Gå til innhold

TEST: Shuttle SN25P: SFF med nForce4


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel har nå fått testa denne boksen nå litt forskjellig...

*optiske enheter funger helt bra

*overklokking, klarte jeg 2420mhz ved 10x242 ved volt ca 1.7.. med AMD A:64 3500+ (newcastle) vel fikk ikke prøvd lengre...

*ja, litt synd at det ikke er pci plass... men bryr meg ikke forsi jeg bruker skjermkort som tar begge plassene...

+Vil si at dette er en topp shuttle, mye raskere enn forgjengern SN95G5

 

Ellers så syns jeg den er topp... bare de får en bios oppdatering..!

Lenke til kommentar
Å? ikke PCIe? Er det noen som husker på kjappen hvilken Shuttle XPC AMD boks som har PCIe?

 

Greit å ha en boks da flere og flere skjermkort kommer til å bruke denne standaren i fremtiden, AGP blir vel skiset ut mer og mer???

 

Frankie

Det er nettopp PCIe den har, men ikke muligheter for den gamle PCI.

Lenke til kommentar

Fin test, selv om jeg stiller noen spørsmål ved plussen dere gir til Marvell gigabit-kontroller og minusene dere gir for manglende PCI-kortplass og dårlig overklokking.

 

Marvell-kontrolleren er riktignok gigabit, men neppe noe særlig å skryte av ytelsesmessig sammenlignet med Broadcom sine gigabit kontrollere. Jeg ser heller ikke helt poenget med en PCI-kortplass når man tross alt har en PCI-Express x1-kortplass. Og overklokking er neppe særlig viktig på en SFF-boks der et så lavt støynivå som mulig er hovedpoenget med den.

 

Hvis jeg skulle gitt den et ekstra pluss så må det være for den integrerte VIA Envy24PT-lydbrikken med 24-bits 96kHz-lyd opptil 8 kanaler, samt støtte for Dolby Digital EX og DTS ES DVD-Video. Det er faktisk akkurat den samme lydbrikken som finnes på Onkyo WAVIO SE-90PCI:

http://www.hardware.no/art.php?artikkelid=14284

 

Med så bra integrert lyd så blir nok behovet for et ekstra lydkort minimalt tenker jeg :thumbup:

 

Kommer dere forresten også til å teste Shuttle ST20G5 snart?

Endret av snorreh
Lenke til kommentar
Tja vet ikke, men har flere kompiser som har kjøpt slike systemer og samtlige har solgt dem etter kort tid og kjøpt seg "vanelig" PC.

Hovedargumentene deres har vært dårlig plass, mye støy, og dårlige klokkeegenskaper på disse .

Da tror jeg de har kjøpt slike systemer på feil premisser. Slike bokser skal ikke ha god plass inni. Men dette med støy er viktig.

Lenke til kommentar
Tja vet ikke, men har flere kompiser som har kjøpt slike systemer og samtlige har solgt dem etter kort tid og kjøpt seg "vanelig" PC.

Hovedargumentene deres har vært dårlig plass, mye støy, og dårlige klokkeegenskaper på disse .

Jeg er vel kanskje ikke kompis, men jeg er og en av dem som selger min shuttle (er dog en sb95pv2, men er ikke stor forskjell bortsett fra socket) pga problemer med skjermkort osv.

Lenke til kommentar
Da tror jeg de har kjøpt slike systemer på feil premisser. Slike bokser skal ikke ha god plass inni. Men dette med støy er viktig.

Det er nok dessverre mange som gjør den feilen. Det er nok fordi Shuttle også lager en rekke slike SFF-bokser for prosessorer som åpenbart ikke passer særlig bra i dem ettersom de genererer mye varme og krever mye strøm. Å stappe inn et svært strømkrevende GeForce 6800 Ultra-skjermkort i en slik boks virker også ganske meningsløst synes jeg, for ikke å snakke om å drive med overklokking... :nei:

Endret av snorreh
Lenke til kommentar
Da tror jeg de har kjøpt slike systemer på feil premisser. Slike bokser skal ikke ha god plass inni. Men dette med støy er viktig.

Det er nok dessverre mange som gjør den feilen. Det er nok fordi Shuttle også lager en rekke slike SFF-bokser for prosessorer som åpenbart ikke passer særlig bra i dem ettersom de genererer mye varme og krever mye strøm. Å stappe inn et svært strømkrevende GeForce 6800 Ultra-skjermkort i en slik boks virker også ganske meningsløst synes jeg, for ikke å snakke om å drive med overklokking... :nei:

Vel samtlige jeg nevner har vært for AMD system og nei ingen av dem har brukt 6800 ultra. Men det viktigste har vært for mye støy og lite plass,da spes for flere hdèr .

Lenke til kommentar
Da tror jeg de har kjøpt slike systemer på feil premisser. Slike bokser skal ikke ha god plass inni. Men dette med støy er viktig.

Det er nok dessverre mange som gjør den feilen. Det er nok fordi Shuttle også lager en rekke slike SFF-bokser for prosessorer som åpenbart ikke passer særlig bra i dem ettersom de genererer mye varme og krever mye strøm. Å stappe inn et svært strømkrevende GeForce 6800 Ultra-skjermkort i en slik boks virker også ganske meningsløst synes jeg, for ikke å snakke om å drive med overklokking... :nei:

Vel samtlige jeg nevner har vært for AMD system og nei ingen av dem har brukt 6800 ultra. Men det viktigste har vært for mye støy og lite plass,da spes for flere hdèr .

Vel, hvert sitt syns punkt om dette emnet. For min del er shuttle'n ultimat reise maskin, enkel å praktisk å ta med seg fks..bare å slenge oppi beggen osv...

Jeg kjører mye tog å buss så jeg gidder ikke å drasse med meg, store bigtower... å det skjønner vel dere å.

 

Jeg har jo DFI Lanparty NF4 SLI-DR hovedkort liggende ved siden av samt 2 sett med vannkjøling, 1xbigwater og 1xMIST+at jeg har et del vis modda Lian Li PC70usb kabbinet, samt 2x bigtower fra Cheiftec (ubrukt)

Så jeg har kasta bort mange tusen på pcutstyr, med andre ord :cool:

Den stasjonære pc vil være ferdig om kort tid å da kommer vel en worklogg m den ut vil jeg tro. :yes:

 

Men jeg skal jo få brukt, det men Shuttle SN25P er min grei liten boks...å den yter enormt bra, det er marginalt lite hva er DFI kort yter bedre... tok en sånn kjapp test mellom korte når jeg hadde det HiS X850XT korte å jeg score omlag 70poeng med på 3Dmark05...(kjørte samme Nforce 4 driver) men ellers så er det bare på overklokking fronten, det korte kunne score mer på. :)

Lenke til kommentar

Jeg ville brukt et skjermkort med passiv kjøling i en slik maskin, fordi om jeg først skal ha en slik maskin, så er det ikke for å få ekstrem ytelse, men for å få en stille og praktisk maskin. Jeg forstår ikke hvorfor overklokking er med, siden dette er meningsløst på en slik maskin.

Lenke til kommentar

Vel personelig vil jeg tro at den største årsaken til at mange blir skuffet er pga støyen, dette fordi mange som kjøper disse har planer om å ha dem i stuen. De velger da disse utifra størrelsen og utseende og får seg da en "nesestyver" når de slår dem på, for nettop i en stue/oppholdsrom er vel støynivået meget viktig .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...