Gå til innhold

Nå jakter Microsoft på japanske spillselskaper


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
barezell skrev (5 minutter siden):

MS styrer på, hvilke selskaper er realistiske?

Av små og mellomstore utviklere som Microsoft har jobbet sammen med og/eller er uavhengige:
White Owls Inc (Swery65's studio)
Platinum Games (Mislykket samarbeid med Scalebound, men det hadde Xbox med Obsidian og Stormlands også)
Mistwalker
Level 5 (de hadde et mislykket samarbeid tidlig på 2000-tallet, men jeg viser til Obsidian-eksempelet her også)
JP Games (Hajime Tabata's nye studio)
Kojima Productions (veldig usannsynlig mtp. hvor assosiert Kojima er med Sony og Playstation, men i teorien kan det faktisk skje)
Falcom

Jeg blir overrasket om Microsoft går etter en av de større utgiverne type Sega, Capcom eller Namco. ...men det tenkte jeg om Bethesda/Zenimax også. Så hvem vet?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Om Microsoft kjøper opp Namco Bandai så dør jeg litt på innsiden, da MÅ jeg nesten kjøpe en Xbox gitt hvor mange gode jrpgs og anime-spill Namco gir ut. Det vil være et større tap for meg å ikke kunne spille disse spillene enn å ikke kunne spille Bethesda-spill. Dog ser jeg på det som ekstremt usannsynlig, da det kunne skape problemer med Sony som er en stor produsent og utgiver i anime-bransjen, og Namco vil neppe gå glipp av potensielle lisensierte anime-spill.

Platinum Games har vel nettopp fått penger fra Tencent, så tviler på at ønsker noe oppkjøp nå.

Level 5 og Kojima har vel langt bedre forhold med Sony, så det ville være overraskende.

De andre tror jeg er fullt mulig (kanskje ikke Sega og Capcom da). Spesielt Falcom har mange gode jrpgs, en sjanger xbox sårt mangler utvalg i.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ser jo hvorfor MS har lyst til å komme seg sterkere inn i det japanske markedet. Alle vi jo ha en godbit der i fra. Menneh, tror neppe de har noen god sjanse der. Til og med Sony dytter jo fokuset mot vesten nå og. Nintendo dominerer Japan med hybriden sin og japanere er ganske trofaste til sine egene. Men OK, la oss si MS kjøper noen spillselskaper der. Må nok være en som fokuserer mye JRPGs fra før om de vil ha noe form for suksess der. Ellers tror jeg neppe PLatinum hadde sagt ja nå når de enedelig kan gi ut spill selv. Noe de har jobbet for og tok opp lån for. Ser på listen til Leflus her forresten. Falcom og Kojima er ennå bestisser med Sony, så neppe.... Vet ikke het. De KA punge ut for SEGA for eksempel. De har jo jobbet litt sammen før og har kanskje et OK forhold.

KAnskje de burde gå all in og kjøpe Squeenix =D Det hadde blitt no. De prøvde jo seg på Nintendo en gang i sin tid og. VAr jo til og med samtaler.Men ser virkelig ikke at MS har så mye der å gjøre. Jeg kan jo ta feil,da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...