Gå til innhold

Sniktitt på The Movies (Multi)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har gledet meg litt helt siden jeg fikk høre om dette spillet (det så jo temmelig ferdig ut for lenge siden, jo!).

 

Men det er noe jeg lurer på, hvor inviklet vil det være når det kommer til muligheter til å gjøre ting i de forskjellige filmene?

 

Jeg mener, vil man få til å lage like heftige slåsse-scener som The Matrix bød på, eller vil det liksom bare være noen få forskjellige funksjoner man kan trykke på, som "spark" eller "slå"?

 

Dessuten, vil man kunne lage ALT? Vil man kunne lage Hong Kong-style filmer, Sci-fi, Romantikk, Komedie, Musical(?), fantasy, krig, osv?

 

For at dette spillet skal bli virkelig bra, MÅ jo egentlig spillet være veldig inviklet, for hvis ikke er det jo stor sjanse for at de fleste vil lage mer eller mindre akkurat samme film (noe som i lengden bli meningsløst).

 

Noe annet jeg også lurer på, vil man kunne bestemme hva folkene sier? Er det virkelige stemmer i spillet, eller er det bare noe à la Sims-snakking?

Hvis det er sånn Sims-snakking, hvordan kan man da lage komedier, når man ikke engang kan høre de morsommme replikkene?

 

Vil man kunne lage voldelige filmer, eller er alt temmelig dempet, slik at spillet skal få 3-årsgrense?

 

En ting til jeg lurer på: Vil det gå an å lage serier? ("Tme Movies" - Okay, kanskje ikke)

 

EDIT: Enda en ting jeg lurer på: Vil spille fokusere mer på å lage filmene, eller det som skjer rundt (skuespillere som blir narkomane, TV studio som brenner opp, Idèer som blir stjålet, etc.), eller en mellomting?

Endret av MeTa][iC
Lenke til kommentar
Noen som husker 'Microsoft 3D Movie Maker for Windows 95' :p

nei faktisk ikke.. men jeg husker microsoft chat eller hva det nå het som lå i noen windows 98 typer.. husker det var genialt og jeg brukte å lage hysteriske tegneserier i det :!:

 

men on topic: når kommer det ut?.. har lest om det før, synes det ser dritfett ut :thumbup:

Lenke til kommentar

Oh wow, dette har gått meg hus forbi, skjemmes over det, må vel se til å surfe litt mere på andre sider enn gamer fra tid til annen, eller kanskje jeg burde få opp øynene og se meg rundt :p

 

Med tanke på at det er genie bak Bullfrog og da Lionhead, så tror jeg man får alt og litt til i dette spillet. Black and white var bare genialt. Kjempebra frustrasjonsutlatelses spill. Ble jeg forbanna i virkelighete starta jeg B&W, dengte løs på de stakkars folkene som tilba meg, og da var alt såre bra.

 

Jeg ser i alle fall frem til dette spillet. Tror det blir like mye verd pengene som B&W2 blir.

Lenke til kommentar
Oh wow, dette har gått meg hus forbi, skjemmes over det, må vel se til å surfe litt mere på andre sider enn gamer fra tid til annen, eller kanskje jeg burde få opp øynene og se meg rundt :p

Da er det i hvert fall positivt at det er Gamer.no som fikk deg til å få øya opp for denne tittelen. :-)

Lenke til kommentar

Jeg liker å se for meg selv bak en megafon sittende på en stol det står "director" på om fem år, og må si at dette spillet ser fantastisk spennende ut. Det virker som om man faktisk kan lære noe om Hollywood og filmens historie av dette spillet.

MeTa][iC For at dette spillet skal bli virkelig bra, MÅ jo egentlig spillet være veldig inviklet, for hvis ikke er det jo stor sjanse for at de fleste vil lage mer eller mindre akkurat samme film (noe som i lengden bli meningsløst).

 

Jeg håper virkelig ikke spillskaperne bruker for mye ressurser på å gi oss muligheten til å lage forskjellige trademark-moves fra forskjellige sjangre. Ber du hundre forskjellige personer om å lage en film med kun en rød ball, vil du få hundre forskjellige filmer (antakelig hundre kjedelige filmer, men det er ikke poenget). De bør sørge for at man har mange muligheter for hvordan kamera opereres, da kan jeg garantere deg at sjansen for at noen lager samme film er lik sjansen for å finne to like snøfnugg.

 

MeTa][iC Vil man kunne lage voldelige filmer, eller er alt temmelig dempet, slik at spillet skal få 3-årsgrense?

 

Om du leser artikkelen ser du at skuespillerne kan få alkoholproblemer og leve et utsvevende seksualliv. Dette tyder vel på at vi ikke snakker om et spill rettet mot de yngste barna. Om jeg ikke husker feil var det også Molyneux som for noen år siden uttalte at han ville lage "et spill med elver av blod". Åpenbart er ikke dette et spill med enorme mengder blod, men Molyneyx er ikke mannen som lar aldersgrenser diktere spillets innhold.

Endret av Leonardo
Lenke til kommentar

Leonardo: Ang. det med volden; Joda, det er jo alkohol og sex og sånn, men det er også temmelig dempet.

Sex-en skjer inni vognene uten at du ser det (har absolutt ikke noe imot det, da dette over hodet ikke er hovedpoenget i spillet) og alkoholiseringen foregår på en relativt komisk måte (i allefall er det slik jeg har sett det på gameplay-videoene).

 

Jeg forstår poenget ditt, at det ikke blir noe barnespill, men likevel frykter jeg litt at det blir satt opp litt sånn ungdommelig (mener 10-13 år), slik at det absolutt ikke blir noe blod, og slåssinga blir litt sånn... Hmm, "Sims-style", om noen forstår hva jeg mener med det?

Lenke til kommentar

Dette spillet virket da meget spennende. Det som interesserer meg mest er jo selvfølgelig movie-maker delen. Hvis denne blir en smule avansert så tror jeg man skal kunne lage en del filmer. For det første hadde det jo vært knall å kunne bygge opp sine egne filmsett (scener), der filmingen pågår. Dette ville da skje ved å kjøpe bygninger og filmartikler fra et gigantisk utvalg. Så kunne du plassere alt hvor du vil. En annen ting er jo at du burde ha stor kontroll over kameraføringen. Du trenger nødvendigvis ikke å føre kameraet selv, men tegne opp banene til kameraet.

 

 

Om disse tingene hadde blitt en realtitet, kunne vi forventet oss mange forskjellige filmer.

 

Anngående snakkingen. Det må for all del ikke bli slik Sims snakkking. Dette er jo helt ubrukelig i film, spesielt i komedier eller filmer der du prøver å få fram et budskap.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...