Gå til innhold

Revidert nasjonalbudsjett gir økt støtte til Norsk nettverk for dataspillbedrifter


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Av nysgjerrighet, er det noen form for kulturelle støtter spillproduksjon kan søke om i Norge? Grunnen til at jeg spør er fordi det blir en posisjon i et prosjekt som vil vare over flere år (Bugbear), som ekstern konsulent. Man kan selvfølgelig jobbe hjemmefra, men å leie noe samt noe inventar for å heller ha en offentlig adresse hadde vært å foretrekke.

Å kunne søkt om midler for å dekke noen etableringskostnader hadde hjulpet masse for små bedrifter i etablering.

Endret av The Very End
Lenke til kommentar

@bat-fan

 

Dwarfheim gikk ut i early access i alle fall, et asymmetrisk coop 3v3 RTS. Tror du finner no gameplay der. Veldig ambisiøse greier fra Trondheim som vi må heie på!

 

Liker du RTS kan du jo vurdere å sjekke det ut.

 

Undertegnede var med å gi ut Bonkies nå rett over nyåret, også et samarbeidsspill der gameplayet får står i sentrum.

 

Er annet Trondheimsprosjekt er SetBack. Det er under utvikling, da, men tror de har en twitter eller no man kan følge dem på. Vil beskrive det som et hinderløype FPS der spillerne blir satt tilbake i tid dersom de blir truffet. So if that's your jam...

 

Embracelet kom ut i fjor, men... Hmm, neppe det du så etter. Det var narrativdrevet, og kjempefint.

 

Owlboy (nå går vi lenger tilbake i tid ass) har artig gameplay?

 

Har på ingen måte den fulle oversikten over ting som kom ut i fjor. Får mest med meg ting fra Trondheim, og det som vår daglige leder forteller oss om at skjer. Det er hun som faktisk stikker nesa ut av kontoret. Som utvikler blir jeg fort veldig navlebeskuende. Hjelper heller ikke at jeg spiller mindre enn før.

 

Har du noen tanker om hvilke typer spill du ville sett mer av fra Norge?

Endret av Joelsp3anuts
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...