Gå til innhold

TEST: Vi bygger HTPC - del 4


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er det noen som kaller S-video for S-VHS?

S-Video = signaltypen

S-VHS = Super-Video Head System, altså lesehodene på en VHS/VCR spiller. Disse brukes mye feil, men så lenge du skjønte poenget så gjør det vel ingenting? ;)

 

########################

 

Problemet der er at den versjonen som ligger på Source Forge-hjemmesiden faktisk ikke er den beste, selv om den er nyere. Den beste versjonen finnes derimot her og heter ffdshow-20040801a_preview_SSE2.exe.

 

Denne versjonen er optimalisert for Pentium 4-prosessorer og gir meget gode resultater på slike systemer. På datamaskiner uten SSE2-støtte bør man nok heller holde seg til Source Forge-versjonen.

 

Såvidt meg bekjent så har AMD64 også SSE2 støtte? Hvorfor er den da kun optimalisert til P4 , og hva gjør at dette er den BESTE? For en person som ikke kjører P4 vil jo en annen versjon være den BESTE... ATW er du kjøpt og betalt av Intel? ;)

Endret av Tacritan
Lenke til kommentar
Er det noen som kaller S-video for S-VHS?

S-Video = signaltypen

S-VHS = Super-Video Head System, altså lesehodene på en VHS/VCR spiller. Disse brukes mye feil, men så lenge du skjønte poenget så gjør det vel ingenting? ;)

 

########################

 

Problemet der er at den versjonen som ligger på Source Forge-hjemmesiden faktisk ikke er den beste, selv om den er nyere. Den beste versjonen finnes derimot her og heter ffdshow-20040801a_preview_SSE2.exe.

 

Denne versjonen er optimalisert for Pentium 4-prosessorer og gir meget gode resultater på slike systemer. På datamaskiner uten SSE2-støtte bør man nok heller holde seg til Source Forge-versjonen.

 

Såvidt meg bekjent så har AMD64 også SSE2 støtte? Hvorfor er den da kun optimalisert til P4 , og hva gjør at dette er den BESTE? For en person som ikke kjører P4 vil jo en annen versjon være den BESTE... ATW er du kjøpt og betalt av Intel? ;)

P4 er best (dvs best ytelse), og mest vanlig til en HTPC. Og det står jo spesifisert at om man ikke har SSE2-støtte er en annen versjon bedre, men det gjelder jo ikke CPUer med ss2-støtte, uavhengig av fabrikant.

 

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar
Jeg synes det er skuffendes at MythTV ikke ble nevnt i artikkelen.

(Hjemmesida til mythtv ser ut til å være nede for øyeblikket )

tvedia krever også en del oppmerksomhet

 

Nå bruker jeg det med mitt sigma realmagic xcard som det oprinnelig var laget for (joveplayer) men det skal vistnok også virke på tvut på vanlige skjermkort.

 

Dette programmet er absolutt noe å se på

Lenke til kommentar
Ikke "mitt" prosjekt snekkern. Du vet jeg bruker å hente inn hjelp på områder der jeg er tynn :p

 

 

Uansett skal jeg ikke røpe for mye når jeg sier at en større serie er på vei her på hw. Dette her var bare starten på HTPC eventyret her på denne siden :)

Ta med MythTV når du endelig kommer til software delen og ikke en slik overdose av windows som denne artikkelen var :yes:

Lenke til kommentar

Hva er alternativet til windows for en HTPC da?? Svar = ingenting. prøvde selv med en linux variant på min HTPC, støtte for hardware var jo et mareritt. Ikke spessielt mye software som er HTPC relatert heller. Etter å ha ventet lenge med å prøve linux må jeg si at det absolutt IKKE innfridde kravene til brukervennlighet og bakoverkompatibilitet. jeg fikk heller ikke spillt et eneste spill under linux så da er det jo helt meningsløst, akkurat som mac. Hvem har bruk for en pc der det eneste du kan gjøre er å surfe :no:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...