Gå til innhold

iPod-krangel tar av


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

:!: Artig at dere er enig, men jeg mener faktisk det jeg skrev. " :p "-en var egentlig ment til Rubinstein.

 

Poenget mitt er at når man er ute og farter er det greit å slippe å ha for mange enheter med seg. Når man er hjemme, har det (nesten) ingenting å si hvor mange enheter ting er delt opp i. Jeg personlig hadde ikke hatt noe i mot en dings som kunne erstatte et digitalkamera i 4000-kronersklassen, en iPod Photo 60GB og en PDA-telefon. Meeen det er et stykke dit, og det ville sikkert blitt forferdelig dyrt likevel.

 

Jeg ser også poenget med å dele opp i hver sin enhet, for du får mye bedre stand-alone mp3-spiller enn de som er med i telefoner idag, og kameraene kan enda ikke måle seg med et godt digitalkamera. Selvom K750i tar bra bilder, ville jeg likevel ikke fremkalt dem og putta dem i familiealbumet. Derfor er det greit å ha ting hver for seg.

 

Men dette kommer helt an på hvilke krav man stiller også. Jeg har en 256MB mp3-spiller uten noe særlig bjeller og fløyter, og den gjør nytta for meg. Ja, jeg syns en iPod med stor kapasitet hadde vært kult, men jeg klarer meg fint med den lille jeg har. Her kan en mobiltelefon fint erstatte denne.

 

Jeg syns også det er gøy å ta bilder av forskjellige ting på farten, men gidder jeg å dra med vårt gode gamle Canon A80 rundt hele tiden? Her hadde det igjen vært kult å hatt ett av de syltynne kameraene til Sony, men kan jeg ta meg råd til det? Nei. Klarer jeg meg med bildekvaliteten til K750i til slike bilder? Ja!

 

Så en slik diskusjon oppstår bare fordi folk har forskjellige krav til hvor bra de forskjellige delene skal være. Har du en iPod og et godt digitalkamera som du kan ta med deg, hva skal du med en K750i da? Eller hvis du syns 512MB blir for lite, eller 2mpx blir for dårlig, hold deg unna slike komboløsninger i en mobiltelefon. Men er du som meg, og klarer deg fint med 2mpx til "på farten"-bilder, og ikke trenger mer en 256MB til smålytting mens man klipper grass, eller farter til og fra jobb, ja da er en alt-i-ett mobiltelefon tingen. :yes:

 

Beklager misforståelsen... :p

Lenke til kommentar

Selfølgelig er det kjempe fint med komplette løsninger. Er utrolig lei av å måtte bare rundt med en mp3 spiller, mobil og minnekort hver dag. Og kamera hadde sikkert også vært en fordel, morsomt å tatt med. De beste/morsomste bildene tar man jo når man bare tilfeldigvis har med kameraet og finner noe fin/morsomt å ta bilde av.

 

Men ser jo helt klart de tekniske begrensningene med et kamera på en mobil. For at man skal få fine og lyse bilder trenger man mye opptikk og en stor linse og bildebrikke. Og dette tar plass. Og man kan derfor ikke integrere et fullverdig digitalkamera på en mobil.

 

Men mp3 spillere og minnebrikker synes jeg ikke det er noe galt med at vi skal putte inn i mobilen. Desse tingene trenger/bruker man jo som regel hver dag og det hadde vært mye greiere om man bare trengte å ta med seg en tings fremfor 3. Dessuten er det jo ingen tekniske problemer, bare se på iPod nano. Minne tar ikke så mye plass (i hverfall ikke flash) og prossesorkraften er bra nok for å spille av mp3.

 

Så neste gang jeg skal kjøpe mp3 spiller, skal jeg kjøpe en mobil og mp3 spiller med nok lagringsplass til at jeg kan lagre litt bilder og filer.

Men det hadde vært en fordel om sånne mobiler ble litt biligere og fikk litt mere minne (ikke til musikk ..så mye musikk har jeg ikke ..men til alle bildene og filene. Sånn at jeg kan ta med meg "mine dokumenter" overalt.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke at Motorola er villig til å betale lisens til Apple for iTunes i ROKR, og i tillegg ha en begrensning på 100 sanger :cry:

 

Apple gjorde selvsagt dette for at ikke ROKR skulle bli en for stor konkurrent til det nedre sjiktet av iPodene deres (iPod Shuffle og Nano). Derfor synes jeg det er rimelig drøyt av Jon Rubinstein å uttale at Motorola ROKR ikke gir noen mening :mad: Såpass mye sympati har jeg med Motorola...

 

 

;)

Lenke til kommentar
Jeg skjønner ikke at Motorola er villig til å betale lisens til Apple for iTunes i ROKR, og i tillegg ha en begrensning på 100 sanger :cry:

Er ikke så rart det. De vil utnytte den markedsledende og gode ryktet iPod har.

 

Og vis det er noen som synes det er for dårlig med kun 100 sanger er det jo bare å kjøpe en annen telefon/merke. Sony Ericsson skal jo lansere mange nye mp3 (walkman) mobiler og mange av de har jo faktisk flere GB lagringsplass.

Lenke til kommentar

Det er vel igrunn et spørsmål om hvor mye av ræva si man selger til til Apple. En venn av meg har dekket mesteparten av bakparten sin med Appletatoveringer, og bruker iTunes til å spille, overføre, rippe (til AAC) og kjøpe musikk. Nå er han godt fornøyd med sine iPod'er, så han ville vel ikke vurdert denne mobilen uansett... Tja, det kan kanskje være det som er det største problemet til Motorola, egentlig. De som sitter dypt nok i det har iPod'er nok fra før, og de som kanskje kunne tenkt seg det, vil ikke kjøre hele linja med iTunes. Men det er mye mulig han hadde kjøpt en iPod-telefon hvis det var Apple som hadde lagd den...

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...