Gå til innhold

[Løst] aggresiv reklame fra nordax


Anbefalte innlegg

Hei folkens.

 

Ingen stor greie dette her, men det blir irriterende over tid (flere år).

 

Greia er: Jeg får reklame fra dette selskapet som gjerne vil ha nye lånekunder. Så langt er alt greit, jeg får reklame fra lokalbutikken óg - helt kurant.

 

Det som skiller nordax-reklamen fra andre reklameaviser er to ting:

- Målrettet reklame, dvs står navnet mitt på brevet (alle brev bortsett fra det siste som kom i dag, der hadde ikke konvolutten vindu)

- Mengden tilsendte reklamebrev. Det går som regel en uke til en måned mellom hver gang jeg mottar et slikt brev.

 

Og derfor - i dag følte jeg at nok er nok, nå skulle jeg ringe til kundeservice og ta en liten prat. Særlig spørsmålet om hvorfor akkurat jeg er en av "de heldige utvalgte" som får gjentatte brev.

 

Men selfølgelig - kundetelefonen var visstnok bare åpent 9-16, så da er de altså sleipe nok til å sørge for at folk må bruke arbeidstiden sin på dette tullet.

Ikke finnes det noen epostadresse jeg kan henvende meg til, evt som ligger åpent til på hjemmesiden eller i brevposten.

Kommunikasjonen synes å være begrenset til kun innlogging på hjemmesiden (det er altså når du søker på lån).

 

Hva gjør jeg? Hvordan stopper jeg dette "våset" fra nordax? Hvordan kan jeg henvende meg til dem (etter arbeidstid) - gjerne en mailadresse elns ?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du reservert deg mot telefonsalg og adressert reklame?

 

Disse svindlerne har antagelig et register hvor du dukker opp som et mål hvis gjelda di når et visst punkt.

Jeg kan ikke huske å ha mottatt særlig med reklame, men etter at eksen lurte meg inn i gjelda hennes og jeg for første gang fikk masse gjeld så ble jeg plutselig bombardert med reklame for diverse lurelån.

 

Jeg reserverte meg (i Brønnøysundregisteret tror jeg) og det sluttet.

Lenke til kommentar

Øh - mener jeg registrerte meg for sånn 15 år siden elns, men har jo flyttet på meg siden. Er vel uklart hvor mye det hjelper mot useriøse aktører som attpåtil ikke er lokalisert i Norge.

 

Hadde jo håpet å kunne ringe til en kundebehandler (en person som fortrinnsvis hever timelønn) og bruke så mye av deres tid og ressurser som overhodet mulig. Men de har jo tydeligvis "reservert seg" :shrug::realmad: 

Lenke til kommentar

Liten oppdatering.

 

Da har jeg fått svar fra Nordax, og svaret er at navn/personopplysninger er kjøpt av en annen aktør. Denne aktøren har jeg nå henvendt meg videre til, der jeg har stilt noen krav.

 

Videre opplysninger ang. navn på aktør velger jeg å holder tilbake inntil jeg føler at det ikke har potensiale til å skade saken/kravet min.

Lenke til kommentar

Da har jeg fått svar fra Nordax, og svaret er at navn/personopplysninger er kjøpt av en annen aktør. Denne aktøren har jeg nå henvendt meg videre til, der jeg har stilt noen krav.

 

Både jeg og dama har reservert oss mot reklame i brreg, men vi får av og til de samme brevene fra Nordax. 

Har vurdert å gå videre med saken jeg også for det er brudd på loven slik jeg ser det. Også med en slik dum unnskyldning.

 

Edit: Neste gang jeg(vi) får brev så klager jeg til forbrukertilsynet. Som er en fordel istedet for å klage til Nordax eller andre aktører. 

Endret av K.S
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

"Sliter" med samme gjeng. Har et "sovende" enkeltmannsforetak som jeg i sin tid registrerte for en mislykket selgerkarriére, og etter det beholdt bare for å registrere .no-domener... Har vurdert å bruke det til å fakturere Nordax for "behandlingsgebyr for mottatte tilbud" siden det er stilet spesielt til meg...

Har sikkert ikke noe for seg, men kanskje det kan plage dem selv litt...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...