Gå til innhold

Første bilder av NV40


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

um 2(!) molex??? NV40 + Prescott i samme kabinett???? Vannkjøling neste?

 

og en ryktet 8x2 pipeline arkitektur..jeg lukter flopp jeg...hvis det stemmer... kan ikke for det, men å "skifte" design midt i utviklingen (slik det høres ut som de har gjort utifra rykter o.l., er aldri en god ide

Lenke til kommentar
Ellers har kortet hele to molex-kontakter, som kanskje vil innebære en investering i ny strømforsyning for lykkelige eiere av et NV40-kort.

TO molex-kontakter betyr TO ting:

  • Høyt strømforbruk: (AGP-port: 25W + 2x Molex: 2x ca 30W = ca 85W ??)
  • Høy varmeutvikling: 85W (??) er definitift mye, omentrent som FX5800 Ultra, og vi husker jo den "dustbuster'en" :roll:

Lenke til kommentar
2x DVI-D høres merkelig ut. Tipper det er snakk om DVI-I jeg og det er på tide at blir standard :)

hva er forskjellen på de to?

DVI-I: Har både pinner for det digitale DVI-signalet og det gamle analoge VGA/Dsub-signalet, og kan dermed brukes med både digitale DVI-skjermer og analoge VGA/Dsub-skjermer med en billig adapter.

 

DVI-D: Har kun det digitale DVI-signalet og kan dermed ikke brukes sammen med gamle analoge VGA/Dsub-skjermer selv om man har adapter.

Lenke til kommentar
2x DVI-D høres merkelig ut. Tipper det er snakk om DVI-I jeg og det er på tide at blir standard :)

hva er forskjellen på de to?

DVI-I: Har både pinner for det digitale DVI-signalet og det gamle analoge VGA/Dsub-signalet, og kan dermed brukes med både digitale DVI-skjermer og analoge VGA/Dsub-skjermer med en billig adapter.

 

DVI-D: Har kun det digitale DVI-signalet og kan dermed ikke brukes sammen med gamle analoge VGA/Dsub-skjermer selv om man har adapter.

jaok, takk for den forklaringen... men jeg ser ikke akkurat det positive i DVI-I da... jeg har ihvertfall ingen skjermer som støtter det...

Lenke til kommentar
ja selvfølgelig, jeg mente jo DVI-D da... siden jeg ikke ser det poenget med DVI-D hvis DVI-I støtter det samme OG adaptere til CRT og LCD med VGA-kabel

Det er ikke noe poeng nå, men i framtiden når alle skjermer støtter DVI så ser jeg en god grunn: Lavere kostnader siden skjermkortet ikke trenger RAMDAC eller filter-kretser. Å fjerne disse kretsene kan senke prisene med en ca hundrelapp. Men som sagt: Det er nok mer verd å ha denne tilbakekompatibiliteten minst et par år ennå.

Lenke til kommentar

Ser ut som om kortet har festemulighet for en heftig kjøleløsning (4 skruehull). Siden det bare dekker èn "slot", antar jeg at det blir levert som standard med en "low profile" vannblokk ;)

 

Fremtiden er vann :thumbup:

 

Edit: La merke til at kortet har 5 skruehull til minnekjøleren i tillegg til de 4 rundt GPU.

 

Edit igjen: Det ser ut til å være en viftekontakt på kortet, så min teori en nok desverre feil :blush:

Endret av Zoidman
Lenke til kommentar
vel,vet ikke hva jeg skal si.

virker ikke som dette er et geforce kort(rød kort)

er jo ati som bruker det.og hvor er alle kondensatorer !

eller hadde de glemt og sette på kjølingen/vifta !

 

nei,dette kan jo være hvilken som helst ati/geforce kort...

Du ser jo tydelig nVidia logoen på GPU. Ati lager ikke grafikk kort lenger. Bl.a. MSI lager røde nVidia baserte kort. Er jo bare ett referansekort, ikke sikkert det funker engang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...