Gå til innhold

TEST: BeanTech Igloo 3


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jeg har dette kabinettet i selv, og det tok meg 20kr og 10min å fikse det problemet med skjuling av viftene. kan godt ta et bilde å vise dere.. hold on..

 

Dette kabinette er det mest geniale kabinettet jeg har sett til under 2000kr.. å det at det koster bare 695 gjør det bare helt sinnsykt.

 

Jeg vil også påpeke at sidedørene var nokså enkle å opne opp. Du skrur opp 2 tumbskruer, og trekker plata bak. dette er vel ikke vanskelig? med tanke på at det ikke akuratt er en cd-rom som blir opnet flere ganger i timen :)

 

Må også si meg enig i at av/på knappen og forsåvidt resten av knappene kunna godt vært i metall, men der er heller ikke noe "biggy"

 

Jeg er utrolig fornøgd med kjøpet av dette kabinette og det eneste JEG synest er negativt, er at den justerbare pinnen til viftene er gjemt bak frontdekselet, slik at du må ta det av får å justere på viftene, dog det er ganske enekelt å opne frontdekselet.

 

EDIT:

 

IMG_0026.jpg

Endret av inSain
Lenke til kommentar

Jeg har nettopp kjøpt dette kabinettet, og er veldig godt fornøyd.

Synes det er helt greit at viftekontrolleren er under frontdekslet - man vil etterhvert finne den optimale viftehastigheten. Ellers, så er det vel bare å bore hull og sette på en knott på utsida :p

 

Når det gjelder skjuling av optiske enheter, ser jeg ikke helt at dette er nødvendig. For min del er det egentlig bare irriterende. Jeg har lest at Lian Li-dekslene for CD/DVD passer om man klipper av bittelitt, men det er vel neppe noen optimal løsning. Jeg tenker å gå for aludeksler også til disse enhetene etterhvert. Men ei rimelig løsning er vel å gjøre som inSain :)

Lenke til kommentar
Helhetlig sett er det mye som minner oss om kabinettene fra Lian Li. Det er nesten så man skulle trodd at designeren bak Igloo-serien tidligere jobbet for Lian Li. At kabinettet minner om et Lian Li-produkt er jo ikke negativt, resultatet har nemlig blitt ganske så pent.

 

Faktisk, ironisk nok, så stemmer dette. Jeg har hørt fra komplett at gutta som står bak BeanTech er noen som har tidligere vært ansatt i Lian Li. Derfor denne likheten og denne gode prisen.

 

Jeg har ingenting annet enn å si at dette er et supert kabinett. Jeg er veldig opptatt av støy og kan ikke si at jeg er plaga av det. Så hva slags vifter/ører tester har stusser jeg veldig på. Og at viftejusteringa ikke er synlig synes jeg er bare positivt, dette gjør tross alt kabinettet mer stilrent. I tillegg så kan jeg si at Lian Li sine egne deksler for optiske enheter passer med små justeringer.

Sidedekslet er heller ikke noe problem å få av, da må du i såfall ha noen svake hender.

 

Så om dette er et kabinett du vurderer så er det ingenting å tvile på, jeg synes det er supert. Ingenting å utsette på det.

 

På kabinettet har de også brukt en litt annen type aluminium. Litt tynnere og sterkere. Når jeg henta pakken på posten var jeg usikker på om det var noe i eska i det hele tatt. Ble stort overraska.

 

Med tanke på kjøling så gikk temperaturen ned 10-15 grader fra mitt forrige kabinett, så jeg er _stort_ fornøyd.

 

Den billige prisen er jo bare en enorm bonus :)

Lenke til kommentar
Å, er det så negativt med en ledning stikkende ut bak kabinettet? Grusomt med ledninger bak kabinettet jah!

 

Er jo ganske så positivt for de som ikke har noe firewire på hovedkortet sitt.

 

Ser ikke hva som er så negativt med det.

Helt enig. Jeg har ikke firewire på mitt hovedkort, men med denne nydlige patenten får jeg firewire framme, noe som har vist seg å være VELDIG praktisk!

Lenke til kommentar
Å, er det så negativt med en ledning stikkende ut bak kabinettet? Grusomt med ledninger bak kabinettet jah!

 

Er jo ganske så positivt for de som ikke har noe firewire på hovedkortet sitt.

 

Ser ikke hva som er så negativt med det.

Helt enig. Jeg har ikke firewire på mitt hovedkort, men med denne nydlige patenten får jeg firewire framme, noe som har vist seg å være VELDIG praktisk!

Hvilket hovedkort har du? Jeg har enda ikke sett ett hovedkort uten firewire header-kontakt.

Lenke til kommentar
Å, er det så negativt med en ledning stikkende ut bak kabinettet? Grusomt med ledninger bak kabinettet jah!

 

Er jo ganske så positivt for de som ikke har noe firewire på hovedkortet sitt.

 

Ser ikke hva som er så negativt med det.

Helt enig. Jeg har ikke firewire på mitt hovedkort, men med denne nydlige patenten får jeg firewire framme, noe som har vist seg å være VELDIG praktisk!

Skjønner ikke det der helt, på ditt hovedkort finnes det ikke firewire, hverken internt eller bak på hovedkortet, da har du null nytte av frontkontakter...da..

 

forstå det den som kan

 

Jeg ser det som negativt at firewire kabelen må ut bak for å koble til, og i tillegg ta opp en firewire port bak for å få fremme.. nei, huff..

Endret av Stig-Arne
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...