Gå til innhold

ASUS inn på LCD-markedet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
alt for lite ?

 

eg har 19" crt, og har tenkt å handle lcd, og har hørt at 17" lcd blir nesten det samme som 19" crt.. da må na 17" lcd vere stort nok ??

Som en nykonvertert fra crt-til-LCD mann så må jeg ærlig si det at den oppfatningen du har, er helt korrekt.

 

Det er omtrent ingen forskjell fr a19" crt til 17" LCD, faktisk synes jeg det kan virke som LCDen min er større enn CRTen jeg hadde, men det kan jo og være synsbedrag på bakgrunn av at den har mye tynnere kanter

 

On-topic: Asus sin skjerm er jeg spent på. Jeg liker deres tanker om design, og om den får priser rundt det de priser sine andre ting i forskjell til konkurrerende løsninger, så har jeg god tro på Asus.

Lenke til kommentar
Forsåvidt greit å få litt mer konkurranse inn i markedet. Men 17 tommer er ikke aktuelt engang, alt for lite.

 

AtW

alt for lite ?

 

eg har 19" crt, og har tenkt å handle lcd, og har hørt at 17" lcd blir nesten det samme som 19" crt.. da må na 17" lcd vere stort nok ??

Forutsetningen for det du sier er selvfølgelig at skjermflaten står like langt unna deg.

 

Hvis du har en nogen lunde normal skrivepult med vegg bak så er ikke det tilfellet. En LCD står gjerne helt bak mot veggen mens en CRT gjerne står 30-40cm nærmere deg. Det vil faktisk gjøre at en 17" CRT vil dekke en støre del av synsfeltet ditt enn en 19" LCD. (Stikk motsatt av det du sier altså)

 

Det jeg derimot tror ATwindsor prater om er bruk av LCD-skjermen både som PC-skjerm og som TV-skjerm. (Se filmer og TV på). Da er det kun en ting som gjelder, og det er størrelse fordi man ofte sitter lengre unna skjermen. Helst burde da skjermen være 30", men det er ennå lat for dyrt (18.500 kr for billigste 30" LCD-TV jeg fant nå)

Lenke til kommentar
Forsåvidt greit å få litt mer konkurranse inn i markedet. Men 17 tommer er ikke aktuelt engang, alt for lite.

 

AtW

alt for lite ?

 

eg har 19" crt, og har tenkt å handle lcd, og har hørt at 17" lcd blir nesten det samme som 19" crt.. da må na 17" lcd vere stort nok ??

En 17" LCD er stort sett en tomme mindre enn en 19" CRT, og ihvertfall for meg personlig er det ikke aktuelt å gå ned i størrelse om jeg skal investere i nye skjermer ihvertfall.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...