Gå til innhold

Mobilabonnement på nett


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det var jo enorme forskjeller..!

 

Tydelig at nettbasert mobilabbonement er i en startfase. Håper tilbyderene luker vekk sine værste ulemper etter hvert og forholdene stabiliserer seg noe.

 

Jeg skal likevel vurdere sterkt å bytte til noe slikt for en periode. Jeg må bare vurdere hvilke kameler jeg vil svelge først :hmm:

 

Uansett: Dette var en skikkelig grundig test som dere burde få applaus for. :thumbs:

Lenke til kommentar

Grei test, men den har noen mangler... Har selv et sense pånett abonnement og er meget fornøyd. Men dere sier man ikke har spesifisert forbruk, det stemmer ikke. Kan laste ned dette som .pdf fra deres sider, så det er ikke noe stress.

 

I tillegg kan jeg sende 50 SMS gratis fra web daglig, dette er også kjekt og noe jeg ikke fant hos de andre da jeg skulle tegne abonnement.

 

Nå er jeg over 18 år, så kunne velge fritt, men har man egentlig eget visakort når man er under 18år? Har man ikke visa må man jo låne av noen andre, skulle tro dette fungrer like greit hos sense som de andre bare man har tilgang til et kort. Så vidt jeg vet har jeg kun blitt kredittsjekket da jeg skulle aktivere telefonen for bruk i utlandet

 

Ellers en meget bra test... :thumbup:

 

Late...

Lenke til kommentar

Flott test.

 

Er enig med Popsi om at ting som gratis sms og lignende kan nevnes, dette hadde vært avgjørende for meg. Hadde jeg visst at jeg fikk 50 gratis sms fra dataen hver dag hadde jeg utvilsomt valgt Sense forann mobyson.

 

En interessant notis dere kunne lagt inn ville vært å informere om at med Telenor eller Netcom kontant måtte Per Pratsom betalt 10 000 kr i GPRS utgifter, i forhold til 600 kr som han må betale med OneMobile. Forskjellen er enorm.

 

Jeg ser at mobyson (som jeg har ventet på i 2 mnd nå) er dårligere enn konkurrentene på mange områder, men det går vel greit.

 

Takk for fin test.

 

Forresten, Talkmore-logoen med Best-I-Test merke kunne gjerne vært link til Talkmore.no. Dere burde også ha et sted i artikkelen hvor dere linker til de ulike hjemmesidene.

Lenke til kommentar

Her er det endel feil!

 

Dette er de virkelige porteringsprisene:

 

Chess Kontant: 299,- med 50 kroner i ringetid

Sense: 99,-

OneMobile: 299,-

Mobyson: 248,-

TalkMore: 299,- med 50 kroner i ringetid

 

Dette burde dere rette på ganske raskt...

Endret av caesar*
Lenke til kommentar
Grei test, men den har noen mangler... Har selv et sense pånett abonnement og er meget fornøyd. Men dere sier man ikke har spesifisert forbruk, det stemmer ikke. Kan laste ned dette som .pdf fra deres sider, så det er ikke noe stress.

 

Korrekt, markedssjef i Sense har også påpekt dette ovenfor oss. Dette skal være korrigert nå.

 

4.99 pr, minutt?

 

0.39 fra fasttelefon of 2.50,- pr min hvis jeg ikke tar feil?

 

Markedssjef har sitert oss feil pris. 4,99 per minutt er for Kontant-kunder, mens påNett-kunder betaler 1,49 per minutt. Korrigert nuh.

 

Dette er de virkelige porteringsprisene:

 

Chess Kontant: 299,- med 50 kroner i ringetid

Sense: 99,-

OneMobile: 299,-

Mobyson: 248,-

TalkMore: 299,- med 50 kroner i ringetid

 

Her har vi visst oversett porteringsgebyret til Talkmore og Chess. Dette skal også være korrigert nå.

 

Takk for alle tips og tilbakemeldinger!

Lenke til kommentar

Bra artikkel!

 

Så nå på telepriser.no at ONE mobile har gjort om på kontant koret sitt. De tilbyr nå samme priser for kontantkortet som for abonement. Altså: Du kan selv velge om du vil betale på forhånd eller i etterkant! GENIALT!

