Gå til innhold

Nvidia åpner for strålesporing for flere GTX-grafikkort


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Moderatormelding

Der forsvant 5 OT innlegg.

Denne tråden er ikke en diskusjontråd om oversettelse av ordet "Strålesporing".

Denne kommentaren skal ikke kommenteres her, men i en pm til meg eller i tilbakemeldingsforumet.

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Z9Cy2AAy

Jeg regner med at nvidia prøver å få folk til å oppgradere ved at folk ser hvor lite fps man får med raytracing på med et GTX-kort.

Lenke til kommentar

Jeg regner med at nvidia prøver å få folk til å oppgradere ved at folk ser hvor lite fps man får med raytracing på med et GTX-kort.

En kyniker ville trukket den konklusjon at dette er et grep Nvidia tar i ren desperasjon, som følge av at strålesporing som det primære salgsargument for den siste RTX familien skjermkort tydeligvis har mer eller mindre floppet i markedet. Og den floppen kommer til å bli massiv om den siste utviklingen i saken viser seg ha substans.

 

Kan jo ikke risikere strålesporingen deres slår følge med Nvidia 3D Vision på historiens skraphaug...

 

Men hva vet jeg - er ingen spillfantast. 

Endret av 1P4XZQB7
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nvidia nevner bare lek og morro her (spill), men støtter for eksempel profesjonelle lysdesignprogrammer som Dialux strålesporing aksellerert via Nvidia-kort?

Det er på gang, men typisk "i neste versjon"  

 

https://www.apnews.com/Globe%20Newswire/9149430fb2a468e850407ac92603b6cd

 

 

The first software providers debuting acceleration with NVIDIA RTX technology in their 2019 releases include:

-- Adobe Dimension & Substance Designer -- Autodesk Arnold & VRED -- Chaos Group V-Ray -- Dassault Systèmes CATIALive Rendering & SOLIDWORKS Visualize 2019 -- Daz 3D Daz Studio -- Enscape Enscape3D -- Epic Games Unreal Engine 4.22 -- ESI Group IC.IDO 13.0 -- Foundry Modo -- Isotropix Clarisse 4.0 -- Luxion KeyShot 9 -- OTOY Octane 2019.2 -- Pixar Renderman XPU -- Redshift Renderer 3.0 -- Siemens NX Ray Traced Studio -- Unity Technologies Unity (2020)

Lenke til kommentar

Leste at de får 18 fps... Hva i alle dager er vitsen med dette? Et slagsstunt?

Tror det er et salgsstunt, ja. Det er nok mange som vegrer seg for å oppgradere fra større GTX kort. Strategien er vel derfor å la GTX eiere få en prøvesmak av utseende. Men ikke krefter, så derfor blir noen kanskje fristet til å oppgradere nå til en av de brukbare RTX modeller i toppsjiktet.

Lenke til kommentar

Whatever, Raytracing er mange år unda å være noe jeg gidder å skru på, 50% tap av ytelse på RTX 2080ti for litt bedre refleksjoner, fuck det

 

Om du ikke har prøvd det selv aner du ikke hva du snakker om. Metro Exodus eksempelvis. Du trenger ikke 120 fps i dette spillet. Og jeg skal love deg at etter noen timer med global belysning er det nesten småirriterende å komme tilbake til spill som ikke har det. Global belysning gjør spillet vakrere, mer realistisk og gjør innlevelsen større. 60fps er ikke noe problem å oppnå.

 

Det er heller ikke 50% tap av ytelse ettersom spillene også har DLSS som kompenserer for dette. Og nei... DLSS er ikke så blurry som vist helt i begynnelsen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...