Gå til innhold

MSI med vifteløs GeForce 6600 LE


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ATW: Jeg skulle til å si det samme: Hva er vitsen med SLI-støtte når man får enkle kort som koster det samme som et 6600LE-SLI oppsett (1600kr) og som yter mye mer enn dobbelt så bra?

 

Edit: Fint at kortet har passiv kjøling, men det har bare èn DVI-port og da er vi like langt igjen ;) Ett skritt frem og ett tilbake. :hrm:

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

wizzcat: Om det er så lurt å kjøpe et skjermkort til 800kr som yter ennå dårligere enn et geforce 6600 til samme pris er jo en annen sak. Selv om man kan kjøpe ett til, havne på 1600kr (pluss merkostneden med SLI-kompatibelt hovedkort) og få dårligere ytelse enn ett 6600GT til ca 1300kr.

 

Spesifikasjoner:

GeForce 6600LE: 4 pipelines * 300MHz + 128bit minnebuss * 400MHz

GeForce 6600__: 8 pipelines * 300MHz + 128bit minnebuss * 275MHz

GeForce 6600GT: 8 pipelines * 500MHz + 128bit minnebuss * 500MHz

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
wizzcat: Om det er så lurt å kjøpe et skjermkort til 800kr som yter ennå dårligere enn et geforce 6600 til samme pris er jo en annen sak. Selv om man kan kjøpe ett til, havne på 1600kr (pluss merkostneden med SLI-kompatibelt hovedkort) og få dårligere ytelse enn ett 6600GT til ca 1300kr.

 

Spesifikasjoner:

GeForce 6600LE: 4 pipelines * 300MHz + 128bit minnebuss * 400MHz

GeForce 6600__: 8 pipelines * 300MHz + 128bit minnebuss * 275MHz

GeForce 6600GT: 8 pipelines * 500MHz + 128bit minnebuss * 500MHz

Ja, det er på en måte kun OEM markedet som kan ha nytten av et slikt produkt som dette.

Lenke til kommentar

Men det koster vel ikke noe mer å gjøre kortet SLI kompatibelt, så hvorfor ikke åpne opp for flere kort over hele fjøla? Dersom nVidia lanserer SLI kort i alle prisklasser vil nok mange spandere 100,- ekstra på et SLI hovedkort slik at de hvertfall har muligheten til å putt et til i. Jeg vet at jeg hadde betalt den ekstra hudrelappen for et SLI hovedkort over Ultra dersom jeg hadde kjøpt et nVidia SLI kompatibelt skjermkort.

 

Nå sitter jeg på et av Netshop sine julekalender 9800Pro, og jeg kan sikkert nå få kjøpt et identisk til 500,- , noe jeg hadde gjort på flekken dersom de hadde støttet tospann.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...