 

Fortsatt er jo Talkmore billigere pr. minutt men dette gjorde at de kommer desidert best ut på abonements biten.

 

Gunnar

 

EDIT: For samtaler til abonnenter hos Jernbaneverket GSM-R, Tele2 og Teletopia blir vi påført ekstra kostnader, og betinger oss derfor et pristillegg på 0,60 pr minutt. (one mobile) Dette bør presiseres i artikkelen under ringepriser. Det er en del som etterhvert bruker disse operatørene.

Endret av yhagger
Lenke til kommentar

Jeg har nå pløyd igjennom artikkelen en gang til. (etter feilene er rettet opp), importert tabellene i Excel og filtrert bort alle de tingene jeg ikke bryr meg om. Nå sitter jeg igjen med en tabell som utelukker Chess, Sense og Talkmore hovedsaklig på grunn av GPRS-priser. Av de to gjenværende: Onemobile og Mobyson så har jeg valgt bort Onemobile på grunn av litt høyere priser på ringe/sms/mms og fordi man ikke kan lade mobilen hverken på nettet eller fra mobilen. Jeg har valgt å svelge kamelen til Mobyson: total mangel på telefonsupport fordi alle de andre faktorene jeg bryr meg om er svært bra. Skulle gjerne postet min egen tabell her i tråden, men har ikke tilgang til serverplassen min før til helga.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

En liten prisnedgang hos Mobyson, www.mobyson.no Ja det viser at De ønsker å være konkurranse dyktig i markedet, og den billigste operatøren for de som ringer opp til 2,5 minutt pr. samtale. Normalen er 2,1 minutt pr. samtale, ut fra NetCom og Telenor sin informasjon om dette og mye mer for ca. 6 mnd. siden.

GPRS prisen er også den nest laveste og mye bedre en Talkmore. :thumbup:

Lenke til kommentar

"Av de to gjenværende: Onemobile og Mobyson så har jeg valgt bort Onemobile på grunn av litt høyere priser på ringe/sms/mms og fordi man ikke kan lade mobilen hverken på nettet eller fra mobilen."

 

OneMobile har lading både via egen meny på SIM kortet, og via nettsidene deres.

Lenke til kommentar
"Av de to gjenværende: Onemobile og Mobyson så har jeg valgt bort Onemobile på grunn av litt høyere priser på ringe/sms/mms og fordi man ikke kan lade mobilen hverken på nettet eller fra mobilen."

 

OneMobile har lading både via egen meny på SIM kortet, og via nettsidene deres.

Kan det være en feil i tabellen i artikkelen? Der står det tydelig at OneMobile ikke kan lades via telefonen og ikke via nettet ennå. (skulle komme snart)

 

Edit: Tabellen må være endret siden jeg kopierte den til Excel på mandag kveld... Nå står det at den kan lades fra telefonen, det gjør det ikke i tabellen jeg kopierte til Excel på mandag. Ellers så står det fortsatt at lading fra nettet "kommer snart".

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

OneMobile _har_ opplading både via SIM og via nettsidene. Har selv ladet via nettsidene og kontoen ble fylt opp umiddelbart. Null ventetid.

 

Ellers synes jeg det bør med i regnestykkene her at enkelte operatører faktisk tar gebyr for åpning av MMS/GPRS!! Dette er uhørt... Disse tjenestene bruker jo (nesten) alle, så det burde egentlig inngå i innmeldingsprisen.

 

Mobyson tar 28 kroner for "innmelding" på MMS/GPRS og 48 kroner i "innmelding" på telefonsvarer. Dette har One inkludert i innmeldingsavgiften... i praksis er innmeldingen til Mobyson dyrere enn One sin.

 

-Magnus

Lenke til kommentar
Jeg har valgt å svelge kamelen til Mobyson: total mangel på telefonsupport fordi alle de andre faktorene jeg bryr meg om er svært bra.

Les igjennom traaden hvor det staar saa mye daarlig om Mobyson, saa ser du at det er noen faa som klager hele tiden! Det sitter helt sikkert en del der ute som ikke gidder aa gaa inn paa sider som dette og skrive hvordan de har det med Mobyson. Alle jeg kjenner som Mobyson (6 stk.) har ikke hatt noen problemer!

Endret av caesar*
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...