM-disk som cacher opera/explorer + all inngående nedlasting i f.eks DC++.

Så godt som alle større programmer og XP avsluttes med en gang mot noe ventetid tidligere. Lastetider er også redusert, årsaken er vel mindre skriving til pagefila.

Skal man merke bedring i spill må det være utrolig krevende greier og da har jeg nok andre flaskehalser som trer inne før rammen..

Lenke til kommentar
Klarer dere å kjøre spillet på fullt? Lagger MYE hos meg ved 1600x1200 alt på max og ultra quality :/

5090455[/snapback]

Ultra Quality er for 512MB skjermkort bare så det er sagt, selv om det funker på 256MB kort.

 

Selv kjørte jeg Quake4 i 1600x1200, High Quality og ingen AA. Da fikk jeg bra flyt, men klart det hakket noen få ganger. Men spillbart var det.

 

Se profil for hardware

Endret av Betroz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...