Gå til innhold

Bill Gates vil torpedere PS3 (PS3/X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Bill Gates er en skitten gris, spør du med. Har aldri vært noe fan av han eller vil være. Hadde jeg hatt muligheten til å skifte til Linux så hadde jeg gjort det med en gang.

Jaggu meg det dummeste jeg har lest på lenge. Betyr det att alle som tjener store penger på en forretnings ide er skittene griser.

 

Bill Gates gjør vel ikke noe mer enn andre når det forretninger. Tror ikke man hadde kommet langt med ”snill gutt” mentalitet.

 

Er beinhard konkurranse som gjelder for både Microsoft og Sony.

 

Vi gjør da alle ett valg når vi kjøper produkter som kommer fra Microsoft.

 

Og hva er det som hindrer deg i å bruke Linux.

Lenke til kommentar

Er ikke med hva Bill Gates gjør, men hvordan han gjør ting. Personelig liker jeg ikke Microsoft og hadde det vært mulig, med hensyn til blant annet de fleste spill, så hadde jeg skiftet over til Linux, men det er ikke mulig ennå.

 

Bill Gates er bare ute etter en ting, penger, og mer av dem, og driter dermed i hvordan han får dem, dirty or not, penger er penger, uansett hvordan han tjener dem, og det er den taktikken hannes jeg ikke liker.

 

Er vel ikke rart at konspirasjons teoretikerne sier at Bill Gates are dagens antikris. De mener at regner man om hans virkelige navn, William Gates III, ved bruk av ASCII, får man tallet 666, som da er djevelens nummer. Jeg begynner faktisk å tro det er sant :p

Lenke til kommentar
Er ikke med hva Bill Gates gjør, men hvordan han gjør ting. Personelig liker jeg ikke Microsoft og hadde det vært mulig, med hensyn til blant annet de fleste spill, så hadde jeg skiftet over til Linux, men det er ikke mulig ennå.

 

Bill Gates er bare ute etter en ting, penger, og mer av dem, og driter dermed i hvordan han får dem, dirty or not, penger er penger, uansett hvordan han tjener dem, og det er den taktikken hannes jeg ikke liker.

 

Er vel ikke rart at konspirasjons teoretikerne sier at Bill Gates are dagens antikris. De mener at regner man om hans virkelige navn, William Gates III, ved bruk av ASCII, får man tallet 666, som da er djevelens nummer. Jeg begynner faktisk å tro det er sant :p

At han bare er ute et penger finner jeg ganske rart, da han har gitt bort store deler av sin formue til veldedighet!

Lenke til kommentar

Xbox har noen gode titler men de prøver altfor hardt. Bill Gates tror det handler om specs og penger tydeligvis. Vet ikke hvor mange milliarder de brukte på markedsføring av denne konsollen jeg men.

 

Med Sony føler jeg en viss trygghet, alle har en Playstation lissom . De har alt av spillavtaler og de greier hele tiden å dra mer og mer kraft utav maskinen. Har du denne maskinen så varer den flere år lissom. Dette er ikke tilfelle med Nintendo og Microsoft og det skader dem mye tror jeg.

 

Med PS3 har dem brutt realisme grensen spør du meg, mange av spillene ser jeg faen meg ikke forskjell mellom ekte film og spill. Xbox 360 så veldig mye mer anime ut.

 

Sony har en teknologi som er unmatched og nå har de tatt innersvingen på pc`ene osså :O

Lenke til kommentar
Er ikke med hva Bill Gates gjør, men hvordan han gjør ting. Personelig liker jeg ikke Microsoft og hadde det vært mulig, med hensyn til blant annet de fleste spill,  så hadde jeg skiftet over til Linux, men det er ikke mulig ennå.

 

Bill Gates er bare ute etter en ting, penger, og mer av dem, og driter dermed i hvordan han får dem, dirty or not, penger er penger, uansett hvordan han tjener dem, og det er den taktikken hannes jeg ikke liker.

 

Er vel ikke rart at konspirasjons teoretikerne sier at Bill Gates are dagens antikris. De mener at regner man om hans virkelige navn, William Gates III, ved bruk av ASCII, får man tallet 666, som da er djevelens nummer. Jeg begynner faktisk å tro det er sant  :p

At han bare er ute et penger finner jeg ganske rart, da han har gitt bort store deler av sin formue til veldedighet!

Og hvorfor tror du han gjør det? Jo, for å "lure" folk til å tro at han er god, men hans fulle poeng med de donasjonene er for å få folks syn bort fra de virksomhetene han driver med, som f.eks de "sikkerhetsoppdateringene" til windows som kom ut og alle måtte innstallere det. Da du hadde innstallert den pakken, kunne du plutselig ikke bruke et program som var laget av en konkurent som ikke ville selge seg til MS.

 

Mitt synspunkt på Bill Gates er meget lavt etter alt han har gjort. At han gir bort litt vekselpenger til veldedige formål, endrer ikke det synspunkte.

Lenke til kommentar

Jeg skal ikke nevne navn, men begynner å synes at denne hetsingen mot Microsoft/Gates fra enkelte begynner å bli ganske tåpelig. I dette tilfellet gjør nok Gates akkurat det samme som Sony ville gjort. Det samme med alle andre selskaper som har noe som helst foretningssans. Konkurranse handler om akkurat å overrumple den andre parten. De som måtte synes at Gates er en drittsekk pga dette er rimelig sneversynt. Så fikk jeg sagt det!

