Gå til innhold

Tolags DVD-brenner fra BenQ


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
kansje man kan flashe andre brennere som finnes allerede i dag tru?

 

Det har å gjøre med hvor dypt inn i DVD-platen laseren fokuserer. Dersom DVD-brenneren er laget med mulighet for å justere fokuseringen er det ikke umulig å lage en firmware som "oppgraderer" gamle brennere til dobbellags-standarden (DL), skulle jeg tro.

 

Det har vært snakk om at tidlige versjoner av DL-brennere kun har vært flashede enkellags-brennere. Uansett er det godt mulig at produsentene ser det som mest hensiktsmessig for sin egen økonomi å lansere "nye" brennere med støtte for DL-brenning fremfor å lage oppgraderinger til "gamle".

 

:)

Endret av Pureblade
Lenke til kommentar
Dere skriver både "to lag" og "to sider". Bør muligens endre det.

Ja, det ville jo ikke være noen revolusjon hvis man måtte snu plata for å fortsette å brenne, ikke minst å måtte snu plata mens man ser på film. Blir liksom i gamledager når man måtte snu kasetten halveis... :laugh:

Lenke til kommentar
kansje man kan flashe andre brennere som finnes allerede i dag tru?

nei

Vel, nå klarte jo Pioneer å flashe en av sine eldre modeller til å brenne tolags, så svaret er ikke helt nøyaktig nei.

:dontgetit: Det kan ikke stemme. Og hvis det stemmer så er det sykt. Dual layer er en anne måte å brenne på og du kan ikke bruke samme laser ( husker ikke detaljene men det var noe sånt) Har lite tro på det, kan du skaffe link.

Lenke til kommentar
Vel, nå klarte jo Pioneer å flashe en av sine eldre modeller til å brenne tolags, så svaret er ikke helt nøyaktig nei.

:dontgetit: Det kan ikke stemme. Og hvis det stemmer så er det sykt. Dual layer er en anne måte å brenne på og du kan ikke bruke samme laser ( husker ikke detaljene men det var noe sånt)

Jeg har for øvrig forklart hvorfor det i teorien er mulig, over. Er ikke en annen måte å brenne på, bare et annet brennpunkt (lenger inne i platen). :)

Endret av Pureblade
Lenke til kommentar
så fort to lags dvd brennere kommer så kommer noe enda bedre,blueray så 9gb er ikke noe forhold til 25gb  :yes:

9GB holder for meg av en enkel grunn. Jeg trenger egentlig ikke så forferdelig mye lagringsplass. Til ren backup holder egentlig 4,7 lenge for meg. Men dagens DVD-brennere fyller ikke mitt ene krav til en DVD-brenner: Du kan ikke putte inn en vanlig DVD film og trykke på "tching" knappen og så har du en backup. Det vil man kunne på en tolags brenner (nesten da, helt "tching" er det enda ikke, men).

 

@crewlar98moffe:

Mener du den brennern som er på ukens tilbud på komplett, altså?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...