Gå til innhold

Microsoft avslutter Visual Basic-støtte


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå er VB et skikkelig møkkaspråk så forstår tankegangen. Men å avslutte all støtte sånn over natten fører kun til misnøye og tap for de det påvirker. Kunne heller ha fasa det ut over en lengre periode slik at organisasjoner fikk gjort overgangen gradvis.

 

Men endelig vil de ha vekk det rote-språket! :w00t:

 

EDIT: Skulle ikke ha noe :woot: på begynnelsen av innlegget.

Endret av smetho
Lenke til kommentar

Jeg sitter i dag på Linux (ingen VB), og er fornøyd med det, men når jeg brukte Windows skrev jeg mye i dette språket (VB 6). Man kan si mye stygt om VB (jeg har selv sverta og banna fært over det) - men det var lett å lære og bruke. Og 100% MS styrt.

 

Nei, jeg er faktisk ikke overrasket. Microsoft har rota så mye fram og tilbake i det siste at det er ikke til å tro, tulla til det meste. Spesielt når det gjelde standarder. Bare for å trekke fram et eksempel: Jeg hadde rippet en haug med CD-plater til WMA under windows ME. Koslig. Høre på musikk på pc'n. Tok sinnsykt mye tid å rippe/taste låtnavn etc. da...

 

Så installerte jeg Windows XP. Tok backup av filene, og den hellige lisensen. Stappet cd'n inn i XP-boksen. satt inn disketten med lisensfilene.

 

Men nei da. Lisensen var ikke gyldig. Gidder ikke. Æ BÆ!...

 

Og ja, her snakker vi brukervennlige løsninger. Masse fine veivisere - men eneste grunnen til at de er nødvendige er at alt er gjort totalt uforståelig...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...