Gå til innhold

Dual-kjerne på desktop


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Og Dual core er kompitabelt med nåværende hovedkort?

Skal kjøpe snart, og da er det litt surt om at det ikke er kompitabelt med dual-core.

Jeg har forstått det slik at det blir kompatibelt med socket 939, men det kan hende jeg tar feil.

 

AtW

Jojo, socket 939 er det, men vil dagens hovedkort klare å gjennkjenne/bruke dual-core?

 

Jeg vil tro at iallefall nForce4 tar den, ettersom at den kommer med både 1, 2 og 4 veis støtte.

Lenke til kommentar
Og Dual core er kompitabelt med nåværende hovedkort?

Skal kjøpe snart, og da er det litt surt om at det ikke er kompitabelt med dual-core.

Jeg har forstått det slik at det blir kompatibelt med socket 939, men det kan hende jeg tar feil.

 

AtW

Jojo, socket 939 er det, men vil dagens hovedkort klare å gjennkjenne/bruke dual-core?

 

Jeg vil tro at iallefall nForce4 tar den, ettersom at den kommer med både 1, 2 og 4 veis støtte.

Ok, det var litt uklart skrevet av meg, la meg reformulere: jeg har forstått det slik at alt med socket 939 støtter disse dual-core prosessorene (men igjen, kan godt hende jeg tar feil).

 

AtW

Lenke til kommentar
Syns det er skøy med alle kode-navnene, dem har vel brukt opp så mange at der er ikke lenge før dem begynner med "Nordland, Norway, Oslo" osv. :!: Gleder meg til neste år og oppgradering til dual-kjerne :cool:

Eller østlending, trønder, bergenser og svensk blondine......

 

Trønder blir da selvfølgelig billig model, fordi jeg er en bergenser... :D

Lenke til kommentar
Syns det er skøy med alle kode-navnene, dem har vel brukt opp så mange at der er ikke lenge før dem begynner med "Nordland, Norway, Oslo" osv. :!: Gleder meg til neste år og oppgradering til dual-kjerne :cool:

Eller østlending, trønder, bergenser og svensk blondine......

 

Trønder blir da selvfølgelig billig model, fordi jeg er en bergenser... :D

Regner med bergenseren har stor varmeutvikling og mye støy da?

 

AtW

Lenke til kommentar
Jeg har ikke helt fulgt med på denne utviklingen her, men betyr dual-kjerne at det er 2in1? Slik at man ikke lenger trenger mobo med to CPU sockets?

Dual kjerne er

En prosessor skall med to prosessor kjerne..

eller to prosessorer i en prosessor skall... :wee:

 

kapish?

Lenke til kommentar
Syns det er skøy med alle kode-navnene, dem har vel brukt opp så mange at der er ikke lenge før dem begynner med "Nordland, Norway, Oslo" osv. :!: Gleder meg til neste år og oppgradering til dual-kjerne :cool:

Eller østlending, trønder, bergenser og svensk blondine......

 

Trønder blir da selvfølgelig billig model, fordi jeg er en bergenser... :D

Regner med bergenseren har stor varmeutvikling og mye støy da?

 

AtW

Støy skal blir det ja, men "trønderen" sliter med kompabiliteten... :p

Lenke til kommentar
Syns det er skøy med alle kode-navnene, dem har vel brukt opp så mange at der er ikke lenge før dem begynner med "Nordland, Norway, Oslo" osv. :!: Gleder meg til neste år og oppgradering til dual-kjerne :cool:

Eller østlending, trønder, bergenser og svensk blondine......

 

Trønder blir da selvfølgelig billig model, fordi jeg er en bergenser... :D

Regner med bergenseren har stor varmeutvikling og mye støy da?

 

AtW

Støy skal blir det ja, men "trønderen" sliter med kompabiliteten... :p

Nå må du passe deg littegranne her :!:

 

Er trønder selv og synes jeg er meget kompitabel :tease:

Lenke til kommentar
Og Dual core er kompitabelt med nåværende hovedkort?

Skal kjøpe snart, og da er det litt surt om at det ikke er kompitabelt med dual-core.

Jeg har forstått det slik at det blir kompatibelt med socket 939, men det kan hende jeg tar feil.

 

AtW

Jeg har hørt det samme. AMD har lovet det for Opteron.

 

Jeg har ikke helt fulgt med på denne utviklingen her, men betyr dual-kjerne at det er 2in1? Slik at man ikke lenger trenger mobo med to CPU sockets?
Det stemmer. 2-i-1.

 

Jeg har også lyst på dette, men ikke før om ca 2 år. Grunnen er enkel: Tenk dere lanseringsprisen på Dual Athlon64 FX :roll: (begynn å spar nå, og ta ekstrajobb på kveldstid om dere planlegger å kjøpe den med en gang den lanseres)

 

Jeg regner med at prisen kommer ned på fornuftig nivå ca 1 år etter lansering. Dvs. ca 2 år fra nå av.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...