Lenke til kommentar

Det er mange morsomme argumenter for og i mot Microsofts tankegang, og spesielt kanskje Bill Gates'. Men han er faktisk en helt utrolig dyktig forretningsmann og idé-utvikler.

 

Det som i hvert fall er sikkert er at pengene betyr helt og holdent null og niks for verdens rikeste mann lenger. De betalte nettopp ut 55 milliarder kroner i utbytte til sine aksjonærer, hvorav 35 av disse gikk til Bill Gates. Samtlige av de 35 mrd'ene gikk inn i veldedighetsfondet til Bill og Melinda Gates.

 

Han ga seg som "CEO" i Microsoft fordi han syntes det var så "kjedelig" å bare drive selskapet, han ville være med å bestemme hva selskapet faktisk gjorde, og gå tilbake til det han faktisk starta med, programmering og systemutvikler. Så han trakk seg fra stillingen, som sikkert mange fikk med seg, til fordel for Steve Jobs.

 

Hvis du selv hadde starta et selskap, og det hadde blitt en stor suksess, hadde du selvsagt fortsatt å kjempe for ditt eget selskap. Du hadde også sett på konkurrerende selskaper som trusler for egen eksistens, og gjort det du kunne for å få ditt eget selskap til å utkonkurrere de andre. Dette har ingenting med "penger" å gjøre, men med ren patriotisme til din egen arbeidsplass og egne firma du starta helt fra bunnen av.

 

Hvis han hadde lyst, så kunne han ha trukket seg fullstendig tilbake, ikke gjort en dritt resten av sitt eget liv, sammen med 500 av hans nærmeste familie og venner. Men som han sa i et intervju for noen år siden til CNN på nettopp spørsmål om han ikke hadde vurdert å trekke seg tilbake; "What would I do then? My company is my life, and I love to go to work everyday. I take my normal 3 weeks vacation a year, why would I need more?"

 

I samme intervju ble han også spurt om en annen veldig artig sak; Hva vil du gjøre for å sikre at Microsoft overlever i et stadig skiftende marked?

Hans svar; "Ingenting..."

Intervjueren ble meget paff, og responderte kjapt med..."Ingenting??"

-"Ja, alle firmaer dør. Sånn er det bare. På ett eller annet tidspunkt vil ikke de produktene vi leverer være interessante lenger, og det er det ingenting vi kan gjøre noe med. Spørsmålet er bare hvor lang tid det tar."

 

Jeg jobber som selger i en av de store hjemmeelektronikk-kjdene, og jeg må jo si at jeg er ekstremt patriotisk med min egen arbeidsplass, og "føler" at det "vi" gjør for å ta markedsandeler er den "riktige" måten å gjøre det på... Det har ikke noe med at jeg blir noe rikere av det hvis vi klarer det, men konkurranse gjør at man yter ekstra for sin egen arbeidsplass eller sitt eget selskap.

 

Dette er ikke unaturlig.

 

Bill Gates har til nå gitt bort 3 ganger så mye penger (hvert år) som den amerikanske stat har gitt i U-hjelp hvert år siste 6 årene. Det hadde antakelig vært enda mer dersom USA ikke hadde hatt en helt idiotisk avgift som tilsier at hvis man skal donere mer enn 10.000 dollar til en organisasjon eller et veldedig formål så må man betale 25 % av beløpet i skatt til staten. Det gikk så langt at Bill Gates truet med å flytte alle sine milliarder av dollar i veldedige fond til et annet land, så de har gått med på en avtale: Hvis den amerikanske stat også støtter samme sak, så kan man donere penger til dette uten å betale noe skatt. Så derfor har Bill Gates og Bill Clinton et svært tett forhold når det kommer til donasjoner til diverse formål. Hvis han får igang støtte til ett eller annet, eks. 100 mill til HIV-forskning i Afrika, så gir Bill Gates 300 mill til samme sak.

 

Det er helt klart at en god del av metodene Microsoft og Bill Gates har brukt opp igjennom årene for å få selskapet til å ha den monopol-stillingen de har idag ikke er helt på det rene, men å se det som helt svart/hvitt er helt galt spør du meg.

 

Jeg har ikke brukt Linux noe særlig, men må si at det kun er i de siste versjonene jeg har lagt merke til, at jeg kan påstå at de kan klare å lage noe på langt nær like brukervennlig som Windows (eller for den sakens skyld MAC OS) som jeg ville ha solgt til mer enn 70 % av PC-brukerne. Selvom vi tilhører en svært så PC-interessert gjeng med folk her i forumet så er det fremdeles ikke vi som står for den største delen av PC-bruken... Det er de som kjøper PCn på Elkjøp, Lefdal eller fra Dell, ferdig konfigurert med alt sammen, eller bruker PCn på jobben.

 

Målet må jo være å få en mer jevn konkurranse, og prøve å hente inn det enorme forspranget Microsoft har i markedsandeler... Det er lett å bli missunnelig på Bill Gates' helt ufattelige suksess, så får bare håpe at noen andre klarer å treffe spikeren like på hodet som det han gjorde...

Lenke til kommentar
At han bare er ute et penger finner jeg ganske rart, da han har gitt bort store deler av sin formue til veldedighet!

Han gjer jo det. Men ein baktanke bak det er det sikkert. :ermm:

Det er nok ingen baktanke, saken er at han har nok penger for å sikre fremtida til seg selv, sine nærmeste og resten av byen i mange mange år. Han har rett og slett ikke behov for mer penger, det er andre ting som driver han pr. dags dato enn penger!

Endret av zaico
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...